AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg er syk, og har en venn som stadig tilbyr praktisk hjelp, for enten å stresse veldig, være passiv-aggresiv mot meg, eller trekker seg. Selv spør jeg sjelden; da skal det være viktig. Nå er jeg i en situasjon der det hadde vært fint med litt selskap og praktisk hjelp, særlig fordi vi begge skal reise til samme sted av ulike grunner, men overhodet ikke livsviktig for meg; jeg greier meg. Får veldig motstridende meldinger, der jeg skjønner at han ønsker å ta fly, men pga samvittighet overfor meg «tilbyr» seg å kjøre. Samma f for meg, og dette er bare en filleting. Men det hoper seg opp. Må vi avslutte relasjonen for begges del😩Jeg trives veldig godt med ham generelt. Men trives ikke med passiv aggressiv adferd, der det er samvittighet som ofte fører til kontakt…fra ene parten😌 Anonymkode: 0f900...9b1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 Hva er det å ‘håndtere’? Velg selv og ta fly om du vil Anonymkode: 47ce0...9c7
exictence Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Skjønner ikke helt? Hvorfor stresser han veldig når han tilbyr hjelp? hvis han tilbyr seg å kjøre, sier du tusen takk. Det betyr mye for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 Du kan jo prøve å snakke med vedkommende. #rema1000 Anonymkode: 6e2ca...d5d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du kan jo prøve å snakke med vedkommende. #rema1000 Anonymkode: 6e2ca...d5d Jeg har forklart ham opp og ned i vente at jeg ikke har forventninger, overhodet ikke. Gjør som jeg planlegger. Er bare lei av passiv aggresivitet. Og en venn som fremhever hvor snill han er. Synes ikke dette er så veldig snilt; å tilby halvveis hjelp av plikt, for så å bli sur og droppe alt(vært maange ting). Anonymkode: 0f900...9b1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Han hjelper deg ikke for å være snill, men for å få noe av deg, enten det er bekreftelse eller tjenester. Du bør være forsiktig med å motta mer hjelp av ham. Anonymkode: 019d9...b7c
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Han hjelper deg ikke for å være snill, men for å få noe av deg, enten det er bekreftelse eller tjenester. Du bør være forsiktig med å motta mer hjelp av ham. Anonymkode: 019d9...b7c Da er det muligens bekreftelse for å være snill(?). Uansett så vil jeg heller ha venner enn (uvillige)støttekontakter🫣 Det jeg kommer på som noe han får ut av det, er fisketurer i båten min. Kontakten minket voldsomt i noen mnd da jeg skadet meg og måtte droppe det meste.🤨 Anonymkode: 0f900...9b1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er syk, og har en venn som stadig tilbyr praktisk hjelp, for enten å stresse veldig, være passiv-aggresiv mot meg, eller trekker seg. Selv spør jeg sjelden; da skal det være viktig. Nå er jeg i en situasjon der det hadde vært fint med litt selskap og praktisk hjelp, særlig fordi vi begge skal reise til samme sted av ulike grunner, men overhodet ikke livsviktig for meg; jeg greier meg. Får veldig motstridende meldinger, der jeg skjønner at han ønsker å ta fly, men pga samvittighet overfor meg «tilbyr» seg å kjøre. Samma f for meg, og dette er bare en filleting. Men det hoper seg opp. Må vi avslutte relasjonen for begges del😩Jeg trives veldig godt med ham generelt. Men trives ikke med passiv aggressiv adferd, der det er samvittighet som ofte fører til kontakt…fra ene parten😌 Anonymkode: 0f900...9b1 Avslutt tvert. Anonymkode: b23c7...033
Perelandra Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Mvh Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg