AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Er det ok å droppe ting som er lagt etter arbeidstid som sosial samvær i barnehagen i forbindelse med FN dagen og foreldremøte hvor kun det samme tas opp igjen og det kommer referat? Anonymkode: 7d6fd...49d 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Mei, det er ikke innafor etter mitt syn. Anonymkode: e3139...218 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Er du sliten så bli hjemme. Anonymkode: 3e541...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg syns det er innafor. Slike dager faller ikke alltid på dager som passer best for en selv. Jeg jobber turnus. Noen ganger er det umulig å bytte, men prøver så langt det lar seg gjøre. Noen dager er svært krevende på jobb og barnet har sovet minimalt på natten. Da trenger jeg å hvile. Ofte blir 70% av tiden på slike møter brukt tik å høre på mamma Lene som er misfornøyd med alt og vil ha svar på spørsmål som kun gjelder for seg og sitt barn. Anonymkode: 9944a...075 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Nei, det syns jeg ikke. Anonymkode: c43eb...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det syns jeg ikke. Anonymkode: c43eb...4ca Så man skal heller være en utbrent mamma for ungen for å gå på foreldremøte når det har lagt seg? Anonymkode: 7d6fd...49d 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 Du får referat og slapp av hjemme 🥰 Foreldremøter vil være det samme fra dagem de begynner i barnehagen til de slutter på skolen. De msn trenger å vite blir som sakt skrevet på referatet. Barn er slitne etter barnehagen de også og da er slike ting en uting etter min mening. Anonymkode: 2f137...4ab 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 slapp av hjemme med god samvittighet, det kommer deg og barnet til gode. Anonymkode: ed145...de2 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det ok å droppe ting som er lagt etter arbeidstid som sosial samvær i barnehagen i forbindelse med FN dagen og foreldremøte hvor kun det samme tas opp igjen og det kommer referat? Anonymkode: 7d6fd...49d Men da går barnet også glipp av FN dagen? Ikke innafor Anonymkode: e38d6...e0c 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 Hvor gammel er barnet? Hvis han ikke skjønner noe av FN dagen hadde jeg droppet det. Særlig foreldremøtet. Anonymkode: 28d4e...44c
smurfebuss Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 Tja. For meg har det vært viktig å delta. Jeg jobber i barnehage selv, og alle barn venter bare på sin forelder på slike arrangement. Noen ganger er det selvfølgelig umulig å få deltatt, men det er ordentlig sårt når foreldrene ikke kommer. Jeg mener ikke å legge stein til byrden (alle vet at livet skjer, og vi i bhg mater ikke disse negative følelsene inn i barnet heller), men når alles foreldre kommer bortsett fra dine så er det klart de kjenner på det. Jeg tror jeg har deltatt på 95 % gjennom årene (nå går de begge på vgs - og jeg deltar på det som er der og). Men jeg spurte min datter på 16 år. Hva husker hun, og var det viktig at jeg var der? Hun husket ingen spesifikke arrangementer fra barnehage og småskole. Heller ikke det ene der jeg ikke kunne delta fra start men kom når det nesten var over og de fleste hadde dratt hjem. Men hun husker følelsen av at jeg var der, at jeg stilte opp, at hun fikk vise fram og at jeg fikk et innblikk i de timene på døgnet vi ikke var sammen. Det er viktig å engasjere seg i barnet sitt. Og i barnet sitt miljø. Og det starter i barnehagen. Engasjerte foreldre skaper trygge barn - og trygge arenaer for ungdom. Men man kan ikke begynne å engasjere seg når barnet er 13 år. Så vær på foreldremøter, still på foreldrearrangementer, meld deg til fau/klassekontakt, gå natteravn, vær fotballtrener, åpne kjellerstua for kompiser. Høres kanskje så fjernt ut når ungen er tre og nettopp har kommet ut av bleia, men å vise engasjement for miljøet rundt poden er den beste relasjonsbygginga du kan gjøre. Å vite at mamma/pappa alltid er der gir både en trygghet og en respekt for at man ikke kan gjøre hva som helst uten konsekvelser. Og hvis du bare orker en av to når det kommer til fn-dag og foreldemøtet: velg fn-dagen. Foreldremøter kommer det i det minste referat av i etterkant. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvor gammel er barnet? Hvis han ikke skjønner noe av FN dagen hadde jeg droppet det. Særlig foreldremøtet. Anonymkode: 28d4e...44c Hvis det er etter dagen er ferdig vel og merke. Er barnet i bhg hadde jeg dratt på Fn dagen Anonymkode: 28d4e...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå