Gå til innhold

Kan jeg sende datteren min på visning alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skal flytte for seg selv for å komme nærmere skolen. Jeg bidrar så godt jeg kan med å lete på Finn etter bolig, og jeg har vært med på en visning. Men dette er ganske langt unna der jeg bor, og jeg har små barn i tillegg. Hun er ikke uvillig til å dra på visning uten meg, men da med kjæreste eller venninne. Vil dette gjøre muligheten for å få tilslag mindre?

Anonymkode: f0c88...005

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nok tro en del vil se det som negativt at hun kommer alene. 

Har hun med seg mor og far, ser de at hun har voksenpersoner som hjelper og bidrar i livet, og som følger opp. 

Mens om hun kommer alene, kan hun for alt de vet stå uten noen som hjelper og støtter og passer på. 

Anonymkode: 20a30...ac5

• Liker 2
Skrevet

Er hun over 18, så la henne orde alene. Visning er jo en typisk ting man må beherske som voksen. Er hun under 18, og umyndig, må du bli med.

Anonymkode: 5eeea...4e1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skal flytte for seg selv for å komme nærmere skolen. Jeg bidrar så godt jeg kan med å lete på Finn etter bolig, og jeg har vært med på en visning. Men dette er ganske langt unna der jeg bor, og jeg har små barn i tillegg. Hun er ikke uvillig til å dra på visning uten meg, men da med kjæreste eller venninne. Vil dette gjøre muligheten for å få tilslag mindre?

Hvor gammel er hun? Skal hun betale leie og depositum selv?

Anonymkode: 5da05...027

• Liker 1
Skrevet

Hun er 17, og jeg skal betale leie og depositum, sammen med deler av borteboerstipendet hennes. Vil det hjelpe om jeg kommuniserer på Finn at hun ikke er alene, hverken praktisk eller økonomisk?

Skrevet

jeg leier ut leiligheter, og hadde heller prioritert noen mer voksne, enn en 17 åring. Hadde derimot dere vært med, hadde saken vært en annen.

Anonymkode: cdebb...69c

• Liker 5
Skrevet

Siden hun er under 18 har hun ikke lov til å inngå bindene kontrakter selv. Dette vil si at hun ikke kan leie leiligheten selv, det er det du som må gjøre.

Jeg har leid ut i mange år, og jeg kan si deg at jeg aldri, aldri under noen som helst omstendigheter hadde leid ut til en 17 åring som kom alene og sier at mor skal betale, selv om du har skrevet dette på Finn. Der har jeg jo ingen muligheter til å vite om det faktisk er deg jeg har kommunisert med.  Jeg vil se og snakke med den som står ansvarlig for leiekontrakten. Skal datter din flytte hjemmefra, så ja, du må være med på vising.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

uansett hvilken alder det er det lurt å ha med en som ser ting andre ikke ser

å man bør lelse tilstansrapport

Anonymkode: ef96a...5a8

Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er 17, og jeg skal betale leie og depositum, sammen med deler av borteboerstipendet hennes. Vil det hjelpe om jeg kommuniserer på Finn at hun ikke er alene, hverken praktisk eller økonomisk?

Ja, skriv på finn at "hun blir fulgt tett opp av oss foreldre og vi garanterer for husleien. På grunn av småsøsken og jobb rekker vi dessverre ikke delta på denne visningen. Håper det er greit at hun stiller alene/med en venn".

Skrevet

Som de over skriver, hun er under 18 og kan ikke skrive kontrakt selv.

vi leier ut til en jente på vgs, men det er barnevernet/kommunen som betaler, men det er da pappaen hennes som står som leietaker/ansvarlig i kontrakten.

i og med at dere som foreldre må stå som leietaker/ansvarlig så vil jeg også tro at utleierne vil møte dere

Skrevet

Hun bør ha med seg ledsager. Hun kan ikke inngå leiekontrakt selv. Jeg ville foretrukket å ha møtt foreldrene før jeg hadde leid ut til en så ung person

Anonymkode: 6db8d...788

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at hun kan gå alene. Det er jo ikke snakk om signering av leiekontrakt allerede på visning, så om hun er tydelig i prat med utleie på at hun har foreldre som backer og at du vil stå for leiekontrakt - at du er tilgjengelig for prat på telefon, men ikke fikk logistikken til å gå opp mtp avstand til denne visningen, så burde det gå greit. Det er helt klart en fordel om du er med, men om du forklarer situasjonen i f.eks. en melding på finn til utleier, tror jeg ikke hun automatisk vil bli nedprioritert. 

Ja, jeg leier ut selv :) Det er like viktig for meg å få et inntrykk av den som faktisk skal bo i en del av huset mitt, som å vite at det økonomiske er i orden. Hadde vært mer skeptisk om du kom på visning uten henne for å si det sånn.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jeg leier ut leiligheter, og hadde heller prioritert noen mer voksne, enn en 17 åring. Hadde derimot dere vært med, hadde saken vært en annen.

Anonymkode: cdebb...69c

Enig! Foreldre bør/må og skrive under på kontrakten under 18år..

Anonymkode: 180ba...13c

Skrevet

Hvis hun ikke er myndig så har hun ingenting å gjøre på en visning alene, det blir bortkastet for alle. Best inntrykk om du eller far er med, eller en annen voksen. Men å sende henne på visning uten "voksne" er bortkastet.

Anonymkode: cb994...3a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...