AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Usikker på om jeg har plassert denne tråden riktig nå, men håper det går bra. Jeg er på jobb i dag og en kunde som har sittet her i flere timer nå er en dame som tydelig er psykisk utviklingshemmet. Det er ikke rus eller noe, det kjenner jeg igjen raskt da vi ofte har kunder som er ruset. Denne damen har med seg mange digre poser og har prøvd å ta en hel haug med brosjyrer og menyer og stappe ned i veska og posene sine. Har måttet be henne gi tilbake de og satt de på plass igjen. Hun sitter også i en slags hettejakke med glidelås og har bare en bh under, fordi hun har dratt ned glidelåsen såpass mye at brystene/bh'en vises godt. Hun har også med seg skrapelodd og sitter å skraper og slår i bordet slik at de andre gjestene / kundene kommenterer på henne når jeg kommer forbi. De sier at de syns hun "styrer fælt" og at hun bråker mye. Flere av de andre kundene har dratt fordi de ble sikkert litt lei. Hun kommer også og skal kjøpe ting og virker ikke som hun klarer mye matte i hodet. Hun kommer og vil kjøpe noe til 20 kroner og gir meg en 20 kroning og en 10 kroning og sier hun kan gi meg mer etterpå om det ikke er nok. Hun kan også plutselig rope ut mot meg som er på andre siden av rommet for å spørre om noe og jeg merker andre kunder blir irriterte. Men jeg kan jo liksom ikke bare kaste henne ut heller?.... Jeg prøver jo å forklare og si at hun ikke må rope slik, men virker ikke som det går inn. Jeg reagerer på at hun ikke hadde med seg noen... Hun kom alene og har sittet her i flere timer alene uten noen verge eller støttekontakt. Jeg trodde folk som var psykisk utviklingshemmet til en slik grad som regel hadde med seg noen? Anonymkode: 6ccc8...807
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Hun sitter her enda, har sittet her i nesten 5 timer nå... Hun har med seg tusjer i alle mulige farger også, så nå driver hun å fargelegger på en brosjyre av noe slag, samt sitter å tegner og fargelegger sine egne hender. Så hun har masse lilla, grønn, blå og rosa tusj farge utover hendene.. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd å snakke og spørre om hun skulle hjem. Men det ville hun ikke, fordi hun hadde det gøy med å sitte her sa hun. Og så sa hun etterpå at hun måtte vel prøve etterhvert senere i kveld da å finne noen som kunne kjøre henne hjem. Anonymkode: 6ccc8...807
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Kanskje du kan spørre henne hvor hun bor, og om det er noen der som kan hente henne? Dersom hun bor på institusjon, er de kanskje bekymret for henne dersom hun er ute på vandring Anonymkode: fe2d4...8d6 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Kunne du tilbydd deg å ringe noen for henne? Så hadde du kanskje fått tak i en kontaktperson i samme slengen som du kunne snakket med. Informert om at det var ugreit at hun blir værende i butikken, og at du har prøvd å formidle det til henne uten suksess. Anonymkode: 75b0f...86b 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Kanskje du kan spørre henne hvor hun bor, og om det er noen der som kan hente henne? Dersom hun bor på institusjon, er de kanskje bekymret for henne dersom hun er ute på vandring Anonymkode: fe2d4...8d6 Hun ville ikke svare på det eller fortelle meg hvor hun bor, så jeg aner ikke om det er på en institusjon eller om det er noen som skal ha ansvar for henne og vite hvor hun er hen... Vi stenger snart så jeg må jo bare be henne om å gå snart. Jeg hørte at telefonen hennes ringte og ringte ista, men hun svarte den ikke. Begynte å lure litt på om det kanskje var noen som ringte for å finne ut hvor hun er hen, men det vet jeg jo ikke. Anonymkode: 6ccc8...807
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Det er bare å ringe purken og si at menneske uten normal åndsevne er blitt forlatt på deres eiendom. Her har noe skjedd. Hun har kommet bort eller rømt fra vergen sin. Anonymkode: 572f2...dc2 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Sitter hun der fortsatt, ts? Anonymkode: 572f2...dc2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 17.51): Usikker på om jeg har plassert denne tråden riktig nå, men håper det går bra. Jeg er på jobb i dag og en kunde som har sittet her i flere timer nå er en dame som tydelig er psykisk utviklingshemmet. Det er ikke rus eller noe, det kjenner jeg igjen raskt da vi ofte har kunder som er ruset. Denne damen har med seg mange digre poser og har prøvd å ta en hel haug med brosjyrer og menyer og stappe ned i veska og posene sine. Har måttet be henne gi tilbake de og satt de på plass igjen. Hun sitter også i en slags hettejakke med glidelås og har bare en bh under, fordi hun har dratt ned glidelåsen såpass mye at brystene/bh'en vises godt. Hun har også med seg skrapelodd og sitter å skraper og slår i bordet slik at de andre gjestene / kundene kommenterer på henne når jeg kommer forbi. De sier at de syns hun "styrer fælt" og at hun bråker mye. Flere av de andre kundene har dratt fordi de ble sikkert litt lei. Hun kommer også og skal kjøpe ting og virker ikke som hun klarer mye matte i hodet. Hun kommer og vil kjøpe noe til 20 kroner og gir meg en 20 kroning og en 10 kroning og sier hun kan gi meg mer etterpå om det ikke er nok. Hun kan også plutselig rope ut mot meg som er på andre siden av rommet for å spørre om noe og jeg merker andre kunder blir irriterte. Men jeg kan jo liksom ikke bare kaste henne ut heller?.... Jeg prøver jo å forklare og si at hun ikke må rope slik, men virker ikke som det går inn. Jeg reagerer på at hun ikke hadde med seg noen... Hun kom alene og har sittet her i flere timer alene uten noen verge eller støttekontakt. Jeg trodde folk som var psykisk utviklingshemmet til en slik grad som regel hadde med seg noen? Anonymkode: 6ccc8...807 Verger tar seg av økonomi. Støttekontakt er ikke noe flertallet av psykisk utviklingshemmede har. Anonymkode: b3fda...972 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå