Gå til innhold

Er det normalt å servere foresatte på barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 3 åring blir 4 snart og vi ønsker å ha barnebursdag med hele avdelingen hans fra barnehagen. Det er 20 barn og jeg regner med at de følges av en forelder hver? Skal man da ha servering for både voksne og barn? Eller hvordan fungerer barnebursdag…? 

Anonymkode: a0ebd...011

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilby kaffe/vann, det er mer enn nok. Ikke legg lista lenger opp om dere er en av de første som starter barnebursdagen heller, det blir så håpløst å følge opp for alle andre- og ingen forventer det. 

Anonymkode: ccbe1...fe6

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Når barna var så små pleier vi å servere kaffe til de voksne, i tillegg til at de ble tilbudt å forsyne seg av kaker/annet som sto fremme til barna😊 det fungerte veldig greit 

Anonymkode: 21dc0...657

• Liker 10
Skrevet

Jeg tilbyr pølser om jeg ser at det er mer enn nok igjen. Har ikke egen mat til foreldre. 

Anonymkode: ddae2...6d9

• Liker 6
Skrevet

Tenker kaffe eller te er nok. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tilbyr pølser om jeg ser at det er mer enn nok igjen. Har ikke egen mat til foreldre. 

Anonymkode: ddae2...6d9

Samme her. Er som regel nok til overs.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Tror vi bare hadde 4-5 barn i bursdag da de var så små, og de voksne fikk gjerne en kopp kaffe og kakerester.

Endret av Alauda
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har alltid tilbudt de voksne å ta samme mat som det barna får servert. Vanligvis blir det mer enn nok mat, så jeg har igrunnen ikke beregnet mat til de voksne…det har bare vært nok, liksom. Tenker da ikke at de skal spise seg mette, men at de får ei pølse og et kakestykke…Det har stortsett vært sånn de gangene jeg har vært med i barnebursdag iallefall. 

Anonymkode: 83e2f...ea9

• Liker 9
Skrevet

Jeg tilbød de voksne kaffe/te/vann/brus og kake/pølse som ungene fikk. Har selv sittet på pinnestol i 2 timer uten å bli tilbudt verken vått eller tørt som forelder i barneselskap, og det vil jeg ikke at noen skal oppleve i mitt hjem.

Anonymkode: 68192...732

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Tilbyr de voksne pølser (tar de med i beregningen) og så er det jo alltids kakefesten og kaffe. Blir så rart å ikke servere de noe. 

Anonymkode: 42733...18e

• Liker 9
Skrevet

Tilbyr de det samme som ungene får, alltid mer enn nok mat i barnebursdager - sjelden ungene spiser veldig mye i bursdager. Også tilbys de kaffe, brus eller vann.

Anonymkode: 6bb43...083

• Liker 2
Skrevet

Kaffe og eventuelt kake.

• Liker 1
Skrevet

Da sønnen min feiret 4-årsdagen sin, serverte vi kaffe og sjokolade til foreldrene, i tillegg til at de også fikk pølser og kake. Vi hadde beregnet mat til de voksne også. 

Det er slik det har vært i barnebursdager jeg har vært i som forelder, bortsett fra en mor som serverte ost og kjeks og hjemmelaget sushi til foreldrene. 😅

Anonymkode: 479f5...526

• Liker 1
Skrevet

Har beregnet litt ekstra mat, så foreldrene kan få en pølse eller to. Pleier å bake en langpannekake og muffins, det pleier å være nok til foreldrene også. 
Har kokt kaffe og tevann. 

Synes det er så fint med disse første bursdagene der foreldrene er med, det er en veldig fin sjanse til å bli kjent. 

Anonymkode: e50a5...4cc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da våre var så små at det var aktuelt at gjestene hadde med foreldre laget jeg ikke egen mat til de voksne. De fikk tilbud om drikke og hvis det var pølser, pizza, kake eller annet igjen etter at barna hadde jeg spist tilbød jeg foreldrene å forsyne seg. Har aldri opplevd å få tilbud om mat i andres barnebursdager heller. Husker en venninne fortalte om en barnebursdag hvor vertinnen hadde leid inn sushikokk til de voksne, det var ganske spesielt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Tilbyr de voksne pølser (tar de med i beregningen) og så er det jo alltids kakefesten og kaffe. Blir så rart å ikke servere de noe. 

Anonymkode: 42733...18e

Dette

Anonymkode: df242...b2e

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tilby kaffe/vann, det er mer enn nok. Ikke legg lista lenger opp om dere er en av de første som starter barnebursdagen heller, det blir så håpløst å følge opp for alle andre- og ingen forventer det. 

Anonymkode: ccbe1...fe6

Synes dette er så trist holdning! Kan ikke folk gjøre det DE selv er komfortable med og har råd til? Og glede seg over det om noen andre gjør mer og være fornøyde om andre gjør mindre? Om jeg kom og fikk super servering ville jeg bare vært glad og takknemlig, og så ville jeg gjort det JEG får til når jeg selv skulle arrangert. Man må ikke sammenlikne seg og alle må ikke gjøre likt. 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Da sønnen min feiret 4-årsdagen sin, serverte vi kaffe og sjokolade til foreldrene, i tillegg til at de også fikk pølser og kake. Vi hadde beregnet mat til de voksne også. 

Det er slik det har vært i barnebursdager jeg har vært i som forelder, bortsett fra en mor som serverte ost og kjeks og hjemmelaget sushi til foreldrene. 😅

Anonymkode: 479f5...526

😍

2 hours ago, Arkana said:

Da våre var så små at det var aktuelt at gjestene hadde med foreldre laget jeg ikke egen mat til de voksne. De fikk tilbud om drikke og hvis det var pølser, pizza, kake eller annet igjen etter at barna hadde jeg spist tilbød jeg foreldrene å forsyne seg. Har aldri opplevd å få tilbud om mat i andres barnebursdager heller. Husker en venninne fortalte om en barnebursdag hvor vertinnen hadde leid inn sushikokk til de voksne, det var ganske spesielt.

Det er da bare kult? Ikke noe jeg selv hadde hatt råd til (eller kommet på) men hadde blitt skikkelig glad som gjest!

Anonymkode: adeed...5ba

• Liker 2
Skrevet

Vi hadde felles bursdag for årskullet i bhg. Beregna nok pølser og kake til at foreldre også kunne ta, samt serverte kaffe. 

Skrevet

Har bestandig vært slik her at foreldre får servering. Da kaffe, brus eller saft samt mat&kaker.

Anonymkode: ddeac...805

Skrevet

Sur traktekaffe og hvite pappkopper. Har også en termos med kokt vann så kan de som vil få te. Og suketter. 

Anonymkode: a640e...eed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...