Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #1 Skrevet 5. november 2002 Er det noen som vet hvor skadelig det er om mannen drikker når vi prøver? Blir sædkvaliteten dårligere? Eventuelt hvor lenge? Hvis vi skulle bli gravide rett etter en fest hvor han drakk, er det da økt fare for noe i svangerskapet p.g.a. det? :-?
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #2 Skrevet 5. november 2002 Sædkvaliteten blir nedsatt, men det er ikke sikkert at det vil skade fosteret. Ofter er det hovedsaklig svømmedyktigheten som blir redusert. Men detr er vel ikke nødvendig å gamble med et nytt menneskes helse? Har en venninne som ble gravid da hennes mann var beruset, det endte i en spontanabort i 10 uke.
Ann Forup Skrevet 6. november 2002 #3 Skrevet 6. november 2002 hei når manden drikker sig godt fuld da bliver sæd kvaliteten dårlig, det samme gælder hvis han får feber, men det er kun de første døgn, så vender alt tilbage til normalen... så vidt jeg ved har det ingen betydning for kvinden, i prøve tiden... men jeg vil nok sige til jer, bliver i inv til et julebord, nyd festen, få et glas vin til maden eller en øl og akvavit... for bliver du gravid om ikke så længe så bliver der ikke det store næste jul .
Gjest Anonymous Skrevet 31. desember 2002 #4 Skrevet 31. desember 2002 vi har begge vært på julebord i prøvetieden. Hadde en sa for en uke siden. Det kan vel skje likevel, men man vet aldri..
Gjest Hilde K S Skrevet 31. desember 2002 #5 Skrevet 31. desember 2002 Det skal ikke så mye til for å forringe kvaliteten ! Men som oftes er det bare de aller beste som når fram til egget uansett !
Juli-79 Skrevet 1. januar 2003 #6 Skrevet 1. januar 2003 Jeg er prøver og har drukket på julebord og i julen og nyttårsaften. For alt en vet så kan det jo ta år før det skjer noe. Både jeg og min mann tar oss et glass av og til i helgene, har ikke noe tro på at det er skadelig.. Min svigermor drakk et glass av og til i sine svangerskap, og hun har no fått to vel fungerende barn :D Lev som normalt du og kutt ut alkoholen når du har tatt en positiv test, slik kommer hvertfall jeg til å gjøre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå