AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Obos-medlemskap går som kjent i arv. Så de fleste medlemskap forsvinner ikke. Dermed må det være logisk at det sitter mange der ute med 94 år ansiennitet. Atlså fra da Obos ble stiftet i 1929. Har selv 10 års ansiennitet. Men beholder kun meldemskapet i tilfellet jeg får barn eller barnebarn en gang i fremtiden som kan arve og kanskje dra nytte av den. Hvor mange i Norge tror du har maks ansiennitet? Har du lang Obos ansiennitet? Anonymkode: 2059c...cd5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 En 94-åring har vel kanskje det. Når OBOS-medlemskap arves stilles anseniteten til året den som arver ble født. Anonymkode: 07588...e82 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Det er feil. Når du arver medlemskap får du kun annsenitet fra fødselsdatoen din. Jeg arvet fra pappa, han hadde over 60 års annsenitet, men jeg får kun for den alderen jeg faktisk er, ikke 60. Videre er det mange som ikke vet den kan arves, så tror mange forsvinner fordi de ikke krever den overført. Anonymkode: 5cd10...eeb
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Man får aldri ansiennitet fra før man ble født, så det er svært få. Anonymkode: 18b19...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Mange boligbyggelag har regler om at du kun får ansiennitet tilbake til det året du ble født. Anonymkode: e932e...3b4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Det kan ikke være mange, for man får ikke ansiennitet tidligere enn egen fødselsdato. Heldigvis! https://www.obos.no/medlem/medlemsservice/sporsmal-og-svar/overfore-eller-bytte-medlemskap Anonymkode: 4b311...0e3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 Kjøpte Obos leilighet i nybygg i 2011 og da gikk utvelgelsen av hvilken leilighet du ønsket på ansiennitet og det var flere der tilbake på 50 tallet. Anonymkode: 16211...c64
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjøpte Obos leilighet i nybygg i 2011 og da gikk utvelgelsen av hvilken leilighet du ønsket på ansiennitet og det var flere der tilbake på 50 tallet. Anonymkode: 16211...c64 Hele det ansiennitetssystemet er både latterlig og råttent. Mulig det var en god idé på 40-tallet, men nå er OBOS en pengemaskin, og bygger boliger som alle andre. Jeg har meldt meg inn - mest for å få bedre rente i OBOS-banken - men jeg er imot hele systemet. Jeg vil da ha ansiennitet å gi videre til ett barn, men den blir ikke veldig lang, og jeg håper egentlig ingen av dem vil seg selv så vondt at de prøver seg i boligmarkedet i Oslo… Anonymkode: 4b311...0e3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå