Gå til innhold

Fortelle om svake/sterke sider første date

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man kun vise den beste siden av seg selv, og dele den sterke siden, eller skal man også dele og fortelle om sine svake sider også? Feks så kan jeg være nærtagende og mistenksom av meg. Men skal jeg holde det hemmelig, kun vise den beste siden?

Anonymkode: 31396...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt mye å si på første date kanskje? Åpne deg mer om det blir 2 eller 3

Anonymkode: aa462...df5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil gjerne ha dype samtaler på første date. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Skal man kun vise den beste siden av seg selv, og dele den sterke siden, eller skal man også dele og fortelle om sine svake sider også? Feks så kan jeg være nærtagende og mistenksom av meg. Men skal jeg holde det hemmelig, kun vise den beste siden?

Man skal ingenting.

Men synes det er hyggelig på første date at man er mest mulig positiv Man bretter ikke ut om hele livet sitt på første date, verken det fine eller det mindre fine.

Vær litt mystisk, tror jeg La han vise interesse, og spørre om ting. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor mener du dine valg i å være nærtagende og mistenksom er noe du bør dele med verden i noe format, ts?

Ja, jeg ser behovet for å dele det med folk i konteksten «jeg er nærtagende og gjør følgende tiltak for å få fjernet slike utakter. Synes du det virker som en god plan? Eller har du gode forslag?» alternativt «jeg har til nå i livet valgt å være mistenksom. Det er naturligvis noe jeg ønsker slutte med, så nå har jeg oppsøkt bistand.»

Eller er det slik at du ser for deg å samtidig oppsøke forhold med mennesker og fortsette med denne uønskede adferden, som du også ser for deg at mennesker rundt deg bare skal finne seg i å bli utsatt for? Kan du i så fall si noe om hvilken motivasjon du ser for deg at de skal ha for å ta et slikt (for deres del elendig) livsvalg?

Anonymkode: 64df2...baf

Skrevet

Nærtagenhet og mistenksomhet er nok røde flagg for mange av oss, så ville vært forsiktig med å fronte dem.. 

Og ja, jobbet med å redusere det. Det er ikke ok for en (fremtidig) partner 

Anonymkode: 91c56...8b6

Skrevet

En førstedate som ligner mest på et jobbintervju er ganske turnoff :)

Jeg tenker det først og fremst skal være hyggelig og flørtete og gøy. 

Anonymkode: 8a37e...c5b

Skrevet

Litt forskjellig. Jeg er sjeldent på en date for å intervjue eller la meg intervjue, jeg drar på en date fordi jeg vil ha det hyggelig med noen jeg potensielt kan like. Da blir en oppskrift litt unaturlig. Om jeg hadde blitt spurt det spørsmålet hadde jeg svart, men det er ikke noe jeg ville spurt om.

Anonymkode: f48d6...ffd

• Nyttig 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Alternativ 3: slutte å være nærtagende og mistenksom. 👍

Jeg synes ikke man skal legge ut om sine negative sider på første date. Synes i grunn ikke første date skal være et jobbintervju. 

Først se om dere "klikker" og har det fint sammen. Ta resten derfra. 

PS. Alle har negative sider. 

Anonymkode: a81a9...c34

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor mener du dine valg i å være nærtagende og mistenksom er noe du bør dele med verden i noe format, ts?

Ja, jeg ser behovet for å dele det med folk i konteksten «jeg er nærtagende og gjør følgende tiltak for å få fjernet slike utakter. Synes du det virker som en god plan? Eller har du gode forslag?» alternativt «jeg har til nå i livet valgt å være mistenksom. Det er naturligvis noe jeg ønsker slutte med, så nå har jeg oppsøkt bistand.»

Eller er det slik at du ser for deg å samtidig oppsøke forhold med mennesker og fortsette med denne uønskede adferden, som du også ser for deg at mennesker rundt deg bare skal finne seg i å bli utsatt for? Kan du i så fall si noe om hvilken motivasjon du ser for deg at de skal ha for å ta et slikt (for deres del elendig) livsvalg?

Anonymkode: 64df2...baf

Ingen er perfekt. Man kan ikke jobbe seg fram til å bli perfekt heller. Vi har alle svake og sterke sider. Det handler om å være bevvist på dem og tilpasse hverandre utifra det. Ingen ønsker å fremme den svake siden, vi vil helst fremme den sterke. Men vi må lære å akseptere at vi er ikke sterk på alle områder. 

i en relasjon er man to stykker, og da handler det om å tilpasse hverandre utifra svake og sterke sider. Da tar man hensyn og vet hvor man har hverandre. Hvis jeg finner en mann, vet jeg at han har både sterke og svake sider. Spørsmålet om dette er riktig mann for meg er om jeg vil leve med de svake sidene og st de sterke sidene gjør helheten riktig for meg.

det er så utrolig mange som ønsker å endre partneren sin og blir frustrerte på at ingenting skjer. Det er ikke mulig å endre andre. Det handler om å akspetere at visse ting er vanskelig for en, og heller sette pris på det de mestrer. Det finnes ikke noen som bare gjør akkurat som vi ønsker og forventer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...