Numii Skrevet 2. oktober 2023 #21 Skrevet 2. oktober 2023 SlemUlv skrev (6 minutter siden): Demi og pan er ikke det samme. Pan = romantisk eller seksuelt tiltrukket av folk, uavhengig av kjønn, kjønnsuteykk. Demi: må ha en sterk emosjonell tilknytning til en person, før man blir seksuelt tiltrukket av dem. Takk for fin oppklaring 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #22 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Pan er et tulleuttrykk. Det finnes bare hetero, homo og bi. Anonymkode: 293cd...96f Og aseksuell. Anonymkode: 6a146...810 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #23 Skrevet 2. oktober 2023 Det handler om usikkerhet å måtte definere seg da, enten det er seksuell legning eller andre ting. Derfor la være, gjør det du føler for i livet. Alt går i perioder, lyst og behov! Selv har jeg sex med den jeg vil, når jeg vil. Enten det er mann eller kvinne, variasjon er nøkkelen her! Anonymkode: 54d5a...87f 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #24 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg synes også det blir så mye greier. Har valgt å ikke definere meg i en boks. Går for det jeg vil ha, vil det mennesket da ha meg også er vi good ☺️veldig mange som bare går ut fra at man er heterofil når man ikke åpent har satt seg i en boks. Like greit tenker jeg mitt sexliv er privat og bare mellom meg og det mennesket jeg utfører det med. Andre får tenke om meg slik de vil☺️👍 Anonymkode: 7283d...65f 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #25 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og aseksuell. Anonymkode: 6a146...810 Nei, det er ingen egen legning. Anonymkode: 293cd...96f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #26 Skrevet 2. oktober 2023 Folk gjør det jammen vanskelig for seg selv om dagen. Anonymkode: 293cd...96f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #27 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, det er ingen egen legning. Anonymkode: 293cd...96f Hva er det da? Anonymkode: 6a146...810
KatyP Skrevet 2. oktober 2023 #28 Skrevet 2. oktober 2023 Lurt på litt av det samme, og kan bruke meg selv som eksempel: jeg tiltrekkes av både kvinner og menn, og kan være i et forhold med både kvinner og menn (ikke samtidig). Det blir bifil ikke sant? jeg tiltrekkes av en viss type kvinner, la oss si middels høy, mørkt hår, feminine trekk. Og av menn som er høye og utpreget maskuline. Men ikke alle middelshøye mørkhårete feminine kvinner er tiltrekkende og ikke alle maskuline høye menn er det. Det går på personlighet, seksuell kompatibilitet osv også. Utifra det jeg har lest og forstått er jeg da bifil og ikke pan? Men en som er panfil må vel ha noen preferanser på utseende? Jeg er litt forvirret.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #29 Skrevet 3. oktober 2023 KatyP skrev (8 timer siden): Lurt på litt av det samme, og kan bruke meg selv som eksempel: jeg tiltrekkes av både kvinner og menn, og kan være i et forhold med både kvinner og menn (ikke samtidig). Det blir bifil ikke sant? jeg tiltrekkes av en viss type kvinner, la oss si middels høy, mørkt hår, feminine trekk. Og av menn som er høye og utpreget maskuline. Men ikke alle middelshøye mørkhårete feminine kvinner er tiltrekkende og ikke alle maskuline høye menn er det. Det går på personlighet, seksuell kompatibilitet osv også. Utifra det jeg har lest og forstått er jeg da bifil og ikke pan? Men en som er panfil må vel ha noen preferanser på utseende? Jeg er litt forvirret. Hvorfor bruker du tiden din på å være forvirret? Dette er jo noe du skaper selv, fordi du er opptatt å falle inn under en definisjon som noen har skapt. Panfil, hvem har bestemt dette utrykket og hva det definerer? Det er jo et menneske som har funnet på dette. Jeg ser på det som bullshit. Ikke bruk tiden din på å definere din legning, gjør det som du føler for. Lev fritt! Se mitt svar lenger opp her. Nr #23. Anonymkode: 54d5a...87f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #30 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Folk gjør det jammen vanskelig for seg selv om dagen. Anonymkode: 293cd...96f Nettopp, det gjelder jo livet generelt. Anonymkode: 54d5a...87f
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #31 Skrevet 3. oktober 2023 Bifil: Anerkjenner eksistensen av to kjønn og kan forelske seg i folk av begge kjønn Panseksuell: Forkaster kjønn. Kan forelske seg i hvem som helst, det noen kaller kjønn er ikke inne i bildet i det hele tatt Anonymkode: cc217...e70 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #32 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bifil: Anerkjenner eksistensen av to kjønn og kan forelske seg i folk av begge kjønn Panseksuell: Forkaster kjønn. Kan forelske seg i hvem som helst, det noen kaller kjønn er ikke inne i bildet i det hele tatt Anonymkode: cc217...e70 Hehe, du må jo anerkjenne at det finnes kun 2 kjønn uansett hvilken merkelapp du velger å leve etter Det dummeste er du heller bruke tid på å forvirre deg selv med utrykk som bare er bullshit. Anonymkode: 54d5a...87f
Rufs Skrevet 3. oktober 2023 #33 Skrevet 3. oktober 2023 11 hours ago, KatyP said: Lurt på litt av det samme, og kan bruke meg selv som eksempel: jeg tiltrekkes av både kvinner og menn, og kan være i et forhold med både kvinner og menn (ikke samtidig). Det blir bifil ikke sant? jeg tiltrekkes av en viss type kvinner, la oss si middels høy, mørkt hår, feminine trekk. Og av menn som er høye og utpreget maskuline. Men ikke alle middelshøye mørkhårete feminine kvinner er tiltrekkende og ikke alle maskuline høye menn er det. Det går på personlighet, seksuell kompatibilitet osv også. Utifra det jeg har lest og forstått er jeg da bifil og ikke pan? Men en som er panfil må vel ha noen preferanser på utseende? Jeg er litt forvirret. Hvis du utelukkende tiltrekkes/forelsker deg i kvinner eller menn er du bi. Panfile kan bli tiltrukket alle uavhengig av kjønn, kjønnsuttrykk, kjønnsorganer, ikke-binære, trans osv.
