Gå til innhold

Pan vs Biseksuell

Anbefalte innlegg

Skrevet
SlemUlv skrev (3 minutter siden):

Ja tenk.. Hele 1% angrer på bytte, og av den så er det mange som igjen angrer på at de angret. Fordi de angret på grunn av press og mobbing fra nære.
Det er færre en som angrer på kneoperasjon, og mange andre operasjoner. Vi får slutte å operer på folk, for det kan jo hende de angrer seg. 

Og folk MÅ ikke definere seg som noe som helst, det er helt opp til dem. 

Og jo, det er bare et ord. Akkurat som alle andre. Som kommer fra GRESK! Altså ikke veldig nytt. 

Så du sammenligner å bytte kjønn med en kneoperasjon? :o Er du dum?

Å skifte kjønn er ikke noe som skal kunne utføres.

Anonymkode: 54d5a...87f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men så bra at det faktisk går. For de som trenger det, for å ikke begå selvmord. Og ja, om man skal kutte ut en operasjon på grunn av 1% anger.. Så må man kutte ut de operasjonene som har høyere %.. Syns du ikke? 

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (5 minutter siden):

Men så bra at det faktisk går. For de som trenger det, for å ikke begå selvmord. Og ja, om man skal kutte ut en operasjon på grunn av 1% anger.. Så må man kutte ut de operasjonene som har høyere %.. Syns du ikke? 

Det er det mentale som må hjelpes...ikke en operasjon.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det mentale som må hjelpes...ikke en operasjon.

Og hva tror du kjønnskifte hjelper på? hvorfor tror du leger, psykologer, psykiatere osv, anbefaler denne type behanding?
Bare fordi "derfor".. eller fordi det faktisk hjelper på det mentale? 

Tror du at transpersoner går til sin fastlege å går "jeg vil bytte kjønn" også skjer operasjonen et par dager etter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det som skjer er jo at feks en mann får seg kvinnelige kjønnsdeler. Han vil da føle seg mer kvinnelig noe som vil bedre hans psykiske helse. Han er selvfølgelig fortsatt stappfull av mannlige kjønnshormoner og hans dna viser også hans biologiske kjønn. Hans kjønnsidentitet vil derimot bli mer feminin og det kan nok for mange i den situasjonen virke forløsende. 

Anonymkode: e8378...c1b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det som skjer er jo at feks en mann får seg kvinnelige kjønnsdeler. Han vil da føle seg mer kvinnelig noe som vil bedre hans psykiske helse. Han er selvfølgelig fortsatt stappfull av mannlige kjønnshormoner og hans dna viser også hans biologiske kjønn. Hans kjønnsidentitet vil derimot bli mer feminin og det kan nok for mange i den situasjonen virke forløsende. 

Du vet at alle har både kvinnelige og mannlige kjønnshormoner, sant? 

Mengden vil variere.. Men en transperson vil ha mer av  hormonet til kjønnet de bytter til. 

Skrevet

Er det rart man blir forvirret.  Pan, demi, metro, multi og alfabetet blir stadig utvidet. Det er ingenting galt i å ha begrepene hetero, homofil, bifil trans. Men holder ikke det? Det er ikke plass til flere begrep nå uten at folk mister oversikten,  blir forvirret og ikke orker å sette seg inn i hva ting innebærer. Det neste blir vel et det finnes et eget begrep for de som liker å ha sex kun på torsdager. Thursdayophile eller noe i den duren 

Anonymkode: 335d0...4ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
SlemUlv skrev (På 2.10.2023 den 12.23):

Demi og pan er ikke det samme. 

Pan = romantisk eller seksuelt tiltrukket av folk, uavhengig av kjønn, kjønnsuteykk. 

Demi: må ha en sterk emosjonell tilknytning til en person, før man blir seksuelt tiltrukket av dem.

Dette er korrekt i mine papirer også. Pan og Omniseksuell er vel det samme?

Aseksuell har ingen tiltrekning til noen, og Gråseksuell er de som en veldig sjelden gang kjenner seksuell tiltrekning.

Et eksempel: Hetrofile kan også være gråseksuell. og Aseksuelle kan likevel bo sammen med en heterofil, de har bare ikke sex sammen. Og Aseksuelle kan også ha sexlyst og onanere mye, men her på KG beskriver aseksuelle med 0-sexlyst, pest og en plage.. pussig nok😁

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det rart man blir forvirret.  Pan, demi, metro, multi og alfabetet blir stadig utvidet. Det er ingenting galt i å ha begrepene hetero, homofil, bifil trans. Men holder ikke det? Det er ikke plass til flere begrep nå uten at folk mister oversikten,  blir forvirret og ikke orker å sette seg inn i hva ting innebærer. Det neste blir vel et det finnes et eget begrep for de som liker å ha sex kun på torsdager. Thursdayophile eller noe i den duren 

Anonymkode: 335d0...4ed

Det er kanskje nok for deg. Men du glemmer aseksuell blandtannet.. 

Trans har ikke noe med sexualitet å gjøre, det har med kjønn å gjøre. 

Skrevet
SlemUlv skrev (46 minutter siden):

Du vet at alle har både kvinnelige og mannlige kjønnshormoner, sant? 

Mengden vil variere.. Men en transperson vil ha mer av  hormonet til kjønnet de bytter til. 

Jada, Menn har 10-20 ganger så mye mannlige kjønnshormoner som kvinner har. Det gjør ikke noe fra eller til på argumentet sitt. Å bytte kjønn utvendig betyr ikke at dna'et endrer seg likevel. "Same shit, new wrapping".

