Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke voksne folk som orker.

Senest på jobben idag hørte jeg at xxx ikke orker søke på jobben hos oss som er utlyst. Fordi hun ikke gidder jobbe sammen med Y. Samme gjelder flere hun kjenner. 

Synes det er nitrist faktisk. 

Hvordan reagerer du på folk som trekker ned andre?

Anonymkode: dabbf...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Det er så utmattende å høre på sånne som bare har dritt og si om andre! Jeg har begynt å gi klar beskjed om at jeg ikke vil delta i baksnakking av andre. De som baksnakker skal få lov til å mene hva de vil om andre, men jeg er ikke intressert i å høre på det, når det bare er drittslenging!

Anonymkode: f99e1...fa0

Skrevet

Men i denne sammenhengen så er det jo ikke baksnakking😂 Er jo mange interessante jobber jeg ikke søker på fordi jeg ser at jeg ikke hadde trivdes med enkelte som jobber der fra før. Det har med kjemi å gjøre, ikke baksnakking.

Anonymkode: a05f4...7c8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men i denne sammenhengen så er det jo ikke baksnakking😂 Er jo mange interessante jobber jeg ikke søker på fordi jeg ser at jeg ikke hadde trivdes med enkelte som jobber der fra før. Det har med kjemi å gjøre, ikke baksnakking.

Enig. Jeg har har hatt kollegaer som har slutten i en avdeling og heller fått mindre lønn enn å jobbe der de var. Har hatt en helt forferdelig sjef en gang - ville setiøst sluttet i jobben min hvid jeg fikk henne igjen. Har hatt noen veldig kontrollerende kollegaer som andre ikke taklet (var noen dom nesten begynte å gråte av alle de negative kommentarene hun alltid fikk av persinen). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Går du rundt og forteller det til andre? 

Jeg kan ikke komme på noe scenario det det ville vært aktuelt å fortelle andre at «jeg orker ikke søke på den utlyste tannlegestillingen ved A klinikk, for der jobber Anne». Hvis noen hadde spurt meg om hvorfor jeg ikke søker, ville jeg bare svart at det ikke var aktuelt for meg. Hvem søren må vite hvorfor?

Anonymkode: 1289d...1eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kan ikke komme på noe scenario det det ville vært aktuelt å fortelle andre at «jeg orker ikke søke på den utlyste tannlegestillingen ved A klinikk, for der jobber Anne». Hvis noen hadde spurt meg om hvorfor jeg ikke søker, ville jeg bare svart at det ikke var aktuelt for meg. Hvem søren må vite hvorfor?

Nettopp. Når du har et behov for å fortelle at X misliker Y.. uinteressant😟 

Anonymkode: dabbf...6b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det kommer an på hvem jeg snakker med. Til gode venner kunne jeg fint sagt f.eks at Anne og jeg har et anstrengt forfold, og å være kolleger derfor er uaktuelt.  Det å uttrykke at man ikke kommer overens, er ikke baksnakking. Det å fortelle venner hva med denne personen som gjør det vanskelig, er heller ikke baksnakking. 

Men å fortelle gud og hvermann at Anne er håpløs å arbeide med er baksnakking. 

Anonymkode: 06da1...534

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...