Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått installert ekspansjonskar etter at jeg fikk lekkasje etter bytte av varmtvannstank. De burde allerede da installert ekspansjonskar eller gitt meg råd om det, men det tok lang tid før jeg fikk ordnet ting.

Nå var det en rørlegger her fra samme firma og installerte ekspansjonskar (helt enkel jobb og vanlig installasjon). Jeg synes fakturaen var høy, spesielt med tanke på at dette burde vært gjort samtidig med bytte av tank, men jeg vet ikke hva "normal" pris er?

Er det noen som har fått gjort dette av rørlegger, eller vet hva det koster?

Anonymkode: f6ba5...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fikk ikke tilfeldigvis nylig ny elektronisk vannmåler? De kan føre til lekkasje hos folk. 

Rørleggeren vi bruker har en timepris på 1400 inkl mva

Anonymkode: d45fc...161

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du fikk ikke tilfeldigvis nylig ny elektronisk vannmåler? De kan føre til lekkasje hos folk. 

Rørleggeren vi bruker har en timepris på 1400 inkl mva

Anonymkode: d45fc...161

Nei, men det var en analog vannmåler fra før (gammel) som jeg tror har noe tilbakeslagsventil. Mulig det er årsaken. Har bare bodd her i 5 år og vet ikke når den er fra. Jeg vet ikke all verden om hvordan slike vannmålere fungerer, men at de kan føre til lekkasje tviler jeg ikke på...

Hvor mange timer er det "normalt" for en rørlegger å bruke på å montere et ekspansjonskar da? Gitt at det ikke er noe "spesielt".

Skrevet

Spørsmålet er litt for diffust. 
Du sier bare at prisen er høy, men ikke om det er selve timefaktureringen du reagerer på, eller om det er totalen. 
Hvor lang tid brukte de og hvor lang tid har de fakturert for? 

Jeg byttet bereder for 3 år siden. 780,- timen tok det firmaet, de brukte 3,5 timer, og da kom ett ekstra påslag for servicebil over tre timer. 

Anonymkode: 1ea41...7f4

Skrevet

Har du uvanlig høyt vanntrykk?

Jeg har jobbet mye innen rør, men med et fokus på VA, ikke VVS.

Vi har en timepris på 1850,- med mann, bil og alt utstyr, på arbeidsstedet.

Anonymkode: 3f8e0...1e0

Skrevet

Betalte litt over 10k for diverse deler, servicebil og arbeid i 5,5 timer. 

SÅ alt avhenger av hvor lang tid, bruk av bil, deler, eventuelt helg/søndag/kveld/natt tillegg osvosv

Anonymkode: 4cceb...123

Skrevet

Tror vi betalte 8000-9000kr for akkurat den jobben, for ca ett år siden. Dette inkludert utstyr (tanken). Hva betalte du?

Anonymkode: ae3e2...024

Skrevet

Jeg sjekket fakturaen nå, vi ble fakturert for 4 timer. Vi har vannbåren varme, så det er ganske mange rør ute og går i vårt tekniske rom… vet ikke om det spiller inn.

Skrevet

Byttet toalett og pakning, betalte 10300

Anonymkode: 48c06...52a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror vi betalte 8000-9000kr for akkurat den jobben, for ca ett år siden. Dette inkludert utstyr (tanken). Hva betalte du?

Rett i overkant av 10k.

Kanskje det ikke er så ille, men det er irriterende fordi jeg sa da jeg byttet varmtvannstank at den gamle (som var veldig gammel) hadde problemer med lekkasje, og at jeg ville at de skulle gjøre alt som trengtes da for at ting skulle fungere, og så begynte den nye å lekke første dag.

Han første rørleggeren kunne jo gjort dette i stedet for å sitte og vente på at den gamle tanken skulle tømme seg f.eks. Nå ble jeg "dobbelfakturert" for mye siden ting måtte gjøres om igjen. Rørleggere tar seg godt betalt altså.

Prisen i seg selv er kanskje ikke så hinsides, men jeg kommer ikke til å benytte meg av det firmaet igjen, elendig service, og nå har jeg totalt betalt 30k+ for å få en "fungerende" varmtvannstank.

Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rett i overkant av 10k.

Kanskje det ikke er så ille, men det er irriterende fordi jeg sa da jeg byttet varmtvannstank at den gamle (som var veldig gammel) hadde problemer med lekkasje, og at jeg ville at de skulle gjøre alt som trengtes da for at ting skulle fungere, og så begynte den nye å lekke første dag.

Han første rørleggeren kunne jo gjort dette i stedet for å sitte og vente på at den gamle tanken skulle tømme seg f.eks. Nå ble jeg "dobbelfakturert" for mye siden ting måtte gjøres om igjen. Rørleggere tar seg godt betalt altså.

Prisen i seg selv er kanskje ikke så hinsides, men jeg kommer ikke til å benytte meg av det firmaet igjen, elendig service, og nå har jeg totalt betalt 30k+ for å få en "fungerende" varmtvannstank.

Takk for svar!

Men hvordan mener du at rørleggeren skulle vite at det ikke var tanken som lekket? De ønsker jo å gjøre det billigst for kunden, da kan de ikke skifte ut hele røropplegget pga lekkasje fra tank, som kunden hevdet.

Anonymkode: 77da5...24e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...