AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Del Skrevet 2. oktober 2023 Vi reinkarnerer ofte med mennesker som vi har hatt flere reinkarnasjoner med, inkludert eksisterende fødsel. Under vår nåværende fødsel er det 3 typer vi i hovedsak skaper i løpet av vår levetid. 1) Første gruppe er den indre sirkel eller første preferanse gruppe. Dette er mennesker som står oss ekstremt nær som foreldre, søsken, ektefelle, barn, besteforeldre, barnebarn, osv. Det er de vi elsker mest og er villige til å gjøre alt for å gjøre lykkelige. Hvis de føler seg triste, føler vi oss triste. Disse kan kalles «må ha» sjelgrupper, fordi de er et must for å opprettholde livet. De gir oss glede og vi får glede av dem. Vi elsker dem, de elsker oss også. Vi kan ikke forestille livet uten dem. Vi savner dem og elsker dem. Vi kan ha lignende spise-, drikke-, atferdsvaner og lignende mål, ambisjoner og forventninger. 2) Andre gruppe eller mellomsirkel som den kan kalles er de vi har en middels tilhørighet med. Dette er ofte onkler, tanter, svigerforeldre, nevøer, nieser, inspirerende lærer eller professor, familielege, nære venner, bestevenn, bekjente, gode naboer, kolleger, osv. Denne gruppen kan kalles «godt å ha»- gruppe som betyr at vi ofte treffer og hjelper dem når det er nødvendig. 3) Tredje gruppe eller den ytre sirkelen er de vi ikke er mye knyttet til, men som vi kan si «Hei» og «hade» til om vi ser dem. Dette kan være fjerntliggende kusiner/fettere, gamle skolekamerater som vi ikke har kontakt med, naboer vi ikke har så god kontakt med, men ofte ser, noen kolleger, pasienter, osv. De er som en ikke relevandt-sjelegruppe som betyr at vi ikke blir påvirket hvis vi savner dem i dette eller et annet liv. Vi bryr oss ikke så mye om det som skjer i deres personlige liv. Når vi gjenfødes, må vi velge ny familie. Vi utforsker vanligvis innenfor den indre sirkelen og henter de viktigste, så henter vi som ofte er de beste fra mellomsirkelen og den tredje gruppen. Rollene kan endres, besteforeldre kan bli barnebarn eller oldebarn. Dette kan bety at en eldre mann og kone i dette livet kan gjenfødes som deres egne barnebarn og blir bror og søster eller fetter/kusiner i deres neste gjenfødsel. Noen søskenbarn vi er glad i kan bli søsken i et neste liv, mens andre søskenbarn kan bli venner. Omvendt kan også skje, bestevenner kan bli søskenbarn og søskenbarn kan bli søsken. På en annen side, hvis vi utvikler krangel/kamper med folk i første gruppe, vil vi naturligvis begynne å unngå dem i dette livet. Da kan de hende de flytter seg fra første til andre gruppe i vårt neste liv til de gradvis forsvinner og havner i tredje gruppe. Så for å fylle dette tomrommet oppgraderer vi noen personer fra tredje gruppe til andre gruppe og deretter til første gruppe. For å konkludere, vi valgte våre foreldre og det er vanligvis de vi kjenner veldig godt allerede. Vi har sett hjemmet deres i denne fødselen, da vi anerkjenner deres utdannelse og faglige tilskudd. De har allerede et godt bånd med oss, og vi er allerede velkommen hjem til dem. Det er gjensidig tilhørighet og forkjærlighet for hverandre. Vi vil gjerne bli som dem. Det kan også være mulig at vi til og med deltok i vår neste fødsels foreldres ekteskap i denne fødselen selv. Hovedpoenget er at vi ble tiltrukket av dem som folk etter å ha møtt dem flere ganger veldig ofte, og de elsket oss tilbake. Hvis vi ikke kjenner begge foreldrene, så kjenner vi i andre tilfeller definitivt en av de to foreldrene veldig godt. Vi gjør noen bakgrunnssjekker på fremtidsutsikter for livet og bestemmer oss deretter. Gjenfødsel, det er som å planlegge en stor begivenhet, hvem alt du vil gå med, hvem skal gjøre hva, til når og hvordan osv?Vi får valgene, basert på vår karma i dette livet med de samme menneskene. Vi er vår egen direktør for vårt nye liv. Gud gir oss mulighetene til å velge og vrake fra våre eksisterende 3 sjelsgrupper. Vi gjør stadig kombinasjoner mellom gruppene. Roller kan endres som at foreldre kan bli barn, søsken kan bli bestevenn, besteforeldre kan bli barnebarn, kusine kan bli venn, osv. Den positive energiutvekslingen eller karmiske energibindingen mellom to sjeler, overskrider liv og død som fortsetter til gjenfødelse. Hvis vi avslutter livet på en positiv måte med noen, vil dette også fortsette til en gjenfødelse. Anonymkode: c57e8...57c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Del Skrevet 2. oktober 2023 Du er redd for døden og har laget en hel masse teorier for å gjøre deg selv litt tryggere. Ok. Mesteparten av dette er sikkert bare svada, i likhet med andre religiøse teorier og konsepter. Men hvis det gjør at du føler deg mindre redd så kjør på! Anonymkode: 7548f...510 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Del Skrevet 2. oktober 2023 Ok så hvordan forklarer du overgrep mot spedbarn? Spedbarnet valgte det selv? Familie som forlater et individ og utstøter det, også ens egen feil? Osv.. dette new age greiene høres veldig fint ut i tankene, men det er ikke realistisk og det kan ikke brukes i det daglige liv. Anonymkode: 3982f...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Del Skrevet 2. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du er redd for døden og har laget en hel masse teorier for å gjøre deg selv litt tryggere. Ok. Mesteparten av dette er sikkert bare svada, i likhet med andre religiøse teorier og konsepter. Men hvis det gjør at du føler deg mindre redd så kjør på! Anonymkode: 7548f...510 Jeg er ikke redd døden Jeg liker teorier om etterlivet Du trenger ikke kommentere om dette ikke er noe for deg, men la andre leve som de vil selv. Du kan gå å leve ditt liv istedetfor prøve kontrollere andre sitt Anonymkode: c57e8...57c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ok så hvordan forklarer du overgrep mot spedbarn? Spedbarnet valgte det selv? Familie som forlater et individ og utstøter det, også ens egen feil? Osv.. dette new age greiene høres veldig fint ut i tankene, men det er ikke realistisk og det kan ikke brukes i det daglige liv. Anonymkode: 3982f...cdd Vi ønsker å lære av og erfare alle aspekter av det fysiske livet. derfor er slike grusomheter også valgt. Men det er neste umulig for oss å forstå fordi det er så ekstremt smertefullt. Sjelen har valgt å inkarnere på en planet med mye ondskap. Kanskje vil et slikt missbrukt barn som voksen hjelpe andre misbrukte barn og kanskje dermed gjøre verden til et litt bedre sted… Uforståelig, men ikke dermed usant. Anonymkode: d8536...fda 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Del Skrevet 2. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ok så hvordan forklarer du overgrep mot spedbarn? Spedbarnet valgte det selv? Familie som forlater et individ og utstøter det, også ens egen feil? Osv.. dette new age greiene høres veldig fint ut i tankene, men det er ikke realistisk og det kan ikke brukes i det daglige liv. Anonymkode: 3982f...cdd Det står tydelig i teksten, dette: "På en annen side, hvis vi utvikler krangel/kamper med folk i første gruppe, vil vi naturligvis begynne å unngå dem i dette livet. Da kan de hende de flytter seg fra første til andre gruppe i vårt neste liv til de gradvis forsvinner og havner i tredje gruppe. Så for å fylle dette tomrommet oppgraderer vi noen personer fra tredje gruppe til andre gruppe og deretter til første gruppe." Krangel/kamper kan å være om overgrep eller vold. Det er ikke deres egen feil. Dette vil de som gjør overgrep få tilbake i form av karma. Dette er noe jeg fant på et engelsk forum og oversatte til norsk for å se hva andre nordmenn sier om dette så det er ikke min egen teori. Anonymkode: c57e8...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Del Skrevet 2. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Vi ønsker å lære av og erfare alle aspekter av det fysiske livet. derfor er slike grusomheter også valgt. Men det er neste umulig for oss å forstå fordi det er så ekstremt smertefullt. Sjelen har valgt å inkarnere på en planet med mye ondskap. Kanskje vil et slikt missbrukt barn som voksen hjelpe andre misbrukte barn og kanskje dermed gjøre verden til et litt bedre sted… Uforståelig, men ikke dermed usant. Anonymkode: d8536...fda Det her er noe av det styggeste jeg har lest på kvinneguiden på over ti år. Anonymkode: c2d88...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det står tydelig i teksten, dette: "På en annen side, hvis vi utvikler krangel/kamper med folk i første gruppe, vil vi naturligvis begynne å unngå dem i dette livet. Da kan de hende de flytter seg fra første til andre gruppe i vårt neste liv til de gradvis forsvinner og havner i tredje gruppe. Så for å fylle dette tomrommet oppgraderer vi noen personer fra tredje gruppe til andre gruppe og deretter til første gruppe." Krangel/kamper kan å være om overgrep eller vold. Det er ikke deres egen feil. Dette vil de som gjør overgrep få tilbake i form av karma. Dette er noe jeg fant på et engelsk forum og oversatte til norsk for å se hva andre nordmenn sier om dette så det er ikke min egen teori. Anonymkode: c57e8...57c Trur ikkje heilt dette er rett. Eg har lært at viss vi har store problem/krangel kampar med folk rundt oss, så vil dei komme igjen og igjen i livene våre. Det er noko vi treng å endre ved oss sjølve for å forsonast. Dette er ein viktig lærdom som vi må gjennom på veg mot opplysing. Anonymkode: 4e6ba...28c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ønsker å lære av og erfare alle aspekter av det fysiske livet. derfor er slike grusomheter også valgt. Dette er det mange spirituelle og åndelige veiledere som også sier, og jeg har hørt det fra så mange ulike hold nå, at jeg tror på at det er sånn. Vi sjeler er på denne jorden for å lære og erfare alle mulige følelser, vonde og gode, og vi velger hva vi skal oppleve og erfare i dette livet før vi blir født. Jeg har også hørt/lest mange si at en sjel kan velge å ta på seg oppgaven å gjøre vonde ting mot en annen sjel, bare for å gi den andre den erfaringen. Det høres helt uforståelig ut, men det er mye vi mennesker ikke har mulighet til å forstå her på jorden. Hovedpoenget med livene våre på jorden (i flertall, for ja, vi reinkarnerer mange ganger), er å erfare mest mulig. Anonymkode: 275eb...601 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trur ikkje heilt dette er rett. Eg har lært at viss vi har store problem/krangel kampar med folk rundt oss, så vil dei komme igjen og igjen i livene våre. Det er noko vi treng å endre ved oss sjølve for å forsonast. Dette er ein viktig lærdom som vi må gjennom på veg mot opplysing. Anonymkode: 4e6ba...28c Ja dette tror jeg også på. Utfordringer kommer fordi vi skal lære noe av det. Og vi møter den samme motstanden gang på gang inntil vi har lært det vi skal lære. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Jeg møter gjerne den samme, vonde følelsen igjen og igjen, de samme utfordringene, men skjønner enda ikke helt hva jeg skal lære. Jeg kan pirke borti det, men jeg kommer liksom aldri helt i mål.. Anonymkode: 275eb...601 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #11 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke redd døden Jeg liker teorier om etterlivet Du trenger ikke kommentere om dette ikke er noe for deg, men la andre leve som de vil selv. Du kan gå å leve ditt liv istedetfor prøve kontrollere andre sitt Anonymkode: c57e8...57c Jeg håper for din egen del at du slutter å kaste bort fult så mye tid inne i ditt eget hode. Mens du er opptatt med å finne opp teorier og leke med trøstetanker, tikker livet videre, dag for dag. Jeg anbefaler deg å få hodet ut av ræva og vokse opp. Livet er nå, ikke i en eller annen ønskedrøm som du faktisk har null kontroll på, eller informasjon om. Det eneste vi vet er at døden kommer, hva som eventuelt skjer etterpå har vi ingen kunnskap om. Dette er et tips, gitt i beste mening. Jeg kjenner folk som holder på sånn som deg, og det anbefales ikke. Anonymkode: 7548f...510 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 2. oktober 2023 #12 Del Skrevet 2. oktober 2023 Gjesp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #13 Del Skrevet 3. oktober 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Trur ikkje heilt dette er rett. Eg har lært at viss vi har store problem/krangel kampar med folk rundt oss, så vil dei komme igjen og igjen i livene våre. Det er noko vi treng å endre ved oss sjølve for å forsonast. Dette er ein viktig lærdom som vi må gjennom på veg mot opplysing. Anonymkode: 4e6ba...28c Ja, selv om de forflytter seg fra første til andre sjelegruppe vil vi fortsatt ha noe gjøre med dem. Vi har ikke bare mer folk å gjøre som er i første sjelegruppe. Gode naboer kan også være i andre sjelegruppe eller en familievennlig som man så og si er oppvokst med og hatt mye gjøre med. Anonymkode: c57e8...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #14 Del Skrevet 3. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg håper for din egen del at du slutter å kaste bort fult så mye tid inne i ditt eget hode. Mens du er opptatt med å finne opp teorier og leke med trøstetanker, tikker livet videre, dag for dag. Jeg anbefaler deg å få hodet ut av ræva og vokse opp. Livet er nå, ikke i en eller annen ønskedrøm som du faktisk har null kontroll på, eller informasjon om. Det eneste vi vet er at døden kommer, hva som eventuelt skjer etterpå har vi ingen kunnskap om. Dette er et tips, gitt i beste mening. Jeg kjenner folk som holder på sånn som deg, og det anbefales ikke. Anonymkode: 7548f...510 Livet er nå og jeg velger å holder på med dette da jeg liker det. Uten dette blir livet mitt ingenting 😊 Ser fortsatt ikke hvorfor dette får så stor kritikk... hvis dere ikke liker det, er bare ignorere. Anonymkode: c57e8...57c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #15 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja dette tror jeg også på. Utfordringer kommer fordi vi skal lære noe av det. Og vi møter den samme motstanden gang på gang inntil vi har lært det vi skal lære. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Jeg møter gjerne den samme, vonde følelsen igjen og igjen, de samme utfordringene, men skjønner enda ikke helt hva jeg skal lære. Jeg kan pirke borti det, men jeg kommer liksom aldri helt i mål.. Anonymkode: 275eb...601 Kan eg spørja kva den vonde kjensla/utfordringa er? Anonymkode: 4e6ba...28c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #16 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan eg spørja kva den vonde kjensla/utfordringa er? Anonymkode: 4e6ba...28c Sånt er jo individuelt for alle såklart, men for meg har det vært fysiske utfordringer, smertetilstander, som har stoler meg fra å nå drømmene mine og stoppet meg fra mer og mer av det livet har å tilby. Den følelsen av nederlag, på en måte, frustrasjon og sorg over alt man ikke får gjort som man har lyst til å gjøre. Så må jeg jobbe med meg selv for å godta, og for å finne andre gleder i livet, se ting fra et annet perspektiv, finne ut hva som egentlig et viktig osv. Men så prøver jeg meg igjen da, igjen og igjen, men noe jeg har lyst å gjøre som gi meg litt mer innhold i livet, men da kommer betennelsene og smertene stadig økende, til jeg nok en gang må kaste inn håndkle, og kjenne på frustrasjon, depresjon, sorg osv.. det er en følelse av at universet alltid hindrer meg. Men hvorfor? Det er det store spørsmålet. Kanskje er det bare sånn at jeg skal erfare disse følelsene, og kanskje kommer de igjen og igjen fordi jeg ikke har lært det jeg skal enda. Men hva er det jeg skal lære? 🤔 Dette er iallefall en av mine utfordringer. Der er mer også, den samme følelsen som kommer igjen og igjen i flere saker, på ulike måter. Opplever du noe lignende? Anonymkode: 275eb...601 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 3. oktober 2023 #17 Del Skrevet 3. oktober 2023 Deprimerende å tenke på at en er kronisk syk med smerter, betennelser osv fordi en har noe å lære.. 😒 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #18 Del Skrevet 3. oktober 2023 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Deprimerende å tenke på at en er kronisk syk med smerter, betennelser osv fordi en har noe å lære.. 😒 Ja på en måte er det jo det, men det sies jo at man har valgt utfordringene sine selv, før man ble født. Og kanskje skal man ikke tenke så mye på hva man skal lære, kanskje er hovedpoenget bare å erfare? Anonymkode: 275eb...601 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #19 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja på en måte er det jo det, men det sies jo at man har valgt utfordringene sine selv, før man ble født. Og kanskje skal man ikke tenke så mye på hva man skal lære, kanskje er hovedpoenget bare å erfare? Anonymkode: 275eb...601 Hjelpes.... du og durek verret som mener at de som har fått kreft har valgt det selv, jævla idioter! Anonymkode: 3982f...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #20 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hjelpes.... du og durek verret som mener at de som har fått kreft har valgt det selv, jævla idioter! Anonymkode: 3982f...cdd Du får selvsagt mene hva du vil, men hvorfor gidder du bruke energi på dette underforumet og i denne tråden, hvis du ikke har interesse av innholdet? Anonymkode: 275eb...601 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå