Gå til innhold

Enslige menn i smpbyer og bygder: Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ingen hemmelighet at det er mye mindre kvinner enn menn i de fleste småbyer og bygder. Jeg har lest litt på ssb og fått det godt bekreftet. Må innrømme at Trondheim overasket meg litt og. Der er det også stor overvekt menn, fin by likevel.

Hvor lenge orker dere å bo alene på bygda? Har dere vurdert å flytte til storbyene? Har de enslige kameratene deres reist? 

Det er jo sjeldent at kvinnene kommer tilbake etter de har tatt utdanning. 

Anonymkode: 638ef...161

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thailand , men å si det høyt her er fy fy. Men uten damer til bygdene dør Norge.

Anonymkode: 586bf...5c7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Anonymkode: ff57d...dfe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble sammen med en fyr som bodde på bygda i Trøndelag. Ønsket å bygge en framtid med han, men han ville ikke flytte til der jeg bodde. Jeg bor i en mellomstor by på Vestlandet. 

Hans tidligere forhold har blitt slitt fordi ingen av hans ekser ville flytte dit han bodde. Lite arbeid å få på bygden. Og dårlig skoletilbud. 

Anonymkode: d9bdb...25a

• Nyttig 3
Skrevet

Single menn i distriktene som ønsker kjæreste/å etablere seg, bør flytte til Oslo eller Bergen. I Oslo er det over 6000 flere kvinner enn menn i 20-årene. Så lenge bygdemannen har gode verdier, er hyggelig og kler seg OK, så burde det være en smal sak å få seg kjæreste. 

Anonymkode: 27445...429

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ingen hemmelighet at det er mye mindre kvinner enn menn i de fleste småbyer og bygder. Jeg har lest litt på ssb og fått det godt bekreftet. Må innrømme at Trondheim overasket meg litt og. Der er det også stor overvekt menn, fin by likevel.

Hvor lenge orker dere å bo alene på bygda? Har dere vurdert å flytte til storbyene? Har de enslige kameratene deres reist? 

Det er jo sjeldent at kvinnene kommer tilbake etter de har tatt utdanning. 

Lenke til denne statistikken?

Anonymkode: 8da88...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lenke til denne statistikken?

Anonymkode: 8da88...4a3

Du kan se kjønnsfordelingen i alle landets kommuner her:

https://www.ssb.no/statbank/table/07459/

Jeg tror også det er dårligere kjønnsfordeling enn du ser her, fordi ikke alle studenter endrer adresse i folkeregisteret når de flytter. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo litt slik at særlig når vi kvinner blir eldre, selv har flyttet fra bygda fått impulser og opplevelser så er det litt lite fristende å flytte tilbake til bygdegutten uten utdanning som fortsatt bor på gutterommet. 

Har flere slike mannlige slektninger i familien. Veldig typisk kvinnene reiser ut og mennene blir igjen. Virker som vi kvinner generelt har mye mer guts og drive 🤔

De mennene som ikke dro ut som ung og "ble noe" de skjer det lite med fremover også. 

Er litt trist å se synes jeg men absolutt forståelig at de blir lite fristende. 

Noe av de som er arving til gård er jo litt bedre men er jo fåtall som er det og det er jo også et hardt liv på mange vis. 

De "beste" av ungkarene på bygda blir jo tatt tidlig. Resten blir gjerne ikke tatt. 

Anonymkode: d1271...d6b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo litt slik at særlig når vi kvinner blir eldre, selv har flyttet fra bygda fått impulser og opplevelser så er det litt lite fristende å flytte tilbake til bygdegutten uten utdanning som fortsatt bor på gutterommet. 

Har flere slike mannlige slektninger i familien. Veldig typisk kvinnene reiser ut og mennene blir igjen. Virker som vi kvinner generelt har mye mer guts og drive 🤔

De mennene som ikke dro ut som ung og "ble noe" de skjer det lite med fremover også. 

Noe av de som er arving til gård er jo litt bedre men er jo fåtall som er det og det er jo også et hardt liv på mange vis. 

De "beste" av ungkarene på bygda blir jo tatt tidlig. Resten blir gjerne ikke tatt. 

Det stemmer jo ikke at jentene har mer guts og drive. Det handler om at jentene blir biologisk modne tidligere enn guttene. Som gir dem en fordel i konkurransen om studieplasser. Mao handler jo dette om en strukturell diskriminering som lederne våre ser ut til å like.

Guttene tar gjerne fagutdanning i nærmiljøet og blir ofte glad i området de bor i. Mangen tjener også godt. Så kjøper de seg hus, som er mye billigere der de bor enn i byen.

Kvinnene kommer sjeldent tilbake, noe som handler om fordommer og at de får jobb der de studerer.

PS: jeg har også lyst å nevne noe jeg har tenkt en del på. De som opplever gode ting, slik som forhold og aksept hos det motsatte kjønn, de utvikler seg bedre og er mer lykkelig. Da ser de bedre ut og. Så det er ikke rart at mennene på bygda blir mindre interessante når de har levd alene og har opplevd mindre godt over lang tid.

Endret av arvidhansen
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Enkelte fiskevær nordpå omsetter for milliarder av kroner. Uten damer fra Thailand, Philipinene , Øst Europa osv ville ikke de samfunnene overlevd. Norske damer bør være glad for at det er noen som tar ansvar å føder barn på bygda.

Anonymkode: 586bf...5c7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Thailand, fillipinene + div. land i øst-Europa.  Vi har penger nok, så det er ingen problem.  Treffe damer som faktisk er glade og fornøyde.  Dere kan bare sitte på de bleike, sure  mastergrad-fittene deres å klage videre.  Forøyde blir dere aldri uansett.

Anonymkode: 842b4...af8

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
arvidhansen skrev (18 minutter siden):

Det stemmer jo ikke at jentene har mer guts og drive. Det handler om at jentene blir biologisk modne tidligere enn guttene. Som gir dem en fordel i konkurransen om studieplasser. Mao handler jo dette om en strukturell diskriminering som lederne våre ser ut til å like.

Guttene tar gjerne fagutdanning i nærmiljøet og blir ofte glad i området de bor i. Mangen tjener også godt. Så kjøper de seg hus, som er mye billigere der de bor enn i byen.

Kvinnene kommer sjeldent tilbake, noe som handler om fordommer og at de får jobb der de studerer.

PS: jeg har også lyst å nevne noe jeg har tenkt en del på. De som opplever gode ting, slik som forhold og aksept hos det motsatte kjønn, de utvikler seg bedre og er mer lykkelig. Da ser de bedre ut og. Så det er ikke rart at mennene på bygda blir mindre interessante når de har levd alene og har opplevd mindre godt over lang tid.

Hvordan forklarer du at det da blir overskudd av menn i de store byene igjen rundt alder 30+? Tror du alle innvandrere er menn 30-60 som bosetter seg i byene? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Thailand, fillipinene + div. land i øst-Europa.  Vi har penger nok, så det er ingen problem.  Treffe damer som faktisk er glade og fornøyde.  Dere kan bare sitte på de bleike, sure  mastergrad-fittene deres å klage videre.  Forøyde blir dere aldri uansett.

Haha. ???

• Liker 3
Skrevet (endret)
Lee Jones skrev (4 minutter siden):

Hvordan forklarer du at det da blir overskudd av menn i de store byene igjen rundt alder 30+? Tror du alle innvandrere er menn 30-60 som bosetter seg i byene? 

Det er ganske stor overvekt av menn blant flyktninger og arbeidsinnvandrere. Så at det likevel blir overskudd av menn i mange storbyer er ikke rart.

Så blir det jo også født 105 gutter for hver 100 jenter.

Endret av arvidhansen
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha, uffda 😆

Håper i det minste du tar godt var på importdama di. ❤️ Fikk umiddelbart voldsomt sympati med henne. 

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Synes det er interessant å lese mellom linjene her og hvor lite verdt kvinner som denne skribenten synes menn er. Enten har du utviklet deg godt og oppnådd bra resultat. Eller så er du søppel på verdens gravlund. 

Det er ikke mennesker som er i en situasjon av ulike grunner. De er det fordi de i kjernen av deres eksistens er på denne måten. De er ikke uakseptable av en grunn, de er uakseptable.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Som kvinne på bygda går det så dårlig at jeg vurderer å flytte til utlandet 😂 

Anonymkode: 24676...3e2

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva er greia med bygda når du kan velge noe annet? Folk trenger folk, jobber og kultur. Jeg kan ikke fatte og begreper hva som skjer inni hodet til folk som klarer seg fast i svarteste granskauen i f.rks Viken.

Anonymkode: aa2c3...340

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er greia med bygda når du kan velge noe annet? Folk trenger folk, jobber og kultur. Jeg kan ikke fatte og begreper hva som skjer inni hodet til folk som klarer seg fast i svarteste granskauen i f.rks Viken.

Anonymkode: aa2c3...340

Familien bor her, vondt å leve langt unna dem. Selv om jeg nettop sa jeg vurderer det, noe jeg gjør. 

Nærmere naturen, så føler årstider mer på kroppen. Har bodd i by før.

Mindre kriminalitet. 

Flytter jeg til utlandet, vil jeg egentlig bare flytte til ei utenlandsk bygd 😅 Det er sosialisering med menn som er problemet, å at det skjer lite her ja, men godt selskap gjør livet bedre. Uten godt selskap, gørgende kjedsomhet.

Anonymkode: 24676...3e2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg dauer😂😂😂😂. Så dead on😂😂😂

Anonymkode: 7916f...701

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...