Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Miljøtjenesten snakker om at kanskje barnevernet blir innblandet dersom jeg får baby. Hvordan kan jeg bevise dem at jeg vil bli kjempe god mamma og jeg skal skaffe hjelp osv

Anonymkode: 90219...555

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å samarbeide

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hva er det som gjør at de mener det er nødvendig å kontakte barnevernet? Svaret på spørsmålet ditt avhenger av hva ankepunktet deres er.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg vet ikke jeg spurte ikke om hvorfor de snakket om det 😩

• Hjerte 1
Skrevet

Synes du skal spørre hvorfor og være samarbeidsvillig. Ta i mot hjelpen de tilbyr om du tenker det er positivt. De kan være en støtte for deg. Selv om jeg forstår veldig godt at det er skummelt 

Anonymkode: 800ea...bc0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke jeg spurte ikke om hvorfor de snakket om det 😩

OK, da begynner du der. Spør dem om hvorfor de tror barnevernet blir innblandet. Du kan ikke gjøre noe med dette før du vet hva de mener er problemet.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan jo ikke vise at du er en god mor før du faktisk får barn. Det viktigste er at du lytter til det de sier og samarbeider med dem. Sannsynligvis vil de observere deg med barnet en tid og sørge for hjelpetiltak. 

Anonymkode: 6b85f...895

• Liker 6
Skrevet

Jeg har masse psykiske diagnoser. Tar i mot all behandling de vil gi meg og er 100% åpen. Tar ansvar for at jeg skal fungere. Sånn beviser jeg at jeg er en god mor og det er de veldig fornøyd med :) 

Anonymkode: 10619...107

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Miljøtjenesten snakker om at kanskje barnevernet blir innblandet dersom jeg får baby. Hvordan kan jeg bevise dem at jeg vil bli kjempe god mamma og jeg skal skaffe hjelp osv

Før jeg svarer mer: Er du gravid nå?

Anonymkode: efc86...f6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har masse psykiske diagnoser. Tar i mot all behandling de vil gi meg og er 100% åpen. Tar ansvar for at jeg skal fungere. Sånn beviser jeg at jeg er en god mor og det er de veldig fornøyd med :) 

Er det du som er schizofren?

Anonymkode: bd070...776

Skrevet

Det at de har sagt dette, og at du ikke engang har spurt hvorfor, gjør at jeg er automatisk enig med dem.

Anonymkode: 42112...f0f

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det du som er schizofren?

Anonymkode: bd070...776

Nei.

Skrevet

Det er veldig få som er sikre på at de er «en kjempegod mamma». De fleste av oss har stunder med tvil og usikkerhet. Kvitt deg med skråsikkerheten og ta imot veiledning.

Anonymkode: 108b0...078

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor har du kontakt med miljøtjenesten i utgangspunktet da? 

Vi kan ikke svare på hvordan du kan overbevise de om at du «vil bli» en kjempe god mamma, for det er faktisk ikke alle som er gode foreldre, og det er ikke alle som bør få barn. Så lenge du ikke gir oss noe informasjon om situasjonen så tenker jeg bare de har gode grunner til hvorfor de ønsker å koble inn BV. 

Anonymkode: 559b8...e47

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De fleste av oss har jo ikke kontakt med miljøtjenesten. Det at de er koblet inn i din situasjon, sier jo noe om at du har hatt utfordringer som mange andre ikke har. Enten det er psykiske plager, kognitiv svikt, rus eller?? ...noe. 

På bakgrunn av dette og at du trenger en miljøtjeneste så advarer de deg mot å få barn, for de mener du ikke kan ta hånd om det barnet og dets behov. 

Vi kan ikke vite hvorfor de sa dette, og om det stemmer, for vi vet jo ikke hva slags utfordringer du har. Det kan dessuten være vanskelig å få oversikt over situasjonen bare ved å fortelle oss det. Kanskje du må snakke med dem om hva de mente med det og be dem være konkret. Det krever mye å ta vare på et barn, og hvis du i utgangspunktet ikke kan ta vare ordentlig på deg selv...

Anonymkode: 3163b...f07

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste av oss har jo ikke kontakt med miljøtjenesten. Det at de er koblet inn i din situasjon, sier jo noe om at du har hatt utfordringer som mange andre ikke har. Enten det er psykiske plager, kognitiv svikt, rus eller?? ...noe. 

På bakgrunn av dette og at du trenger en miljøtjeneste så advarer de deg mot å få barn, for de mener du ikke kan ta hånd om det barnet og dets behov. 

Vi kan ikke vite hvorfor de sa dette, og om det stemmer, for vi vet jo ikke hva slags utfordringer du har. Det kan dessuten være vanskelig å få oversikt over situasjonen bare ved å fortelle oss det. Kanskje du må snakke med dem om hva de mente med det og be dem være konkret. Det krever mye å ta vare på et barn, og hvis du i utgangspunktet ikke kan ta vare ordentlig på deg selv...

Anonymkode: 3163b...f07

Det skal vel også en god del til, uansett om man har psykiske lidelser fra før. 

Anonymkode: 1c868...779

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har 3 barn og har en fra miljøtjenesten jeg går tur med for å komme meg ut i frisk luft pga psykiske vansker som bla depresjon og lite nettverk.

Barnevernet har aldri vært innblandet,jeg er en god mor. Så det at noen har en tjeneste fra miljøtjs betyr ikke at man ikke er egnet som mor😅

Ts bare samarbeid med det som anbefales😊

Anonymkode: 163b3...69f

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det at de har sagt dette, og at du ikke engang har spurt hvorfor, gjør at jeg er automatisk enig med dem.

Anonymkode: 42112...f0f

Det var min første tanke også. Var det meg hadde jeg vært interessert i å vite hvorfor. Selv om jeg ikke ville ha barn hadde det vært en viktig og svært vesentlig informasjon. 

Anonymkode: dbfba...85c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du anser det som en god jobb å kunne fungere uten barn så beviser det ikke at du er en god mor. 

Et normalt barn krever mye tid og kapasitet. Det er utfordrende å fungere når du ikke har egentid og noen krever deg når det passer som minst. Når du er syk. Når du ikke har sovet. Når verden er svart. Bare svangerskapet er en påkjenning og setter psyken på prøve selv for normaltfungerende personer. Det er ikke sikkert du får et normaltfungerende barn heller. Vanskeligheter drypper ofte litt ned på neste generasjon selv om man jobber iherdig med saken. Det er endel oppfølging av sosial karakter man må mestre. 

Ikke for å være noen besserwisser men barn er en tøff oppgave. 

Anonymkode: dbfba...85c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg har 3 barn og har en fra miljøtjenesten jeg går tur med for å komme meg ut i frisk luft pga psykiske vansker som bla depresjon og lite nettverk.

Barnevernet har aldri vært innblandet,jeg er en god mor. Så det at noen har en tjeneste fra miljøtjs betyr ikke at man ikke er egnet som mor😅

Ts bare samarbeid med det som anbefales😊

Anonymkode: 163b3...69f

Er du helt sikker på at du kan være en god mor når du trenger hjelp for å komme deg ut?

Anonymkode: 458d8...2a3

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...