Gå til innhold

Jeg er syk hele tiden. Konsekvenser på sikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er dette. Er mor i 30 årene med to barn på 2 og 4 år. Den ene infeksjonen tar den andre. Svært ofte er det slik at det ikke er såpass feber at man må være hjemme fra jobb (både heldigvis og uheldigvis kanskje - får jo aldri tatt meg inn.) . Jeg sover dårlig da jeg i utgangspunktet har vansker med å sovne igjen og begge barna kan være våkne et par ganger om natta. Ellers fulltidsjobb, og ja barna er jo også mye syke. 

Er så redd for at et såpass svekket immunforsvar kan resultere i mer alvorlige sykdommer som kreft? Noen som vet? 

Anonymkode: c4e96...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det helt likt her, ble sånn etter jeg fikk barn. 

Anonymkode: f9a5a...8f0

• Liker 1
Skrevet

Fra ei som har vært der du er; be om sykemelding ei uke. Sov/slapp av når barna er i bhg. Far kan gjerne bidra mer.

Du høres ut som du er på kanten til å bli utbrent. Dit vil du ikke. 

Angående dårlig immunforsvar og kreft kan jeg ikke svare på, men vil ikke bli overrasket om det har en sammenheng. 

Anonymkode: c8122...dfd

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du at du har redusert immunforsvar? Du bor sammen med to aktive virusbærere som henter hjem enhver infeksjon som er i omløp i barnehagen, og da er det ikke rart at du også blir syk. Ikke får du spesielt høy feber heller, høres det ut til, og det betyr jo at immunforsvaret gjør jobben sin.

Men jeg tror du kanskje kunne hatt godt av mer avlastning, har barna en far som gjør sitt? Kanskje barna kan overnatte hos besteforeldre innimellom?

Anonymkode: 9e56e...6cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du at du har redusert immunforsvar? Du bor sammen med to aktive virusbærere som henter hjem enhver infeksjon som er i omløp i barnehagen, og da er det ikke rart at du også blir syk. Ikke får du spesielt høy feber heller, høres det ut til, og det betyr jo at immunforsvaret gjør jobben sin.

Men jeg tror du kanskje kunne hatt godt av mer avlastning, har barna en far som gjør sitt? Kanskje barna kan overnatte hos besteforeldre innimellom?

Anonymkode: 9e56e...6cb

At man ikke får høy feber sier ikke at immunforsvaret gjør jobben sin, heller tvert imot. Feber er immunforsvarets virkemiddel mot virus/bakterier. 

Men stress, søvnmangel, dårlig ernæring kan gjøre deg mer utsatt for infeksjoner. Støtter oppunder hun over her som sier av avlastning er lurt.

Anonymkode: 2175f...2ac

Skrevet

Er du alene med barna?

Anonymkode: 5e6ff...61b

Skrevet

Har det likt selv, i hele fjor og forrige året har jeg hatt feberfølelse (ikke helt feber) på kveldene. Mulig barna har hentet det fra diverse steder, men de ble heldigvis ikke så mye syke. Men jeg....hele tiden... 

Anonymkode: 67910...ec6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor vanlig er dette. Er mor i 30 årene med to barn på 2 og 4 år. Den ene infeksjonen tar den andre. Svært ofte er det slik at det ikke er såpass feber at man må være hjemme fra jobb (både heldigvis og uheldigvis kanskje - får jo aldri tatt meg inn.) . Jeg sover dårlig da jeg i utgangspunktet har vansker med å sovne igjen og begge barna kan være våkne et par ganger om natta. Ellers fulltidsjobb, og ja barna er jo også mye syke. 

Er så redd for at et såpass svekket immunforsvar kan resultere i mer alvorlige sykdommer som kreft? Noen som vet? 

Du bør ta en blodprøve, det der er ikke normalt

Skrevet

Snakk med legen, høres ikke normalt ut. Joda, barnehageunger drar med seg alt mulig av sykdommer hjem, men du skal ikke ha infeksjoner og slikt hele veien. Ikke bra for kroppen på sikt å aldri få hente seg inn igjen heller. 

Anonymkode: d464e...993

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har det likt selv, i hele fjor og forrige året har jeg hatt feberfølelse (ikke helt feber) på kveldene. Mulig barna har hentet det fra diverse steder, men de ble heldigvis ikke så mye syke. Men jeg....hele tiden... 

Ikke normalt, ta en blodprøve

Anonymkode: 2beb3...e6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta blodprøver 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ta blodprøver 

Har tatt masse blodprøver. Er normale

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Snakk med legen, høres ikke normalt ut. Joda, barnehageunger drar med seg alt mulig av sykdommer hjem, men du skal ikke ha infeksjoner og slikt hele veien. Ikke bra for kroppen på sikt å aldri få hente seg inn igjen heller. 

Anonymkode: d464e...993

Ja jeg  føler selv at det ikke er bra for kroppen å ikke få hentet meg inn, men lurer på om noen har kilder og forskning på hva som kan skje med kroppen dersom man er mye syk? 

Som sagt er blodprøver normale. Ved sist infeksjon var crp også under 10. 

Har jo absolutt perioder der jeg er frisk også, men merker at det er stadig nye forkjølelser.. kanskje så ofte som en gang i måneden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har tatt masse blodprøver. Er normale

Samme her. 

Anonymkode: f9a5a...8f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg  føler selv at det ikke er bra for kroppen å ikke få hentet meg inn, men lurer på om noen har kilder og forskning på hva som kan skje med kroppen dersom man er mye syk? 

Som sagt er blodprøver normale. Ved sist infeksjon var crp også under 10. 

Har jo absolutt perioder der jeg er frisk også, men merker at det er stadig nye forkjølelser.. kanskje så ofte som en gang i måneden.

Om alle prøver er normale, så må du se på andre faktorer i livet ditt. Du må prioritere nok søvn, avslapping, øve på stressmestring og spise næringsrik mat som er bra for tarmen (immunforsvaret sitter der).

Anonymkode: 2175f...2ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...