Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på sosiale medier fra USA at det er masse filmer fra ulike «gender reveal parties» med forskjellige kreative vrier.

Babyshower er jo en amerikansk greie som det virker som er blitt veldig vanlig også i Norge?

Kommer det å bli slik med «gender reveal» også? Eller er det kanskje allerede blitt vanlig i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gud, håper ikke det. Så harry å skulle adoptere populærkulturelle amerikanske tradisjoner helt ukritisk.

Anonymkode: 3ef49...000

• Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet

Håper da for GUDS skyld ikke det. Ett sted må grensen gå for å importere amerikansk søppel. 

Anonymkode: f043d...b58

• Liker 6
Skrevet

Gender reveal party er bare tull🙈 det får til og med baby shower til å virke logisk

Anonymkode: d7037...5a8

• Liker 5
Skrevet

Hadde gender reveal forrige graviditet :) Mannen var med på ultralyd, jordmor sa "her er det en liten tissetass ja!", så dro vi på butikken å kjøpte en sjokolade.

Anonymkode: 4b7a7...a6b

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Gender reveal og baby shower er vel det samme 

Skrevet

Gender reveal er en ti g blant de som tror de er viktige på Insta.

Anonymkode: 79736...a33

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Gender reveal og baby shower er vel det samme 

Nei, det er to forskjellige ting :) gender reveal har man som regel tidligere. Så en baby shower noen uker før fødsel. Bare tull spør du meg

• Liker 4
Skrevet

Er så glad jeg ikke skal ha baby eller bli bedt i hverken gender reveal eller baby shower. Bare tull begge deler.

Jeg synes det er mer koselig å besøke foreldrene og den nyfødte, samtidig da har jeg gaven med meg.

Jeg hadde nektet å møte opp i gender reveal, forventes sikkert en nøytral gave der. Så kommer baby shower senere hvor gave tiltenkt forventet kjønn er obligatorisk. Skulle jeg vært med på de to tilstelningene, så hadde jeg følt meg «naken» ved  ikke ha med gave på første besøk etter babyen er født.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det er to forskjellige ting :) gender reveal har man som regel tidligere. Så en baby shower noen uker før fødsel. Bare tull spør du meg

Ok. Jeg har vært på noe sånt én gang. Var vel gender reveal da, men hun/de som hadde det kalte det baby shower.

Skrevet

Får for guds skyld ikke håpe det 🙈 Syns det er ille nok at babyshower har tatt helt av i Norge... 

Anonymkode: d1d63...c57

• Liker 3
Skrevet

Har til og med sett masse videoer av gender reveal av voksne! Altså de hopper ut av en eske for å vise at de har skiftet pronomen…

Anonymkode: e659b...19e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får for guds skyld ikke håpe det 🙈 Syns det er ille nok at babyshower har tatt helt av i Norge... 

Anonymkode: d1d63...c57

Ja, helt krise at folk vil glede den kommende moren og feire sammen. Tenk å kose seg med venner på den måten. Nei, fysjom

Skrevet

Skulle ønske folk kunne slappe litt av, jeg. Få vanlige babyer, og ikke prinser og prinsesser.. Være stolte og glade uten alt det dilldallet. Det er vel strengt tatt bare interessant for foreldrene hvilket kjønn barnet har, og gaver bør man kanskje vente med til barnet er født? Jeg har vært i én babyshower, og det var ikke lite som ble forventet av den kommende mor.. Man så lett på ansiktet hennes hvilke gaver som var "godkjente" og hvilke som garantert ble byttet.. Hele greia var bare kleint, og noen overraskelse var det hvertfall ikke. Det var forventet... 

Anonymkode: 020f3...9d1

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig. 

Skrevet

Så ikke bare skal de ha babyshower, men nå skal de jammen ha «gender reveal» å? Hjelpes. Oppmerksomhetssyke gravide i dag. 

Anonymkode: c5676...11d

• Liker 1
Skrevet

Huff bare tull. Greit nok at man vil feire ting, det er da bare koselig. Men hvorfor er kjønn så viktig? Og jeg syns det er så dumt med slike materialistiske feiringer hvor de pynter med masse ballonger og konfetti og sånt som bare blir kastet etterpå uansett.

Anonymkode: 05f57...34e

• Liker 3
Skrevet

Jeg er prinsipielt i mot gender reveal party

Anonymkode: bd655...e50

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt om i Norge, men jeg hadde deltatt om noen arrangerte. Jeg er med på det folk syns er koselig og gøy - jeg støtter mine venner :) 

Anonymkode: 92205...cbe

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært på to. Overlevde, men tenkte samtidig at det var unødvendig. Ungene var jo ikke født engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...