AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg er så lei av den endeløse skammen over min eksistens og de lave tankene om alt ved meg selv som gjør at jeg ikke fungerer i relasjoner til andre mennesker eller i arbeid. Jeg er desperat etter hva som helst som kan hjelpe. Ingen former for kognitiv terapi hjelper, dette sitter mye dypere enn bare tanker. Hva hjelper? Jeg forstår at å ikke gjøre det skam gir deg lyst til hjelper, men dette er ingen konkret skam, den er for at jeg finnes og for alt og ingenting ved meg selv. Anonymkode: 65a1f...0b2 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er så lei av den endeløse skammen over min eksistens og de lave tankene om alt ved meg selv som gjør at jeg ikke fungerer i relasjoner til andre mennesker eller i arbeid. Jeg er desperat etter hva som helst som kan hjelpe. Ingen former for kognitiv terapi hjelper, dette sitter mye dypere enn bare tanker. Hva hjelper? Jeg forstår at å ikke gjøre det skam gir deg lyst til hjelper, men dette er ingen konkret skam, den er for at jeg finnes og for alt og ingenting ved meg selv. Anonymkode: 65a1f...0b2 Har du forsøkt emosjonsfokusert terapi? Jeg synes det fungerer mye bedre mot traumer. Jeg har ikke hatt så god virkning av kognitiv terapi. Hos meg er det gamle følelser som er grobunn for å lage negative tanker så når jeg får tak i følelsen og adresserer den så hjelper det så mye bedre. Anonymkode: e84bd...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå