Gå til innhold

Når man kan kjøpe barnets «kunst» i barnehagen til valgfri sum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betaler dere for det da? Si det er en tegning.

Pengene vil gå til en bestemt bistands organisasjon.

Anonymkode: 5d115...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forut? 

Du velger helt selv hva du vil betale. Husker for noen år tilbake, da tok de 50 kr for den "kunsten" ungene solgte til inntekt for Forut. Men nå har de gått over til "betal hva du vil", og da er det også helt ok å ikke betale.

Men det er ikke noe å overtenke, det er ingen som sitter i bhg og dømmer deg og ser på hva hver enkelt har betalt. 

Anonymkode: c60ea...520

Skrevet

Jeg ville gitt 200, men vi har ikke dårlig råd. Dette er vel via vipps, så her velger du helt selv. 0 er ok det også 

Anonymkode: 45233...d03

Skrevet

Om man synes at dette er en uting så kan man ta opp dette med styrer, alternativt fau. Barnehagen bør fronte sosial utjevning.

Anonymkode: 07a3f...c50

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om man synes at dette er en uting så kan man ta opp dette med styrer, alternativt fau. Barnehagen bør fronte sosial utjevning.

Anonymkode: 07a3f...c50

Man velger selv hva man vil betale, altså kan man la være å betale... Det er ingen tvang om å betale noe som helst, det er helt frivillig. Altså ikke noe å løpe til styrer for. 

• Liker 9
Skrevet

Vi har gjort alt fra 0 til 200 avhengig av økonomisk situasjon. Som barnehageforelder har jeg vært innom å være i par, alene, en part på aap osv, det er store forskjeller på hva som er mulig hver mnd i perioder 

Anonymkode: 0eb5d...d6e

• Liker 1
Skrevet

Pleier og gi rundt 200-300 for ting i barnehagen, vi får en suppe og tegninger vi kan vippser rett til tv aksjonen så barnehagen aner ikke hva vi gir, det er summen jeg ville ha gitt til en bøssebærer. 

Anonymkode: a81f3...1e3

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke ordning med kunst, men betalte 50 kr for syltetøy. 

Anonymkode: 29455...59f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pleier og gi rundt 200-300 for ting i barnehagen, vi får en suppe og tegninger vi kan vippser rett til tv aksjonen så barnehagen aner ikke hva vi gir, det er summen jeg ville ha gitt til en bøssebærer. 

Anonymkode: a81f3...1e3

Her må vi i tillegg ta med maten selv.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her må vi i tillegg ta med maten selv.

I vår bhg har de kafé, hvor foreldre oppfordres til å ta med mat fra ulike kulturer, som så "selges" i kaféen. Helt valgfritt om og hvor mye man vil betale. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye betaler dere for det da? Si det er en tegning.

Pengene vil gå til en bestemt bistands organisasjon.

Det der er grusomt.

Som ung mamma med knapt med penger husker jeg en slik greie i barnehagen. Måtte faktisk bruke de siste pengene mine på det, for turte ikke å si at jeg ikke hadde råd, og jeg følte jo at jeg måtte kjøpe det :/ 

Anonymkode: a07f6...0d9

• Liker 2
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det der er grusomt.

Som ung mamma med knapt med penger husker jeg en slik greie i barnehagen. Måtte faktisk bruke de siste pengene mine på det, for turte ikke å si at jeg ikke hadde råd, og jeg følte jo at jeg måtte kjøpe det :/ 

Og ja, det er valgfritt. Eller "valgfritt". Det er et visst press...

• Liker 7
Skrevet

50kr. Er ufør og har ikke råd til mer. Viktigste er å skryte kunsten opp i skyene og gi den hedersplassen, innrammet, hjemme.

Anonymkode: 39567...1c4

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det der er grusomt.

Som ung mamma med knapt med penger husker jeg en slik greie i barnehagen. Måtte faktisk bruke de siste pengene mine på det, for turte ikke å si at jeg ikke hadde råd, og jeg følte jo at jeg måtte kjøpe det 😕

Nei, når det er valgfritt beløp, så trenger du ikke betale noe som helst. Det er bare å ta "kunsten" og gå. Det er absolutt ingen som reagerer på om noen ikke betaler noe. 

Det var verre da de faktisk sa en pris, som de gjorde første året vi hadde unge i bhg, da var det 50 kr for "kunsten". Det har de heldigvis sluttet med, nettopp pga økt fokus på at ikke alle har råd til slikt. Det er helt innafor å ikke betale noe. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gir til et veldedig formål fast hver mnd. Dette er det veldedige formålet jeg har valgt meg og satt av penger til. Mer har jeg ikke råd til, ville derfor betalt kr 0 av prinsipielle årsaker.

Anonymkode: bb506...093

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal knytte det "frivillige" bidraget opp mot kunsten. Hvis de skulle gjort dette uten press, hadde de gitt bort kunsten, og laget et vips nummer der de som ønsker å bidra til gitt organisasjon kan gjøre det, helt uten å knytte disse to sammen. 

Anonymkode: c6c93...f52

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor de skal knytte det "frivillige" bidraget opp mot kunsten. Hvis de skulle gjort dette uten press, hadde de gitt bort kunsten, og laget et vips nummer der de som ønsker å bidra til gitt organisasjon kan gjøre det, helt uten å knytte disse to sammen. 

Anonymkode: c6c93...f52

Mulig de skal lære barna å bidra kanskje?

Skrevet

Hva jeg hadde betalt avhenger av hva jeg syns om formålet det går til..mye veldedighet jeg syns er søppel og ikke vil støtte med en krone, så da hadde jeg bare sagt det og krevd å få det gratis.

• Liker 3
Skrevet

N

Kipling skrev (11 minutter siden):

Hva jeg hadde betalt avhenger av hva jeg syns om formålet det går til..mye veldedighet jeg syns er søppel og ikke vil støtte med en krone, så da hadde jeg bare sagt det og krevd å få det gratis.

Sjarmerende 

Anonymkode: 50c99...58d

• Nyttig 2
Skrevet
Kipling skrev (21 minutter siden):

Har du barn? Tenker du på hvordan du fremstår for barna dine også?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...