Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer det intenst her nå. Får 20% svangerskapspenger allerede og jobber 80%. Kjenner nå at jeg gir all energi jeg har på jobb og er utslitt når jeg kommer hjem. Klarer heller ikke gå på slutten av en arbeidsdag på grunn av rygg/bekken smerter. Er det andre her som har sykemeldt seg på grunn av dette? Har bare 15 vakter igjen av svangerskapet (er i uke 33)

Føler liksom litt på å sykemelde meg også..

Anonymkode: 58f95...2da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med gradert sykmelding først før du vurderer full sykmelding? 

Helsa er viktigst uansett. 

Anonymkode: 81536...57c

Skrevet

Helsa er viktigst. Husk du skal ha energi til babyen når den kommer. Du kjenner kroppen din best; gå for det som føles riktig ut. Dette er en periode i livet hvor du burde prioritere deg selv og det nye mennesket som kommer; arbeidslivet er langt. :) 

Anonymkode: 2c7da...623

• Liker 2
Skrevet

Prøv deg på å jobbe 40-50% kanskje? Enten ha korte dager eller hele dager fri for å hente deg inn på :) men går det ikke så går det ikke, ingen kommer til å takke deg for at du ikke sykmeldte deg :) 

Anonymkode: 6acf2...4f7

Skrevet

Du får ikke jubel og applaus for å tyne deg selv på slutten. Ta vare på egen kropp og helse! Med så kraftige bekkensmerter at du nesten ikke kan gå på slutten av arbeidsdagen, tenker jeg at sykemelding er det eneste riktige. Du skal klare å ta vare på en baby etter fødselen også. Jeg ville vært redd for å få permanente smerter i bekkenet ved å ikke ta hensyn. 

Mine bekkensmerter var ille da jeg gikk med førstemann, men etter fødselen da alt skulle på plass igjen var likevel en helt annen liga av jævlig vondt! Jeg tok ikke hensyn og fikk vel betale for det..

Anonymkode: f883f...313

• Liker 2
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg, bare enda tidligere i svangerskapet. Tror jeg ble 50% sykmeldt da jeg var fem måneder på vei og 100% sykmeldt fra jeg var sju måneder på vei. Helsa er viktigst, og selv om jeg ble sykmeldt ganske tidlig så har jeg fortsatt problemer med bekkenet innimellom, selv 1,5 år etter fødsel. Om jeg var deg hadde jeg tatt sykmelding med den beste samvittighet :)

Anonymkode: fcff7...c39

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...