Andro Skrevet 3. oktober 2023 #34 Skrevet 3. oktober 2023 Bifil: Forelsker seg i menn og/eller kvinner. Panfil: Forelsker seg i folk uavhengig av kjønn. Ikke bare kvinner eller menn, men også intersex, transpersoner, ikke-binære. Strengt talt skiller det for de flestes del på om man anerkjenner en tredje kjønnskategori, og har kunnskap om at kjønnsbestemmelse hos mennesker ikke er skarpt delt i to, men er et nyansert spektrum. 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #35 Skrevet 3. oktober 2023 Andro skrev (22 minutter siden): Panfil: Forelsker seg i folk uavhengig av kjønn. Ikke bare kvinner eller menn, men også intersex, transpersoner, ikke-binære. Hvem har funnet på Panfil? Noen kilder? Anonymkode: 54d5a...87f
Andro Skrevet 3. oktober 2023 #36 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem har funnet på Panfil? Noen kilder? Anonymkode: 54d5a...87f Det er et gammelt og veletablert begrep
SlemUlv Skrevet 3. oktober 2023 #37 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvem har funnet på Panfil? Noen kilder? Anonymkode: 54d5a...87f Hvem har funnet på alle andre ord? Noen kilder? Det blir så tåpelig, om vi plutselig skal bry oss om hvor ord kommer fra, alle ord er oppfunnet! Nye ord kommer til hele tiden! https://en.wikipedia.org/wiki/Pansexuality
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #38 Skrevet 3. oktober 2023 Andro skrev (9 minutter siden): Det er et gammelt og veletablert begrep Jaha. SlemUlv skrev (3 minutter siden): Hvem har funnet på alle andre ord? Noen kilder? Det blir så tåpelig, om vi plutselig skal bry oss om hvor ord kommer fra, alle ord er oppfunnet! Nye ord kommer til hele tiden! https://en.wikipedia.org/wiki/Pansexuality Definisjoner vi snakker om her nå, ikke bare et ord. Er dette som er problemet, man finner på så mange definisjoner at folk roter til sitt eget liv. Dette er livsfarlig, skaper store psykiske problemer for noen mennesker. At de må definere seg etter noe, så kan de bli kraftig påvirket av sosial media som fronter slike ting. Samme med kjønnsforvirringen vi har der folk angrer på skifte, at man godtar at noen kan bytte kjønn i heletatt er jo en katastrofe. Anonymkode: 54d5a...87f
SlemUlv Skrevet 3. oktober 2023 #39 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaha. Definisjoner vi snakker om her nå, ikke bare et ord. Er dette som er problemet, man finner på så mange definisjoner at folk roter til sitt eget liv. Dette er livsfarlig, skaper store psykiske problemer for noen mennesker. At de må definere seg etter noe, så kan de bli kraftig påvirket av sosial media som fronter slike ting. Samme med kjønnsforvirringen vi har der folk angrer på skifte, at man godtar at noen kan bytte kjønn i heletatt er jo en katastrofe. Anonymkode: 54d5a...87f Ja tenk.. Hele 1% angrer på bytte, og av den så er det mange som igjen angrer på at de angret. Fordi de angret på grunn av press og mobbing fra nære. Det er færre en som angrer på kneoperasjon, og mange andre operasjoner. Vi får slutte å operer på folk, for det kan jo hende de angrer seg. Og folk MÅ ikke definere seg som noe som helst, det er helt opp til dem. Og jo, det er bare et ord. Akkurat som alle andre. Som kommer fra GRESK! Altså ikke veldig nytt.
Andro Skrevet 3. oktober 2023 #40 Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dette som er problemet, man finner på så mange definisjoner at folk roter til sitt eget liv. Dette er livsfarlig, skaper store psykiske problemer for noen mennesker. At de må definere seg etter noe, så kan de bli kraftig påvirket av sosial media som fronter slike ting. Samme med kjønnsforvirringen vi har der folk angrer på skifte, at man godtar at noen kan bytte kjønn i heletatt er jo en katastrofe. Anonymkode: 54d5a...87f Det skaper aldri noen problemer for noen at vi har begreper som dekker noens seksuelle identitet. Det skaper problemer og psykiske vansker at man fornekter hvordan vi er og at man ikke finner gjenkjennelse i noen begreper for sin egen del. Ingen må definere seg etter noen. Alle kan definere seg som de vil. At de har begreper som dekker den de er gjør det enklere å forklare for andre, og det skaper gjenkjennelse og lettere å finne likesinnede. Ingen bytter kjønn. Noen får bistand til kjønnsbekreftende behandling. Svært få angrer på dette. Derimot er det mange som får store problemer pga. manglende kapasitet i helsevesenet og veldig lang ventetid. Ikke alle grupper får helsehjelp heller. Deriblant ikke-binære, selv om de også har et oppfølgingbehov. Å kalle det for "kjønnsforvirring" er en stor misforståelse. Mange med kjønnsdysfori eller ande behandlingsbehov er aldri forvirret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå