AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 En person jeg ikke kjenner skal betale meg for noe jeg har solgt. Ettersom jeg ikke kjenner personen, vil jeg helst ikke oppgi mitt tlf nr, for da er det enkelt å finne personopplysninger om meg som f.eks vipps. Sjekket ut paypal, men der kan man jo også finne ut hva personen heter, tlf og mail. Lurer derfor på om noen vet om betalings sted eller andre muligheter for at en jeg ikke kjenner sitter med person opplysninger? Anonymkode: 5c9b2...6c8
NakenPanda Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Høres shady ut, nesten så du selger ting som man ikke bør bli navngitt på 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Monero, cash, shrill? Finnes flust av utenlandske apper som ikke blir kontrollert av noen i Norge. Anonymkode: 28f1d...299 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Regner med at folk som selger brukte truser og slikt har greie på hvordan man kan ta seg betalt uten å bli identifisert? Anonymkode: ac3c3...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Nå skal jeg fortelle noe sjukt noe: hvis du vil ha betalt for noe uten muligheter for digital sporing så finnes det noe rart som heter kontanter. Garantert anonym betaling, only there is. Anonymkode: 14420...63c 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Hvis du er så paranoid så tror jeg kanskje ikke du burde selge noe på nettet. Anonymkode: add58...461 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #7 Skrevet 3. oktober 2023 Det finnes en del alternativer, men det krever ytterligere handlinger av kjøper. Hadde en selger bedt meg gå til såpass merkelige skritt hadde jeg raskt skygget banen. Men det er en del tjenester der ute som kan i det minste skjule telefonnummeret ditt. Navnet ditt er det nok verre å komme unna, men det får jo være måter på hvor paranoid man bør være. Kode 6/7 vil tilsi nytt navn som du trygt kan benytte, og hvis du skulle være i en slik situasjon vil jeg uansett anbefale å rådføre meg med dine kontaktpersoner. Revolut tilbyr "virtuelle VISA-kort". Da vil du ha noe som minner om et kontaktkort med visa, og etter hva jeg kan lese er det noe man også kan fylle opp ved å overføre penger til kortnummeret/kontonummeret der. Hvor mye avsender må gjøre for å få det til, og hvor mye informasjon som ev. avdekkes, vet jeg ikke. Men du lager situasjonen ufattelig vanskelig med disse kravene, og jeg vil heller anbefale å ikke selge om du er såpass redd for at noen skal få vite navnet ditt. For øvrig kan man fint kjøpe vanlige kontantkort til mobil, om du vil ha et "bruk- og kast-nummer" eller et nummer du kan ha liggende kun til bruk i slike tilfeller. Selv har jeg det, men av andre grunner. Dual-SIM i mobil, i tillegg har jeg en eldre telefon liggende som har et kontantkort til. Anonymkode: 2e379...03a 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #8 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Monero, cash, shrill? Finnes flust av utenlandske apper som ikke blir kontrollert av noen i Norge. Anonymkode: 28f1d...299 Eller bare vi i Skattekrim… Anonymkode: 9c43b...1c3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #9 Skrevet 3. oktober 2023 Jeg laget en fake PayPal-konto. Det mot retningslinjene til PayPal, men gikk bra 🤷♀️ Anonymkode: db863...87c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #10 Skrevet 3. oktober 2023 Nå ble jeg nyskjerrig. Hva er det dere selger, som gjør at dere må være anonyme? 🧐😅 Anonymkode: f62c0...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå