Gå til innhold

Apropos «svenske tilstander» - er det trygt å reise til Stockholm nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer! Har en planlagt tur dit i slutten av november, og når jeg leser nyhetene så begynner jeg jo å lure på om det er trygt?

Samtidig - det samme kan man jo tenke når man leser nyhetene fra Oslo, det er stadig referert til alvorlige hendelser der også.

Jeg har vanligvis ikke latt meg styre av nyheter/«hva hvis?» og har alltid følt meg trygg f.eks i Oslo, men ja… Kjenner meg ikke så sikker lenger.

Innspill?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skuddsikker vest og hjelm, hold deg mest innendørs på kveldstid.

Jeg personlig er ferdig med Sverige.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en god venninne i Stockholm og skal dit i november selv tipper jeg, ikke bekymret for det. 

Skrevet

"Poljarevius sier at politiet ikke lenger kan garantere for sivilbefolkningens sikkerhet".

"Den grove voldeligheten har vokst frem det siste tiåret. Det er politisk naivitet som har ført oss hit. Det er en ansvarsløs innvandringspolitikk og en mislykket integreringspolitikk som har ført oss hit, sa han på torsdag denne uken."

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Q7bam8/gjengkrigen-i-sverige-slik-herjer-foxtrot-nettverket

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Tror ikke de kriminelle er ute etter folk på besøk i Stockholm,  men man kan jo være uheldig og havne midt i skuddlinjen, men sjansene er nok svært små, ville ikke vært veldig bekymret

Skrevet (endret)

Helt ferdig med Sverige.

Endret av Ymreymre
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Lurven skrev (8 timer siden):

Tror ikke de kriminelle er ute etter folk på besøk i Stockholm,  men man kan jo være uheldig og havne midt i skuddlinjen, men sjansene er nok svært små, ville ikke vært veldig bekymret

Problemet er at også uskyldige blir drept og skadet. Feil sted, feil tid.

TS, jeg ville unngått Sverige fremover. Man er ikke trygg noe sted der. Bomber eksploderer i rolige boligstrøk, tilfeldige forbipasserende blir pepret med kuler, det er rene bingo.

Jeg har bare 1 venninne igjen som bor i Sverige og også hun ser seg etter jobb i et annet land å flytte til. Alle andre har flyttet fra landet, mange til Norge og Danmark, andre til Tyskland eller Storbritannia ... Hun som er igjen jobber innen IT, så jeg tipper det blir lett å finne jobb i et annet land. Det er ikke trygt noe sted.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lurven skrev (9 timer siden):

Som om de kriminelle ser forskjell på besøkende eller lokale svensker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Danseskjørt skrev (6 timer siden):

Som om de kriminelle ser forskjell på besøkende eller lokale svensker. 

De er ikke primært ute etter å ramme uskyldige, men samtidig bryr de seg ikke sp mye om de rammer uskyldige heller virker det som,  så man kan jo være uheldig å havne i kryssilden 

Skrevet

Snakket med en eks-kollega i går som er svensk. Hun bor og jobber i Norge, nå vil hennes foreldre og søsken også flytte til Norge eller Danmark.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...