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jada, Menn har 10-20 ganger så mye mannlige kjønnshormoner som kvinner har. Det gjør ikke noe fra eller til på argumentet sitt. Å bytte kjønn utvendig betyr ikke at dna'et endrer seg likevel. "Same shit, new wrapping".

Men du sa "  Han er selvfølgelig fortsatt stappfull av mannlige kjønnshormoner " som altså er sant for andre kvinner også. 
Det er en grunn til at transkvinner først går på hormon terapi, før de eventuelt får operasjoner. 
Så jo, det har noe å si. For transkvinner er ikke "stappfulle" av mannlige kjønnshormoner.. 😃

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Bamseklemmer said:

Dette er korrekt i mine papirer også. Pan og Omniseksuell er vel det samme?

"What Is the Difference Between Omnisexuality and Pansexuality?

Many people use the terms pansexual and omnisexual interchangeably. While they are closely related, there are differences between the two. Those who identify as pansexual feel attraction to people without noticing their gender, while omnisexual people recognize the gender of potential partners.

Some people put it this way: Pansexual people are gender-blind, while omnisexual people are not. Even though omnisexual individuals recognize the gender of those to whom they feel a romantic attraction, it doesn’t play a huge factor in their choice of partner."

https://www.webmd.com/sex/what-is-omnisexual#

Anonymkode: d051f...a75

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"What Is the Difference Between Omnisexuality and Pansexuality?

Many people use the terms pansexual and omnisexual interchangeably. While they are closely related, there are differences between the two. Those who identify as pansexual feel attraction to people without noticing their gender, while omnisexual people recognize the gender of potential partners.

Some people put it this way: Pansexual people are gender-blind, while omnisexual people are not. Even though omnisexual individuals recognize the gender of those to whom they feel a romantic attraction, it doesn’t play a huge factor in their choice of partner."

https://www.webmd.com/sex/what-is-omnisexual#

Så du mener Store Norske leksikon tar feil? https://sml.snl.no/omniseksuell

"Omniseksuell er en seksuell identitet som går ut på at man kan oppleve en romantisk, følelsesmessig og/eller seksuell tiltrekning til andre personer uavhengig av hvilket kjønn disse har. Det samme som panseksuell."

Endret av Bamseklemmer
Skrevet
6 minutter siden, Bamseklemmer said:

Så du mener Store Norske leksikon tar feil? https://sml.snl.no/omniseksuell

"Omniseksuell er en seksuell identitet som går ut på at man kan oppleve en romantisk, følelsesmessig og/eller seksuell tiltrekning til andre personer uavhengig av hvilket kjønn disse har. Det samme som panseksuell."

Mener faktisk absolutt ingenting om det, bare sjekket hva som stod på google for moro skyld. Jeg gir f. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg definerer meg som pan, jeg kan falle for hvem som helst. 🙂

• Liker 1
Skrevet
On 10/2/2023 at 12:13 PM, Duraton said:

Blir ikke det da bare bifili?

Ikke for de som mener det finnes x antall kjønn.

En bi, er forelsket i enten menn eller kvinner.

En pan tror det finnes x antall kjønn, og kan være forelsket i x antall kjønn. 

Anonymkode: b5de9...fa0

Skrevet
On 10/2/2023 at 11:47 AM, AnonymBruker said:

Hei, kan dere som er pan-seksuell hjelpe meg å forstå forskjellen på hva det er å være pan vs biseksuell?

Anonymkode: e80b0...b97

Ingen praktisk forskjell. Vi finner på mye rare ord uten betydning 

• Hjerte 2
Skrevet
Majer skrev (På 2.10.2023 den 11.56):

Det er forskjell på pan og bi. En bifil person vil eks kunne ha en greie for kvinner som er like høye som hun selv eller lavere, men samtidig foretrekke at menn er høyere enn henne. Hun kan også foretrekke at menn oppfører seg maskulint og kvinner feminint. En panfil person vil ikke ha ulike "krav" til ulike kjønn. Om hun liker lave kvinner vil hun også like lave menn. Om hun liker kvinner som viser følelser vil hun også like at menn gjør det samme.

Min erfaring er at bifile kvinner oftest ender opp med å date flest menn mens panfile oftere liker mer feminine utrykk, men det er ingen fasit. 

Tull. Man kan ha en preferanse, som feks. liker høye personer. Det vil man "tenne" på, om det om det er hannkjønn eller hunkjønn, osv. Og selvfølgelig personlighet 🙋‍♀️

Anonymkode: fc637...466

Skrevet

Liker å si at de er samme seksualitet i bare hatt, bart og solbriller. Man pleier å si at biseksuell er tiltrekning til flere kjønn, mens panseksuell er tiltrekning mer retter mot deres personlighet. 
Så kan man jo diskutere i det endeløse om ikke alle er tiltrukket av personligheten til partneren sin, uavhengig om man er bi/pan, men det er en diskusjon man aldri blir klok av! 😉

Skrevet

Jeg kaller meg bifil fordi jeg liker både kvinnekroppen og mannskroppen seksuelt sett. Når jeg blir forelsket, blir jeg jo forelsket i folks personlighet også, men folk er ikke bare åndelige vesener, de er også sin kropp, og jeg tiltrekkes jo av kroppen deres også. Det er tross alt den jeg har sex med.

Jeg synes det er tullete å underslå at vi også er kropp og at den har betydning. Det er ikke overfladisk å forholde seg til det kroppslige. En heterofil mann ønsker feks ikke å ha sex med en mann, gjør det ham overfladisk? Selvfølgelig ikke. Kroppen vår og kjønnet vårt betyr noe.

Anonymkode: f2245...bd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...