AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #61 Skrevet 4. oktober 2023 Duraton skrev (På 2.10.2023 den 12.05): Hva er demiseksuell da? Demiseksuell er ikke det samme. Det er en egen greie som er på det aseksuelle spekteret. Jeg er demiseksuell, og hetro, men jeg kjenner ikke på noe seksuell tiltrekning til noen før jeg har blitt kjent med de. For å prøve å sette ord på det; jeg har hatt seksuelle tanker og fantasier om virtuelle personer, fra bøker. Personer der man virkelig har muligheten til å være i hodet til noen å bli kjent med de. Men ser jeg menn på gata, da kjenner jeg ikke noe. Tanken om å ha sex med han er ikke til stede, for jeg kjenner jo ikke en vilt fremmede menn på gata. ONS er noe som ikke fungerer for meg, for jeg har ikke lyst på sex. Jeg kjenner ingen seksuell lyst når det kommer til det å være med noen andre. For jeg kjenner ikke den «noen». Men jeg har mye god «sex» med meg selv. Derfor ligger demiseksuell på det aseksuelle spekteret. For om man går gjennom livet alene, vil man utad kunne oppfattes som aseksuell, da man aldri har sex med noen. Anonymkode: 8dc9d...00d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2023 #62 Skrevet 4. oktober 2023 Jeg synes merkelappene kan være nyttige for å forklare på hvilken måte man føler tiltrekning, men jeg har ikke noe behov for å gå rundt å erklære meg som det ene eller andre. Jeg tror jeg identifiserer meg mest med panfil, men jeg er jo primært heteroseksuell. Har aldri datet en dame, mest fordi jeg aldri har havnet i en situasjon hvor det var aktuelt, hadde ikke sagt nei takk 😄 De gangene jeg liker damer så er kjønn ikke en faktor, kun personlighet. Jeg har egentlig ikke en "type" rent utseendemessig, annet enn at jeg trekkes mot det maskuline/androgyne, de jeg finner tiltrekkende er sjelden særlig feminine uansett om det er menn eller kvinner (Anja Edin er en typisk dame jeg kunne falt for, drømmemannen er Stephen Fry). Faller generelt for folk jeg oppfatter som over snittet smarte og oppegående. Samtidig Kunne nok fint datet en ikke-binær som ikke var feminin i utrykket, eller en transkjønnet mann. Transkjønnede kvinner er som regel ganske feminine (av de jeg har møtt i hvert fall). Anonymkode: 152c6...b71
Majer Skrevet 4. oktober 2023 #63 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tull. Man kan ha en preferanse, som feks. liker høye personer. Det vil man "tenne" på, om det om det er hannkjønn eller hunkjønn, osv. Og selvfølgelig personlighet 🙋♀️ Anonymkode: fc637...466 Man kan ha preferanser, men de endrer seg ikke med kjønnet.
SlemUlv Skrevet 4. oktober 2023 #64 Skrevet 4. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kaller meg bifil fordi jeg liker både kvinnekroppen og mannskroppen seksuelt sett. Når jeg blir forelsket, blir jeg jo forelsket i folks personlighet også, men folk er ikke bare åndelige vesener, de er også sin kropp, og jeg tiltrekkes jo av kroppen deres også. Det er tross alt den jeg har sex med. Jeg synes det er tullete å underslå at vi også er kropp og at den har betydning. Det er ikke overfladisk å forholde seg til det kroppslige. En heterofil mann ønsker feks ikke å ha sex med en mann, gjør det ham overfladisk? Selvfølgelig ikke. Kroppen vår og kjønnet vårt betyr noe. Anonymkode: f2245...bd1 Kjønnet betyr noe for deg, og mange andre. Kjønnet betyr ikke noe for alle. Jeg er panromantisk, jeg forelsker meg i mennesker uavhengig av kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #65 Skrevet 17. oktober 2023 Majer skrev (På 2.10.2023 den 11.56): Det er forskjell på pan og bi. En bifil person vil eks kunne ha en greie for kvinner som er like høye som hun selv eller lavere, men samtidig foretrekke at menn er høyere enn henne. Hun kan også foretrekke at menn oppfører seg maskulint og kvinner feminint. En panfil person vil ikke ha ulike "krav" til ulike kjønn. Om hun liker lave kvinner vil hun også like lave menn. Om hun liker kvinner som viser følelser vil hun også like at menn gjør det samme. Min erfaring er at bifile kvinner oftest ender opp med å date flest menn mens panfile oftere liker mer feminine utrykk, men det er ingen fasit. Dette har jeg lurt sånn på! Jeg har prøvd å forstå meg selv og sliter fortsatt med det. Jeg kan falle for både kvinner og menn. Men hvis jeg skal falle for en mann må han være høy og maskulin, barsk, stereotypisk "mann". Feminine gutter tiltrekkes jeg overhodet ikke av. Men jeg kan falle for en feminin og søt dame, mens jeg ikke tiltrekkes av maskuline damer. Og dette har jeg aldri skjønt! Virker liksom ikke logisk? KatyP skrev (På 2.10.2023 den 23.40): Lurt på litt av det samme, og kan bruke meg selv som eksempel: jeg tiltrekkes av både kvinner og menn, og kan være i et forhold med både kvinner og menn (ikke samtidig). Det blir bifil ikke sant? jeg tiltrekkes av en viss type kvinner, la oss si middels høy, mørkt hår, feminine trekk. Og av menn som er høye og utpreget maskuline. Men ikke alle middelshøye mørkhårete feminine kvinner er tiltrekkende og ikke alle maskuline høye menn er det. Det går på personlighet, seksuell kompatibilitet osv også. Utifra det jeg har lest og forstått er jeg da bifil og ikke pan? Men en som er panfil må vel ha noen preferanser på utseende? Jeg er litt forvirret. Dette har jeg tenkt på. To personer kan fremstå veldig like, men jeg kan føle en voldsom fysisk tiltrekning til den ene, og overhodet ikke til den andre. De kan være ukjente, slik at jeg ikke kjenner personligheten til noen av de heller. Men møter jeg blikket, så kan jeg kjenne et JA på den ene og et NEI på den andre. Har alltid lurt på hvorfor det er slik. Anonymkode: 72ee5...104
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #66 Skrevet 18. oktober 2023 SlemUlv skrev (På 3.10.2023 den 15.17): Men du sa " Han er selvfølgelig fortsatt stappfull av mannlige kjønnshormoner " som altså er sant for andre kvinner også. Det er en grunn til at transkvinner først går på hormon terapi, før de eventuelt får operasjoner. Så jo, det har noe å si. For transkvinner er ikke "stappfulle" av mannlige kjønnshormoner.. 😃 Da hadde jeg muligens et litt annet forhold til ordet 'transkvinne' enn det offisielle. Det er jeg i tilfelle på min kappe. Uansett er kroppen til en transkvinne kodet med mannlig DNA. Det er ingen tvil om kroppens biologiske identitet selv om man kunstig påvirker hormonnivået. Anonymkode: e8378...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå