AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #41 Del Skrevet 2. oktober 2023 Veldig mye rare svar her. Har en ektefelle som er oppvokst i Kristiansand. Har et stort nettverk og mange flotte venner som også er oppvokst her. Flere av dem har bodd andre steder, men har flyttet tilbake når de slår seg til ro og får barn. Har også en stor familie. Svært få av disse er religiøse. Er selv fra østlandet, men flyttet hit for noen år siden. Har barn i både skole og barnehagealder, og alle trives svært godt. Har (med litt egeninnsats) klart å få meg flere venner, og har blitt godt kjent med foreldre både i skolen og i barnehagen. Er veldig fornøyd med både skole og barnehage, og synes byen kan by på mye bra, både naturmessig og kulturelt. Fikk stort hus ved sjøen for halve prisen av det det koster der vi flyttet fra. Merker at det er mer utbredt med religion her, men det er overhodet ikke noe problem eller noe som preger oss i hverdagen. (Vi er selv ikke religiøse.) Anonymkode: 73190...3d9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #42 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig mye rare svar her. Har en ektefelle som er oppvokst i Kristiansand. Har et stort nettverk og mange flotte venner som også er oppvokst her. Flere av dem har bodd andre steder, men har flyttet tilbake når de slår seg til ro og får barn. Har også en stor familie. Svært få av disse er religiøse. Er selv fra østlandet, men flyttet hit for noen år siden. Har barn i både skole og barnehagealder, og alle trives svært godt. Har (med litt egeninnsats) klart å få meg flere venner, og har blitt godt kjent med foreldre både i skolen og i barnehagen. Er veldig fornøyd med både skole og barnehage, og synes byen kan by på mye bra, både naturmessig og kulturelt. Fikk stort hus ved sjøen for halve prisen av det det koster der vi flyttet fra. Merker at det er mer utbredt med religion her, men det er overhodet ikke noe problem eller noe som preger oss i hverdagen. (Vi er selv ikke religiøse.) Anonymkode: 73190...3d9 Hvor i krs bor du? Anonymkode: 9c447...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #43 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor i krs bor du? Anonymkode: 9c447...ed6 Vågsbygd Anonymkode: 73190...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #44 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ble nyskjerrig på hvorfor man bør unngå Grim? ☺️ Jeg er der relativt ofte for å besøke familie og har alltid tenkt at det er der jeg vil bo hvis jeg flytter til Kristiansand. Hører gjerne fra lokale for tips og råd! Anonymkode: 3fe4c...4ec Akkurat nå er det vel grim ungdomsskole som sliter mest med den voldelige jentegjengen som herjer siden de fleste går der, men alle bydeler har bakdeler og fordeler. Grim er jo sentralt og har gode turområder spør du meg. Anonymkode: 60acf...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #45 Del Skrevet 2. oktober 2023 AprilLudgate skrev (3 timer siden): For noen rare svar 😅 Jeg er oppvokst i Vågsbygd, bodd i førte bydeler som voksen - bor nå i Oslo med skolebarn. Kjenner folk i omtrent alle bydeler med barn - alle trives igrunnen der de bor. Masse narkomane i Vågsbygd og på Slettheia er det da ikke (har familie der og med småbarn - og mange venner som bor i Vågsbygd, Tinnheia osv osv). Kristiansand er helt fint det - anbefaler varmt Vågsbygd. Hadde personlig ikke flyttet til Søgne eller Vennesla sånn uten videre. Slettheia har et dårlig rykte, men vi har bodd her i flere år (både nedre og øvre) og trives godt. Hyggelige naboer, stille og rolig og god kollektivtransport til sentrum og et fint lite senter i Vågsbygd. Vågsbygdskogen er gull siden vi har hund. Anonymkode: 60acf...6b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #46 Del Skrevet 2. oktober 2023 Ville vurdert Søm, Fagerholt, Gimlekollen, Justneshalvøya eller Lund. Fine steder for barnefamilier Unngå Flekkerøya - i overkant mye menighet der. Anonymkode: 860dc...f71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora1 Skrevet 3. oktober 2023 #47 Del Skrevet 3. oktober 2023 Herregud for noen kommenterer 😂 Er selv innflytter til Kristiansand. Bor ganske sentralt med to barn, en på skole og en i barnehage. Bor i et veldig barnevennlig nabolag, her løper barna inn og ut av hagene til hverandre, og jeg har også fått endel venner i nabolaget. Nærhet til sjø, skog og by er helt topp. Opplever ikke at jeg bor i bibelbeltet, ingen forkynning her. Trøblete barn og ungdom finner man i hele Norges land, det fine her i Kristiansand er at man har høyt fokus på det, nettopp for å få bukt med utfordringene. Når det kommer til Mosby/Vennesla har jeg ingenting negativt å komme med. Den nye skolen på Mosby er svært anerkjent, og er nok en av de beste i kristiansand på mange områder. Her var det veldig mange negative opplevelser, og det er jo veldig synd. Vi som småbarnsfamilie syntes Kristiansand er helt topp☀️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #48 Del Skrevet 2. desember 2024 Ugresset skrev (På 2.10.2023 den 13.21): Født og oppvokst i Kristiansand og bor nå på et av tettstedene som skal være "veldig barnevennlig". Jeg har ikke barn, men hadde jeg hatt barn, ville jeg aldri latt de vokse opp i Kristiansand. Det er en ærlig sak. Jeg elsker stedet jeg bor, som barnløs. Hvorfor ikke? Anonymkode: 73a36...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #49 Del Skrevet 4. desember 2024 Kristiansand er en nydelig satsing. Kåret til Norges beste ‘barneby’ faktisk. Bor på Søm/Randesund. Anonymkode: 834b2...505 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå