AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Hei, kan dere som er pan-seksuell hjelpe meg å forstå forskjellen på hva det er å være pan vs biseksuell? Anonymkode: e80b0...b97
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, kan dere som er pan-seksuell hjelpe meg å forstå forskjellen på hva det er å være pan vs biseksuell? Anonymkode: e80b0...b97 Det er vel det samme? Dvs biseksuell dreier seg om seksualitet med begge kjønn, mens en som er panseksuell skal kunne ha sex med alle kjønn. Det betyr vel at om du tror det finnes flere kjønn enn to så sier du pan. Eller er det vel biseksuell som teller. Anonymkode: e8378...c1b
Majer Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Det er forskjell på pan og bi. En bifil person vil eks kunne ha en greie for kvinner som er like høye som hun selv eller lavere, men samtidig foretrekke at menn er høyere enn henne. Hun kan også foretrekke at menn oppfører seg maskulint og kvinner feminint. En panfil person vil ikke ha ulike "krav" til ulike kjønn. Om hun liker lave kvinner vil hun også like lave menn. Om hun liker kvinner som viser følelser vil hun også like at menn gjør det samme. Min erfaring er at bifile kvinner oftest ender opp med å date flest menn mens panfile oftere liker mer feminine utrykk, men det er ingen fasit. Endret 2. oktober 2023 av Majer 2 1
Numii Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Pan er mer en tiltrekning av personlighet enn kjønnet, det handler mer om å bli tiltrukket av de indre kvalitetene kontra ytre attributter. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Bi tiltrekkes jo av enten kvinner eller menn. Pan av personligheter, så kjønn eller ikke kjønn, kjønnsuttrykk, kjønnsorganer osv. spiller ingen rolle (ikke-binære, trans osv). Anonymkode: d051f...a75 2
Duraton Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 4 minutter siden, Numii said: Pan er mer en tiltrekning av personlighet enn kjønnet, det handler mer om å bli tiltrukket av de indre kvalitetene kontra ytre attributter. Hva er demiseksuell da?
Numii Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 Duraton skrev (Akkurat nå): Hva er demiseksuell da? Ifølge Google er demi og Pan det samme. Aner ikke om de som er mer inni miljøet skiller mer på det.
Gud Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 Numii skrev (6 minutter siden): Pan er mer en tiltrekning av personlighet enn kjønnet AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pan av personligheter Anonymkode: d051f...a75 Då er dei fleste eg kjenner Pan. 1
Rufs Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 2 minutter siden, Duraton said: Hva er demiseksuell da? Det er jo noe annet igjen, de må jo først være forelsket i en person før de føler lyst. Det mest vanlige i samfunnet er vel at man fint kan kjenne lyst og tiltrekkelse til noen uten å måtte være forelsket og kjenne noen. 2 1
Duraton Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 1 minutt siden, Rufs said: Det er jo noe annet igjen, de må jo først være forelsket i en person før de føler lyst. Det mest vanlige i samfunnet er vel at man fint kan kjenne lyst og tiltrekkelse til noen uten å måtte være forelsket og kjenne noen. Så panfili trenger da ikke å kjenne personligheten til vedkommende før dem liker dem? Blir ikke det da bare bifili? 1
Numii Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 Gud skrev (1 minutt siden): Då er dei fleste eg kjenner Pan. Kanskje ikke så enkelt. For det seksuelle skal jo også være tilstede dersom en først skal putte noen i en bås.
Rufs Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 Just now, Duraton said: Så panfili trenger da ikke å kjenne personligheten til vedkommende før dem liker dem? Blir ikke det da bare bifili? Vet du forskjellen på tiltrekkelse/lyst og forelskelse? 1
Duraton Skrevet 2. oktober 2023 #13 Skrevet 2. oktober 2023 Just now, Rufs said: Vet du forskjellen på tiltrekkelse/lyst og forelskelse? Helt ærlig, som demiseksuell, så er de to likestilt hos meg. 2
Rufs Skrevet 2. oktober 2023 #14 Skrevet 2. oktober 2023 1 minutt siden, Duraton said: Helt ærlig, som demiseksuell, så er de to likestilt hos meg. Men det er det jo ikke hos andre. Stor, stor forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #15 Skrevet 2. oktober 2023 Pan er et tulleuttrykk. Det finnes bare hetero, homo og bi. Anonymkode: 293cd...96f 2 2
Duraton Skrevet 2. oktober 2023 #16 Skrevet 2. oktober 2023 Just now, Rufs said: Men det er det jo ikke hos andre. Stor, stor forskjell. Det er meget mulig. Personlig, så kan jeg ikke se for meg hvordan folk klarer det. Men vi er nå alle forskjellige. Men nå var jo spørsmålet til TS om forskjell på panfili og bifili. Og en av forskjellene som ble dratt fram var jo at panfili betyr at man er tiltrukket av personligheten til folk. Og da er man over på demifili. Men panfili kan ha begjær etter folk uten at dem er forelsket?
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. oktober 2023 #17 Skrevet 2. oktober 2023 Det er vel bare et uttrykk for at man mener det finnes flere kjønn enn to (bifil betyr tiltrukket av to/begge).
SlemUlv Skrevet 2. oktober 2023 #18 Skrevet 2. oktober 2023 Numii skrev (14 minutter siden): Ifølge Google er demi og Pan det samme. Aner ikke om de som er mer inni miljøet skiller mer på det. Demi og pan er ikke det samme. Pan = romantisk eller seksuelt tiltrukket av folk, uavhengig av kjønn, kjønnsuteykk. Demi: må ha en sterk emosjonell tilknytning til en person, før man blir seksuelt tiltrukket av dem. 1 4
Rufs Skrevet 2. oktober 2023 #19 Skrevet 2. oktober 2023 Just now, Duraton said: Men panfili kan ha begjær etter folk uten at dem er forelsket? Jepp. Akkurat som en heterofil kan foreks.
Trolltunge Skrevet 2. oktober 2023 #20 Skrevet 2. oktober 2023 Numii skrev (23 minutter siden): Pan er mer en tiltrekning av personlighet enn kjønnet, det handler mer om å bli tiltrukket av de indre kvalitetene kontra ytre attributter. Stemmer dette, men jeg har alltid kalt meg bifil, selv om personlighet er absolutt vesentlig. Synes egentlig det er rart at man må gi det en annen benevnelse for å poengtere at personlighet ofte(st) også er svært vesentlig. Det er det jo for de fleste. Det er som om heterofile måtte begynne å kalle seg heterofil om de faller for å tenner på folk uavhengig av personlighet, og pan- heterofile om personlighet betyr noe for dem. Så vanlig som det er at personlighet betyr mye angående hvem man faller for og tenner på synes jeg det er unødvendig å kalle meg pan for å understreke at personlighet selvfølgelig betyr mye. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå