Gå til innhold

Clearblue EL test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Di siste måndene har jeg fulgt med på eggløsningen min med clearblue sin eggløsningstest (den hvor det er enten sirkel eller ett stille smiley)

Det jeg synes er litt rart når jeg tar disse testene er at de slår aldri ut på morgenurinen. Men midt på dagen, og det skjer nesten alltid at jeg først får ett smiley på dagtid, og senere på kvelden er testen negativ igjen, så negativ morgenen etter, men så blir den positiv på dagen. 

Men det jeg egentlig reagerer litt på er at testen ble positiv når den er svakere enn de neste to testene som ble tatt?

Er det flere som opplever dette med disse testene? 

Jeg går gjennom fryseforsøk da jeg har noen egg på frys og disse skal settes inn 5 dager etter positiv EL test... men så blir jeg litt redd for at eggløsningen ikke har skjedd før jeg starter på progesteronstøtte 2 dager etter positiv test.

20231002_175915.jpg

Anonymkode: f5edd...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Di siste måndene har jeg fulgt med på eggløsningen min med clearblue sin eggløsningstest (den hvor det er enten sirkel eller ett stille smiley)

Det jeg synes er litt rart når jeg tar disse testene er at de slår aldri ut på morgenurinen. Men midt på dagen, og det skjer nesten alltid at jeg først får ett smiley på dagtid, og senere på kvelden er testen negativ igjen, så negativ morgenen etter, men så blir den positiv på dagen. 

Men det jeg egentlig reagerer litt på er at testen ble positiv når den er svakere enn de neste to testene som ble tatt?

Er det flere som opplever dette med disse testene? 

Jeg går gjennom fryseforsøk da jeg har noen egg på frys og disse skal settes inn 5 dager etter positiv EL test... men så blir jeg litt redd for at eggløsningen ikke har skjedd før jeg starter på progesteronstøtte 2 dager etter positiv test.

20231002_175915.jpg

Anonymkode: f5edd...f1f

Jeg ble anbefalt selv av ivf lege å ta eggløsningstest etter kl 10 om morningen, og før kl 20 om kvelden. 

Når det kommer til variasjonene på testene så vil jeg anta at det skyldes mengde hormon i urin/hvor mye du har drukket mm iløpet av dagen. 

På sticksene til digitale tester skal man heller ikke analysere strekene, styrken på streken, trenger ikke si noe om mengde LH i urinen - de slår ut positiv uten sterk strek - litt samme grunn som at EL strips ikke er positiv for streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken :)

Med dine tester ville jeg tenkt i går var første positive test. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...