Gå til innhold

Stort eller lite bryllup? Noen som har angret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gifte meg til sommeren, men min mor ønsker ikke å komme i mitt eget bryllup og forelderen til min forlovede kan kanskje ikke komme på grunn av visum regler. Er derfor kjempe usikker hva jeg skal gjøre. Redd for å angre på at jeg ikke hadde bryllupsfest. 

Anonymkode: 15e53...cf2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal iallefall ikke la være å feire fordi din mor ikke vil komme. Går hun glipp av festen så er det fader meg synd for henne, ikke for deg. Syns du skal feire jeg. 

Anonymkode: 0ec39...393

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bittelite korona bryllup. Absolutt ingen anger, ble en nydelig dag, og vi brukte ikke mye penger. Ville gjort det samme igjen.

Du kan absolutt ha bryllupsfest til sommeren uten foreldrene, og heller ha en fin middag f.eks når alle som vil kan komme? Ville ikke latt vær å feire, men skjønner det er kjedelig. 

Anonymkode: 8e1bc...836

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal uansett gifte dere? Skjønner ikke hvorfor dere ikke kan ha bryllupsfesten hvis dere kan gifte dere på bakgrunn av det du sier😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en strålende dag med familie og de nærmeste vennene. Ingen av oss hadde lyst på noe stort bryllup, vi hadde vært samboere en del år og ønsket bare å gjøre det formelt.

Har aldri angret på dette. Har også venninner som bare har giftet seg i utlandet mens de var på ferie (Sjømannskirken osv.).

Er det en spesiell grunn til at moren din ikke har lyst? Kommer hun ikke overens med svigerfamilien din?

Anonymkode: c8edd...1ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde bare nærmeste familie og venner som gjester. Angret ikke et sekund. 
Ingen av oss har drømt om stort bryllup med masse gjester, så valget var enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha et lite bryllup med kun de nære av oss, er det vi begge vil. Vi er ikke opptatt av stor fest og alt mulig styr og glitter og stas. Vi er bare opptatt av å bli gifte med de vi bryr oss om. Ikke opptatt av å få mye gaver osv heller. 

Anonymkode: 4e429...90b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ett lite bryllup, angrer ikke! Passet meg og oss perfekt. Vi hadde nærmeste familie. Eneste jeg angrer litt på, er at vi ikke inviterte noen venner. Burde invitert nærmeste paret. Valgte å ikke invitere noen venner for å ikke utelukke noen, men ser jo nå at vi burde invitert nærmeste venneparet. (Så nære at de hadde blitt spurt om forloverrollen om vi ikke begge valgte søsken)

Anonymkode: 22eed...b45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et stort og ganske dyret bryllup, og angrer ikke et sekund! 

Men vi er personer som liker å invitere, som liker god mat, god drikke og godt selskap, og generelt fest og moro. Så det er det vi puttet pengene i, god mat, godt og mye drikke, og mange gjester. Brukte ikke en krone mer enn vi måtte på kjole eller invitasjoner eller monogrammer og annet dill og dall. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gifte dere i utlandet? Kun dere to. Kombinert med bryllupsreise. 

Så arrangerer dere en fest fot venner hjemme. Kan godt være uformelt. 

Hvis foreldrene kommer til dere, så kan dere ta de med ut og souse for å feire i ettertid. 

Anonymkode: 96478...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt over ett tiår siden, men jeg har vært en et veldig hyggelig grillselskap for et vennepar. De stod for grill, og hadde vel noe på bakhånd, men vi gjestene skulle ta med grillmat og alkohol etter egne ønsker også skulle det være gaven. De fleste hadde med seg en gave likevel, men det var tydelig at de tenkte å ta med egen mat var mer enn nok gave. 

Denne festen var uten foreldre osv (med søsken), også giftet de seg i utlandet hvor de spiste middag med familien etter det på en restaurant. Siste kan du jo evt droppe, og kun ha en vennefest med de du ønsker. Du kan selvsagt stå for maten også, sier bare hvordan andre har løst det. 

Jeg har selg vært gift og inviterte ikke hele familien. En god del ble silt ut. Ingen kontakt med far, så han var der. Kun mormor som levde, men hun kan ikke oppføre seg så ble ikke invitert. Har søsken av foreldre som bruker enhver anledning til å drite ut andre, om det er sant det det de sier er ett fett. Så jeg droppet de. Jeg hadde et stort bryllup, men betraktelig færre på min side kontra min manns, og det var for meg helt greit 

Dette er en stor dag i ditt liv, og kan få bestemme fritt hvem du ønsker å dele den med, og hvem du glatt står over. 💛

Anonymkode: e9de9...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Åh, det høres ut som en vanskelig situasjon. Det er forståelig at du er usikker og bekymret. Det viktigste er å huske at bryllupet handler om deg og din partner, og å skape en minneverdig dag for dere. Selv om det kan være trist at noen ikke kan være til stede, kan du vurdere å ha en intim seremoni nå og planlegge en større feiring senere når alle kan delta. På den måten kan du unngå å angre på å ikke ha hatt en bryllupsfest. Husk å følge hjertet ditt og ta avgjørelsen som føles riktig for deg.

Anonymkode: ad0bd...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et lite bryllup og angrer ikke. Hadde middag og fest på et hotell på et lite konferanserom, var kun nærmeste familie (foreldre, søsken og besteforeldre) og 4 vennepar. 

Anonymkode: d1089...132

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...