Gå til innhold

Strekk uten å ha trent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet med et ømt punkt bakside legg rett under kneet. Kjennes ut som en strekk. Men har ikke gjort noe spesielt. Ikke trent, ikke gått tur. Bare akutt vondt, ømt punkt. Ingen hevelse eller blåmerker. Skal sies jeg har vært svært inaktiv de siste ukene. Så om jeg har gjort en brå vridning, kan man få strekk da?

Anonymkode: 97413...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være så enkelt at muskulaturen der har blitt så stram at musklene og muskelfestene er blitt irriterte - da blir det vondt. Ikke "selv om" du har vært inaktiv de siste ukene, men "fordi" du har vært inaktiv.

Så lenge du ikke er varm, rød, ikke har hevelse o.l. så holder jeg en knapp på at muskulaturen er blitt for stram pga. inaktivitet, det er ganske vanlig. I så fall er aktivitet og/eller tøyninger løsningen.

Anonymkode: 6d69e...94c

Skrevet

Får vondt av ingenting når jeg ikke har beveget kroppen på en stund. Da skal det ekstremt lite til. Fikk gangsperr i lårene da jeg bare bar opp en stol 3 etasjer. Eller kink i ryggen av å bare snu meg brått. Ble tegn for meg om å skjerpe meg og bruke kroppen mer. Jeg er ung så wtf. Bruk kroppen din, prioriter så mye aktivitet som du klarer, ellers så hoper vondtene seg opp mer og mer. 

Anonymkode: f499c...32c

Skrevet

Jeg får aldri strekk av trening. De gangene jeg har fått strekk er i perioder jeg har vært inaktiv.

Anonymkode: de685...525

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg får aldri strekk av trening. De gangene jeg har fått strekk er i perioder jeg har vært inaktiv.

Anonymkode: de685...525

Samme her, et feilsteg ut av senga, så er det gjort ;) Eller bøye seg ned for å hente noe... 

Anonymkode: 7bc18...084

Skrevet

Takk for svar. Grunnen til inaktivitet er stress, indre uro og tankekjør. Kjenner på mye vondter, blir engstelig og tørr ikke gå tur en gang. Så ble jo enda mer engstelig når strekken kom. Mindre vondt nå, men ikke helt bra heller 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Grunnen til inaktivitet er stress, indre uro og tankekjør. Kjenner på mye vondter, blir engstelig og tørr ikke gå tur en gang. Så ble jo enda mer engstelig når strekken kom. Mindre vondt nå, men ikke helt bra heller 

Da er det beste, absolutt beste, for deg å prioritere aktivitet! Ikke bare fysisk, men spesielt psykisk når du sliter med stress og indre uro. Du må jo forbrenne denne negative energien for å få det bedre med deg selv og det gjør du ved å være aktiv. 

Dersom det å gå tur blir for skummelt - bruk hjemmet ditt. Finn øvelser fra youtube. Mye bra der. Yoga høres ut som det kan være nyttig for deg nå. Øvelser hvor du bruker kroppen, men som også er fokusert på avspenning. 

Det blir bare verre for deg jo lengre du er inaktiv. 

Anonymkode: f499c...32c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...