Gå til innhold

Barnefamilier: Hvor mange gutte/jenteturer per år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange weekendturer er du eller partner på hver for dere, hvert år?

Hvor mange slike turer per år synes du er akseptabelt? 

Anonymkode: 55ee8...4b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min er vekk hver ferie, alene...i tillegg ute hver helg alene.......

Anonymkode: 75cb1...b41

• Nyttig 1
Skrevet
La Luna skrev (2 minutter siden):

Ingen.

Hva mente du? Ingen??

Anonymkode: 75cb1...b41

Skrevet

Jeg har vært på 3 det siste 1,5 året Mannen har ikke vært på noen fritidsturer, men borte ca 1 uke i mnd samme periode på jobb. 

Anonymkode: bf9ed...6a3

Skrevet

Enten 1 eller ingen i året. 

Anonymkode: af499...753

Skrevet

Dersom du hadde en kronisk sykdom som forverres av stress/overbelastning som ofte slo ut når du var alene med barna over flere dager: hvor mange weekendturer hadde du godtatt at partner dro på per år? 

Skrevet

Ingen.

Anonymkode: 06ce7...583

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dersom du hadde en kronisk sykdom som forverres av stress/overbelastning som ofte slo ut når du var alene med barna over flere dager: hvor mange weekendturer hadde du godtatt at partner dro på per år? 

Kan du ikke bare spørre om det i hi?

jeg tenker at om partner er kronisk syk så trenger hverfall andre part tid uten 

Anonymkode: 53248...6ca

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen.

Anonymkode: 06ce7...583

Ingen er akseptabelt?

Anonymkode: 53248...6ca

Skrevet

En uke hver i året/annethvert år, plus et par-tre weekendturer, tenker jeg man bør unne hverandre så lenge logistikken går opp :) 

Byturer/sosiale happenings kommer utenom, og der tenker jeg at minst 1-2 kvelder per måned bør være ok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det første innlegget ditt er ganske mye mer generelt enn det andre. Er det deg selv og din egen sykdom du snakker om her?

Anonymkode: 99b9d...e44

Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Vi er rause med hverandre, er ute på turer et par ganger hver i halvåret. Men det er flere ganger det bare blir en natt. 

Jeg er kronisk syk, men vi har valgt å bare få et barn så det fungerer veldig fint for oss. 

Skrevet

Det kommer jo an på mye. Hvor mange barn, alderen på barn, eventuelle ekstra behov, muligheter for avlasting og så videre. Det er lurt å unne hverandre rom for venneturer. Men at antall og hyppighet avhenger av at familiens behov settes først. 

Skrevet

Det er lite rom for rene "egoturer" hvert år. Jeg vil si det skjer ca hvert 3.år, at jeg er på jentetur. Min mann har vel vært en gang for 10-12 år siden. Min mann deltar på guttas julebord hvert år. Jeg er stort sett bare ute med jobben eller reiser med jobben 1-2 ganger pr år. 

Anonymkode: 7e475...dcb

Skrevet

Han har vært på fem de siste åtte årene. Jeg har ikke vært på noen 

Anonymkode: ec216...eb0

Skrevet

Synes man skal være rause med hverandre så sant logistikk og økonomi er til stede. Men du kan ikke dra på guttetur hver måned. 

Og så er det forskjell på å dra på Guttetur til utlandet og på en hyttetur i nærheten.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen..

Anonymkode: 7d7e6...41a

Skrevet

Vi prøver å ta oss råd til en sommerferie per år (1-2 uker) og en weekendtur (uten barn). Mer enn det har vi stort sett ikke råd til. Syns derfor det er viktig at slike turer prioriteres for hele familien og parforholdet. 

Vi har mye felles venner, så vi reiser gjerne på sommerferie med venner som også har barn, eller på par-tur en weekend. 

Utenom dette så hender det at en eller begge drar på en hyttetur med kompis/venninnegjengen i Norge.

Anonymkode: ca193...2da

Skrevet

Ingen av oss drar på slike turer, det er bare ikke noe vi har tradisjon for å gjøre. Hvis man har råd til det (at det ikke går utover det familien har råd til å gjøre sammen) og begge synes det er greit å være alene med barna ser jeg ikke problemet med å dra på slike turer. Jeg tenker at det ikke finnes noen fasit på hvor mange turer som er greit, for det kommer jo an på så mye. For noen ville gutte-/jenteturer gått utover råd til familieferier, noen synes det er tungt å være alene om barna (særlig hvis de er små) mens andre hadde syntes det er helt topp, så for noen ville det ikke være aktuelt med en eneste tur alene mens andre synes det er fint med flere i året. Her finnes ingen fasit.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...