Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min skulle bli med på middag for første gang hjemme hos mine foreldre. Han sa da vi kom hjem, at han var litt skuffet over maten vi fikk, han ble tilbudt kaffe etter maten, noe han takket ja til, den tok han såvidt en slurk av å bare lot stå. Han sa også at broren min stilte så rare spørsmål. Han ville bare lære å kjenne kjæresten min å hjemstedet hans, så ikke noe vondt i broren min.

Jeg ble trist når kjæresten min fortalte meg dette da vi kom hjem. Hvordan hadde du følt om dette hendte deg?

Anonymkode: 8fceb...257

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke noe kjekt ut. 

Anonymkode: a1adb...846

• Liker 13
Skrevet

Hadde blitt gretten hvis kjæresten min ikke selv forsøkte å gjøre et godt inntrykk på foreldrene mine. Det normale er jo at alle vil gjøre et godt inntrykk på hverandre, mens kjæresten din er mest opptatt av seg selv i den situasjonen.

Anonymkode: 8b002...16d

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde vurdert å skaffe en ny kjæreste.

Men så er jeg gammel og gidder ikke dritt menn sier lenger.

Antar at du er dame og ung. 

Men alt er ikke så svart/hvitt heller, så snakk med kjæresten din om hva du føler, om dere løser deg greit, går det nok bra :)

Anonymkode: 93a8b...87d

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg hadde reflektert litt over det han sa, og prøvd å sett det fra hans ståsted.

Kanskje spurt hva han forventet å få servert og om han ikke hadde vært nysgjerrig om han var i din brors sted.

Ikke stikk ut piggene med en gang. Det var kanskje ikke kritisk ment i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt lei meg. Har et sterkt beskyttelsesinstinkt for familien min.

Anonymkode: 9a113...7fc

• Liker 5
Skrevet

Da lurer jeg svært på hva som var så skuffende å få servert! Og hva forventer han? Er han sånn  som bare skal ha fancy kaffe?

Anonymkode: 8998b...d71

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde vurdert å skaffe en ny kjæreste.

Men så er jeg gammel og gidder ikke dritt menn sier lenger.

Antar at du er dame og ung. 

Men alt er ikke så svart/hvitt heller, så snakk med kjæresten din om hva du føler, om dere løser deg greit, går det nok bra :)

Anonymkode: 93a8b...87d

Jeg er ikke ung, jeg er 40 og han 48

Skrevet

Høres dessverre ut som om at han har holdningsproblemer og liten sosial analytisk evne utover seg og sitt. 

Hvis dette er inntrykkene og reaksjonen hans etter første møte med svigerforeldre, så kommer du til å få problemer med han og dette etterhvert. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da lurer jeg svært på hva som var så skuffende å få servert! Og hva forventer han? Er han sånn  som bare skal ha fancy kaffe?

Anonymkode: 8998b...d71

Vi fikk servert fårikål.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi fikk servert fårikål.

Forstår godt at han ble skuffa da, men han burde holdt det for seg selv. Og hvorfor drakk han ikke opp kaffen sin? Var den ikke fæncyschmæncy for han? 

Anonymkode: 1f6c0...6d2

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville også blitt trist av dette. Men noen er sånn at de blir kritiske når de er usikre. Ikke noe sjarmerende trekk, men kanskje du kan prate med ham  hvordan dette fikk deg til å føle, og så ta det derfra? Hvis han skjønner mer av hva han selv sa, og at det såret deg, kan det hende han føler skam og endrer seg. Hvis han derimot fortsetter å være kritisk, dømmende og snobbete ville jeg vært i tvil om hele forholdet.

Anonymkode: 03287...7e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår godt at han ble skuffa

Er det mulig...

Anonymkode: 600e1...eec

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår godt at han ble skuffa da, men han burde holdt det for seg selv. Og hvorfor drakk han ikke opp kaffen sin? Var den ikke fæncyschmæncy for han? 

Anonymkode: 1f6c0...6d2

Han drikker bare svart kaffe, å det var det han fikk servert. 

Skrevet

Jeg hadde heller ikke jublet om jeg fikk servert fårikål, for det er ikke av mine favorittretter. Samtidig så er vi i sesongen for dette, og det er jo nærmest nasjonalretten, så det er jo en helt naturlig ting å servere nå! 

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 1f9da...fa8

• Liker 2
Skrevet

Man prøver å gi et godt førsteinntrykk når man skal møte familien til dama første gang.

Hvis man synes at de var litt rare eller at maten ikke var spesielt god så deler man det ikke med dama.

Anonymkode: 93bd5...755

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hjelp...hvor lenge var han single før han ble sammen med deg? Litt korte antenner der kanskje?

Anonymkode: 231bf...5fd

Skrevet

Jeg hadde jublet over fårikål! Det er skikkelig staselig måltid i min verden. 

Nei, jeg hadde blitt muggen, fra det lille du har fortalt virker han egosentrisk og uhøflig. 

Anonymkode: 3e2ce...dc9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er faktisk litt sjokkert over folks sosiale antenner. Greit nok at man er utrent, men informasjon er gratis. Hvis man kommer til kort sosialt, er det jo bare å google ulike situasjoner og finne noen enkle regler for hvordan man oppfører seg. Hvorfor gjør ikke folk uten sosiale antenner dette?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

...Hvorfor gjør ikke folk uten sosiale antenner dette?

Fordi da hadde de hatt sosiale antenner...

Anonymkode: a1adb...846

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...