AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg ble sykemeldt og fikk lønn fra arbeidsgiver de første månedene. Det var ett vikariat og kontrakten har gått ut. Jeg skal nå få sykepenger fra NAV. Når jeg fikk sykepenger fra arbeidsgiver kom pengene 25-27 hver måned. Men denne gangen skal jeg få lønn fra NAV. Men jeg har ikke fått lønn enda og nå er det 2 oktober. Hva er galt, får jeg ikke lønn denne måned? Det er krise, har regninger og jeg må kjøpe mat osv. har kun 200 kr på konto. Når får jeg lønn fra NAV? Anonymkode: 54ee1...87d
Hedda-78 Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 https://www.nav.no/utbetalingsdatoer#sykepenger
stepbystep Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Ring heller til Nav kontaktsenter på tlf. 55 55 33 33, istednfor å spør her. Kan være flere ting som er "galt" Så best å ringe de. 2 2
Hedda-78 Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Når sendte du inn søknaden om sykepenger, og når ble den innvilget? Ser ut som om det er vesentlig for når utbetalingen skjer. Det er i allefall ingen automatikk i at det er samme dato som hos arbeidsgiver.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Sykepenger, lønn, hva mener du egentlig? Hvorfor tar du ikke kontakt med NAV? Anonymkode: d3f2d...08f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 TS her Jeg ringte nav. Sto i 30 min kø i telefonen. Det som har skjedd er at eks arbeidsgiver har glemt å sende inn inntektsmelding og utbetaling skjer ikke før sjefen har gjort det. Derfor må jeg kontakte eks arbeidsgiver og be om det. Går minst 2 uker før jeg får sykepenger, hurra. Anonymkode: 54ee1...87d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå