Gå til innhold

Hvordan finner myndighetene ut hvem jeg er og hvem mine pårørende er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg f.eks reiser til  New York alene. Som anbefalt går jeg ikke med verdisaker på meg når jeg på seightseeing. Så jeg har kun en Iphone med apple pay på meg.

Plutselig faller jeg om på gaten med hjertestans. Jeg blir hentet at ambulanse og kjørt til nærmeste sykehus. Men livet er ikke til å redde.

Hvordan er prosessen med å varsle mine pårørende? Hvis vi begynner med sykehuspersonalet, hva gjør de?

Hva gjør amerikanske myndigheter?

Hva gjør den norske ambassaden?

Kort sagt, hva er prosessen med å finne ut hvem jeg og hvem mine pårørende er?

Anonymkode: 48a9f...8cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt idiotisk å ikke gå med legitimasjon, trodde de aller fleste voksne alltid gjorde det.

De kommer seg inn på telefonen og får tak i navn og så går de videre derfra, enkleste måten å gjøre det på.

Anonymkode: 95428...7e6

• Liker 2
Skrevet

De sjekker telefonen din og ser om det er noen du har hyppig kontakt med, og ringer opp vedkommende.

Anonymkode: 0f474...7c5

• Liker 1
Skrevet

Ta med deg visakortet i trusa da! 
Evt får de passe på å ha strøm på mobilen din, slik at de kan svare om noen ringer deg. 

Anonymkode: 801b4...a79

• Liker 1
Skrevet

Sykehuset vil ta kontakt med politiet.

Dine pårørende vet kanskje at du er I New York og vil jo etterhvert etterlyse deg når du ikke returnerer/svarer. 

Politiet vil ta bilde av liket ditt, og dna-tester.

Anonymkode: d25e6...4ab

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt idiotisk å ikke gå med legitimasjon, trodde de aller fleste voksne alltid gjorde det.

De kommer seg inn på telefonen og får tak i navn og så går de videre derfra, enkleste måten å gjøre det på.

Anonymkode: 95428...7e6

Altså hvis hun faller om i New York, så blir pass og alt av verdisaker stjålet lenge før ambulansen kommer. Så det hjelper ingenting.

Angående telefonen (som vil bli stjålet, men la oss late som den ikke blir det), så kommer de seg ikke inn på den uten videre.

Anonymkode: dc794...ee4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg f.eks reiser til  New York alene. Som anbefalt går jeg ikke med verdisaker på meg når jeg på seightseeing. Så jeg har kun en Iphone med apple pay på meg.

Plutselig faller jeg om på gaten med hjertestans. Jeg blir hentet at ambulanse og kjørt til nærmeste sykehus. Men livet er ikke til å redde.

Hvordan er prosessen med å varsle mine pårørende? Hvis vi begynner med sykehuspersonalet, hva gjør de?

Hva gjør amerikanske myndigheter?

Hva gjør den norske ambassaden?

Kort sagt, hva er prosessen med å finne ut hvem jeg og hvem mine pårørende er?

Anonymkode: 48a9f...8cc

Du må avgi fingeravtrykk ved innreise i USA. Så det skal gå greit å identifisere deg. 

Anonymkode: 68d9a...7bd

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke dine pårørende melder deg savnet, eller før savnetmeldingen når politiet i NY, har de få muligheter til å finne ut hvem du er. Med mindre en oppvakt politibetjent kobler det forlatte hotellrommet du har bodd på til det uidentifiserte liket.

Anonymkode: f536a...141

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må avgi fingeravtrykk ved innreise i USA. Så det skal gå greit å identifisere deg. 

Anonymkode: 68d9a...7bd

Det er sant! Glem det jeg skrev.

Anonymkode: f536a...141

Skrevet

Eh, du bør ha passet ditt på deg i utlandet. Kjedelig om det blir stjålet/mistet, ja, men i enkelte land, som USA, vil du ikke bli stoppet uten å ha det på deg. Aller helst ikke reis dit overhodet uten å ha satt deg inn i hvilke lover som gjelder i den staten.

Anonymkode: 65c35...b77

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...