Gå til innhold

Er det mulig å gå synlig ned i vekt på 1 måned? Hvordan?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om det bare er for å gå ned i vekt til bursdagen, så kan du jo prøve å Rikshospitalets suppediett. Men vær klar over at du blir å gå opp alt igjen når du returnerer til normalt kosthold. Lavkarbo gir ofte raske resultater, men totalt ikke mer enn tradisjonell lavkalori.

Om det synes kommer så an på den som ser. Noen ser jeg har gått ned 10kg, andre legger ikke merke til det.

Anonymkode: 4b654...3cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort kutt i karbohydrater gjør at du mister mye vannvekt på noen dager. Jeg var 91 kg da jeg startet lavkarbo (og lavkalori) i vinter og den første uka gikk jeg ned 3,8 kilo. 2, 6 den neste. Så veldig mye var selvsagt vann. Den første måneden gikk jeg ned ni komma noe kilo.

Så mitt svar ville vært: ja. Du kan gå synlig ned i vekt på fire uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan «metode» du bruker er egentlig irrelevant. Kall det gjerne «intermitterendeperiodisklavkarbofasting» om det gjør motivasjon lettere.

Jo større kaloriunderskudd du ligger i jevnt, jo mer går du ned. Eneste som har noe å si på vektnedgang isolert sett, er energi inn vs energi ut

Anonymkode: 98133...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 16 kg på 10 dager når jeg var 19 år og 27 kg på 30 dager når jeg var 25 år

Anonymkode: 46578...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned jevnt ca 600-700 gram i uken over tid, uten noe spesiell metode.

Spiste akkurat det samme, til samme tider. Bare mindre mengde.

Anonymkode: 98133...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis sunt, drikk kun vann til måltidene og begynn å gå!

Dra på treningssenter, gå på mølle med max stigning i minimum en halvtime 3 ganger i uken.

Anonymkode: 4c515...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om andre ser det eller ikke, så kan du klare å gå ned 4-6 kg. Man går alltid mest ned i starten. Det kan være så mye som en klesstørrelse og uansett få deg til å føle deg lettere og freshere. Da ser du også bedre ut. 😃

Anonymkode: dd688...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig fokus. Du kan jo uansett bruke dette som en start på vektnedgang, er jo bra uansett hvor mye du har klart å gå ned fram til bursdagen. Men tenk heller hvor fin du blir til sommeren dersom du endrer livsstil nå😊

Anonymkode: f4e31...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 17.24):

Jeg gikk ned 16 kg på 10 dager når jeg var 19 år og 27 kg på 30 dager når jeg var 25 år

Hvor ekstremt stor var du i utgangspunktet da?

Anonymkode: f4e31...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 17.24):

Kanskje skrive hvordan og hvorfor. Tror egentlig ikke på deg. 

Anonymkode: d8218...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...