Gå til innhold

Gave til jenter 10 og 7 år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tante her. Ønsker forslag til bursdagsgave til mine nieser. De har bursdag samme dag og jeg har alltid klart å kjøpe perfekte gaver men nå står det stille. Kanskje fordi jeg har lavt budsjett. 

10 åringen elsker alt med hester men har virkelig dette tilfredsstilt fra foreldrene. Finnes ikke noe her annet enn å kjøpe den 100e schleich- hesten. 

7 åringen har ingen interesser bortsett fra spill på ipad.

Jeg vil helst ikke spørre de, det gir heller ikke noe særlig. I fjor ønsket seg de kun ting som jeg ikke har råd til. 

Har de siste 2 årene kjøpt smykker. Men de bruker ikke det. De liker all form av tegning og sånt men de har og får alt. 10 åringen elsker også å lese, men kjøper bøkene sine selv. Og hun leser veldig avanserte bøker, ligger langt foran her. Så vanskelig å vite hva som går hjem her. 

7 åringen har som sagt ingen spesielle interesser og mister interessen veldig fort. Litt adhd tendenser. I fjor ønsket hun seg ipad og isbergsalat 😅😅 

7 åringen liker klær litt men ikke 10 åringen. Farmor syr alltid klær, så jeg vil helst ikke kjøpe noe som farmor like gjerne kunne sydd. Klær er på en måte hennes territorie. 🤣

En annen ting er at det må kunne sendes med posten. 

Penger har de. De har sikkert mer penger på sine egne kontoen enn hva jeg har 😆 og de syns ikke det er så gøy å få penger. 

Hva er populært nå for tiden i denne aldersgruppen? 

Og ja, budsjett er 1000kr til sammen. Ca 500 kr på hver. Ikke så nøye hvis den ene får for mer enn den andre. De bryr seg ikke om sånt. 

Anonymkode: 49fc6...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ai, dette høres vanskelig ut!

Jeg har en åtteåring selv, og hun elsker lego og hobbysett som man kan lage ting av. Kunne det vært noe? Eller slike sett med vitenskapseksperimenter, "Dyrk dine egne krystaller" og sånt? Eller sett med frø og blomsterpotter (til henne som liker isbergsalat 😄). Du kan sikkert kjøpe en bok til 10-åringen selv om hun kjøper det selv, leser hun mye går hun gjennom dem fort. Da jeg var liten fantes det heste-bokserier, jeg vet ikke om det fortsatt er en greie. Faktabøker om hest, kanskje?

Hva med brettspill? Det kommer ut nye hvert år, så det burde være mulig å finne noe de ikke har fra før. 

Anonymkode: 31821...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på ti og sju her i hus også.

Gavekort på en opplevelse er fantastisk. Her i nærheten er det mulig å kjøpe ridetimer for en dag, hadde noe slikt vært noe? 

Du kunne kanskje gitt dem en dag med deg på kino, rush eller noe sånt?

Anonymkode: cf569...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ponyklubben, eksisterer noe sånt ennå? Abonnement på det kunne kanskje vært noe for tiåringen. Og sett etter noe tilsvarende med tema mote/ hobby til syvåringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ai, dette høres vanskelig ut!

Jeg har en åtteåring selv, og hun elsker lego og hobbysett som man kan lage ting av. Kunne det vært noe? Eller slike sett med vitenskapseksperimenter, "Dyrk dine egne krystaller" og sånt? Eller sett med frø og blomsterpotter (til henne som liker isbergsalat 😄). Du kan sikkert kjøpe en bok til 10-åringen selv om hun kjøper det selv, leser hun mye går hun gjennom dem fort. Da jeg var liten fantes det heste-bokserier, jeg vet ikke om det fortsatt er en greie. Faktabøker om hest, kanskje?

Hva med brettspill? Det kommer ut nye hvert år, så det burde være mulig å finne noe de ikke har fra før. 

Anonymkode: 31821...f6b

Takk for tips. Har vært litt inne på med vitenskapseksperimenter. Tror hun har lest alle hestbøker som finnes 😅 også de jeg hadde på 90- tallet. 

Brettspill var godt tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ei på ti og sju her i hus også.

Gavekort på en opplevelse er fantastisk. Her i nærheten er det mulig å kjøpe ridetimer for en dag, hadde noe slikt vært noe? 

Du kunne kanskje gitt dem en dag med deg på kino, rush eller noe sånt?

Hun går allerede på rideskole et par ganger I uka og får rideleir hvert år. 

En forestilling hadde kanskje vært noe. Skal se hva som finnes. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ponyklubben, eksisterer noe sånt ennå? Abonnement på det kunne kanskje vært noe for tiåringen. Og sett etter noe tilsvarende med tema mote/ hobby til syvåringen?

Aner ikke. skal sjekke hva som finnes. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.10.2023 den 12.37):

Tante her. Ønsker forslag til bursdagsgave til mine nieser. De har bursdag samme dag og jeg har alltid klart å kjøpe perfekte gaver men nå står det stille. Kanskje fordi jeg har lavt budsjett. 

10 åringen elsker alt med hester men har virkelig dette tilfredsstilt fra foreldrene. Finnes ikke noe her annet enn å kjøpe den 100e schleich- hesten. 

7 åringen har ingen interesser bortsett fra spill på ipad.

Jeg vil helst ikke spørre de, det gir heller ikke noe særlig. I fjor ønsket seg de kun ting som jeg ikke har råd til. 

Har de siste 2 årene kjøpt smykker. Men de bruker ikke det. De liker all form av tegning og sånt men de har og får alt. 10 åringen elsker også å lese, men kjøper bøkene sine selv. Og hun leser veldig avanserte bøker, ligger langt foran her. Så vanskelig å vite hva som går hjem her. 

7 åringen har som sagt ingen spesielle interesser og mister interessen veldig fort. Litt adhd tendenser. I fjor ønsket hun seg ipad og isbergsalat 😅😅 

7 åringen liker klær litt men ikke 10 åringen. Farmor syr alltid klær, så jeg vil helst ikke kjøpe noe som farmor like gjerne kunne sydd. Klær er på en måte hennes territorie. 🤣

En annen ting er at det må kunne sendes med posten. 

Penger har de. De har sikkert mer penger på sine egne kontoen enn hva jeg har 😆 og de syns ikke det er så gøy å få penger. 

Hva er populært nå for tiden i denne aldersgruppen? 

Og ja, budsjett er 1000kr til sammen. Ca 500 kr på hver. Ikke så nøye hvis den ene får for mer enn den andre. De bryr seg ikke om sånt. 

Søte minecraft dyr;) var en hit for min datter ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hestejenta: hva med å finne eldre brukte hestebøker? F eks Sølvhingsten-bøkene?
Ellers så er ridehansker og ridestrømper forbruksvarer, og jeg elsket få det selv om jeg også fikk det fra foreldre ved behov.
Selv om det høres kjedelig ut i den alderen, som hestejente var alltid superundertøy og ull velkomment i gave!

Hvis hun leser mer avanserte bøker, så kan pennyklubben muligens bli for barnslig. Jeg var selv en ivrig leser på den alderen og medlem, og bøkene var så lettleste at jeg ofte leste de ut i løpet av 1-2 kvelder.

Anonymkode: 1d4e8...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått flere gode forslag, men vil bare tipse om Happy Hoodie. Det ønsker både min 10-åring og flere av venninnene hennes seg. Det bor de i når de er hjemme nå når det begynner å bli litt kjølig og utover vinteren. Ser at den ene niesen din ikke er interessert i klær, men denne er jo litt annerledes siden det er et koseplagg som man bare bruker hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...