AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Den siste tiden, husker ikke nøyaktig når det begynte så merket jeg en stygg lukt på tannkosten til barnet mitt, hver gang etter tannpuss. Er dette vanlig? Pusset en ekstra gang igjen i kveld, men lukten var der fortsatt. Barnet mitt er 7 år. Sliter med å få gjennomføre tannpuss på morgenen, så der slurves det, men pusser på kvelden da. Kan også nevne at han synes det er så ekkelt å bruke tannkrem for de store barna, som er egnet fra 6 år og oppover. Bruker fremdeles den 0-5 år, grunnen til det er fordi den andre er vist for sterk 🙈 muligens dummeste innlegg her på KG, men hva bør jeg gjøre? Anonymkode: faae0...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg antar lukten er der selv om du skifte tannbørste? Hvor lenge er det siden han var hos tannlege sist? Anonymkode: b60cd...b4c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 SLUTT å slurv på morgenen. Tannpuss er ikke noe det kan slurves med. Du legger grunnlaget for kjeften hans for resten av livet nå. Anonymkode: 7e03e...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg antar lukten er der selv om du skifte tannbørste? Hvor lenge er det siden han var hos tannlege sist? Anonymkode: b60cd...b4c Lukten forsvinner når jeg skyller tannkosten. Er en stund siden vi var hos tannlege nå, så det er sikkert på tide. Anonymkode: faae0...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): SLUTT å slurv på morgenen. Tannpuss er ikke noe det kan slurves med. Du legger grunnlaget for kjeften hans for resten av livet nå. Anonymkode: 7e03e...fd6 Ja vet 🙈🙈 Anonymkode: faae0...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja vet 🙈🙈 Anonymkode: faae0...0f0 🙈🙈🙈 Du vet at dårlig tannstell er barnevernmat, ja..? 🙈🙈🙈 (Ja, jeg sier det for å skremme deg. Har absolutt ingen indikasjon på at du er en dårlig forelder ellers, og dette er en svært enkel og VIKTIG ting du kan gjøre noe med.) Anonymkode: 7e03e...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 Bruker dere tanntråd? Kan være matrester som sitter fast Anonymkode: af49b...af7
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 🙈🙈🙈 Du vet at dårlig tannstell er barnevernmat, ja..? 🙈🙈🙈 (Ja, jeg sier det for å skremme deg. Har absolutt ingen indikasjon på at du er en dårlig forelder ellers, og dette er en svært enkel og VIKTIG ting du kan gjøre noe med.) Anonymkode: 7e03e...fd6 Ja, vet egentlig det også! Men fader, alle kan gjøre feil 😂 Anonymkode: faae0...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker dere tanntråd? Kan være matrester som sitter fast Anonymkode: af49b...af7 Nei 👀🙈 skjerpings fra i morgen av altså! Anonymkode: faae0...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, vet egentlig det også! Men fader, alle kan gjøre feil 😂 Anonymkode: faae0...0f0 Jepp! Ny start i morgen. Null slack. Anonymkode: 7e03e...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jepp! Ny start i morgen. Null slack. Anonymkode: 7e03e...fd6 Men har det noe å si hvilken tannkrem vi bruker? Som sagt vi bruker 0-5 år. Han er 7 Anonymkode: faae0...0f0
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men har det noe å si hvilken tannkrem vi bruker? Som sagt vi bruker 0-5 år. Han er 7 Anonymkode: faae0...0f0 Jeg er ingen tannlege. Men jeg hadde selv slurveforeldre. Brukte barnetannkrem til jeg var 10, og har hatt ekstremt mye hull og dritt med tennene i ettertid. Om tannkremen hadde noe å si, eller om det var slurvinga og dårlige vaner som var greia, det vet jeg ikke. Forstår han godt da, husker jeg ikke fikk puste fordi jeg syntes voksentannkremen smakte så sterkt. Ta ungen med til tannlegen, du. Om de ikke finner noe galt så kanskje de har tips til hvilken tannkrem som er brukanes Anonymkode: 7e03e...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå