Gå til innhold

Gå til privat lege, istedenfor fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far er blitt dement. Vi må nå ha en legeerklæring på at han forstår betydningen av en fremtidsfullmakt. Hos fastlegen var det nesten 2 måneders ventetid. Kan man gå til en privat lege, f eks på volvat for å få denne legeerklæringen? Eller må det være hos fastlegen? Noen som vet hvordan dette er?

Anonymkode: 9f753...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min far er blitt dement. Vi må nå ha en legeerklæring på at han forstår betydningen av en fremtidsfullmakt. Hos fastlegen var det nesten 2 måneders ventetid. Kan man gå til en privat lege, f eks på volvat for å få denne legeerklæringen? Eller må det være hos fastlegen? Noen som vet hvordan dette er?

Ville ringt Volvat på forhånd og hørt, mulig det er viktig å ha litt informasjon om faren din. Kan evt ta med viktigste journalinformasjon til privatlege. Kan bare be fastlegekontoret om utskrift. Ellers så er det vel kanskje egentlig ikke noe problem å vente 2 mnd på dette, (hvis det ikke utvikler seg ekstremt raskt da.)

Anonymkode: 6df71...5e4

Skrevet

Har han fått diagnosen? 

Anonymkode: 5512e...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan dere ikke få dette bekreftet der din far fikk satt diagnosen? Det var vel neppe hos fastlegen?

Anonymkode: a91d7...28a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har han fått diagnosen? 

Anonymkode: 5512e...907

Ja, fått diagnosen moderat grad av demens 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kan dere ikke få dette bekreftet der din far fikk satt diagnosen? Det var vel neppe hos fastlegen?

Anonymkode: a91d7...28a

Nei, det var ikke hos fastlegen. Men det stod at det var fastlegen som skulle skrive den. 

Skrevet

Har du forklart situasjonen til fastlege kontoret? Kanskje en anne lege kan utføre det. 

Anonymkode: 119cb...26f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du forklart situasjonen til fastlege kontoret? Kanskje en anne lege kan utføre det. 

Kan ikke forstå at de trenger en måned på det. Hos min fastlege hadde det gått nærmest på dagen. Ring og forklar situasjonen. 

Anonymkode: 8da39...949

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg gjorde det. Men de sa det var ingenting ledig før datoen han fikk. De sa de skulle ringe hvis de fikk en avlysning.

Men det er ikke sikkert at det gjør noe. Han er forhåpentligvis lik om 1 mnd som det han er nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...