AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Fylte år i helgen og situasjonen min er rett og slett blitt veldig smertefull. Etter å ha forsøkt å finne noen i ca. 15 år uten å lykkes bortsett fra et 2-årig forhold som var giftig fra start, så har jeg vel begynt å innse at jeg trolig ender opp alene. Sliter veldig med tanken på hva jeg skal drive med når alle andre etablerer seg og får barn, slik de gjør nå for tiden. Skaffe seg hund, kanskje? Foreløpig går mye av tiden med på trening, matlaging, planter, friluftsliv og piano, men kjenner det blir stusselig iblant. Kanskje spesielt ifm. bursdag slik som nå eller høytider. Nettverket krymper i takt med at folk får barn og jeg må enten henge med folk som er 10+ år eldre og forbi småbarnsfasen, eller folk i studentalderen. Føler jeg faller mellom to stoler. Hva gjør dere andre evig single menn, dere som blir "valgt bort"? Anonymkode: 3578e...463 1 16
arvidhansen Skrevet 2. oktober 2023 #2 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Jeg henger med kamerater og finner på ulike ting. Prøver å finne flere venner. Å bli respektert er jo en fin ting å jobbe mot. Gjøre det bra på et sted slik at folk roser en. Så føler jeg at vi må ha lov å være egosentriske. Sette oss selv først, gjøre det en kan for å bedre sin egen situasjon. Det er jo ikke rart at en del menn ikke får partner og barn. Fordi etter kvinner begynte å ta mer utdanning enn menn så begynte mye fler kvinner enn menn å flytte til byene. Særlig Oslo. Folk er ikke helt klar over hvor skadelig skjevheten innen utdanning er for samfunnet. Endret 2. oktober 2023 av arvidhansen 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 https://www.theofficialpassportbros.com/ Er ikke singel, men hadde nok sjekket ut noe sånt?? Bedre enn å binge netlix år etter år. Det finnes dame for deg og. Anonymkode: 9675d...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #4 Skrevet 2. oktober 2023 12 minutter siden, arvidhansen said: Jeg henger med kamerater og finner på ulike ting. Prøver å finne flere venner. Å bli respektert er jo en fin ting å jobbe mot. Gjøre det bra på et sted slik at folk roser en. Så føler jeg at vi må ha lov å være egosentriske. Sette oss selv først, gjøre det en kan for å bedre sin egen situasjon. Det er jo ikke rart at en del menn ikke får partner og barn. Fordi etter kvinner begynte å ta mer utdanning enn menn så begynte mye fler kvinner enn menn å flytte til byene. Særlig Oslo. Folk er ikke helt klar over hvor skadelig skjevheten innen utdanning er for samfunnet. Årsakene til at så mange menn blir valgt bort er nok mange og sammensatte, men tenker vi trenger ikke ta den diskusjonen i denne tråden. Jeg (ts) er selv høyt utdannet med doktorgrad, og tenker at utdanning er noe man faktisk kan gjøre noe med. Anonymkode: 3578e...463 12 2 7
arvidhansen Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Årsakene til at så mange menn blir valgt bort er nok mange og sammensatte, men tenker vi trenger ikke ta den diskusjonen i denne tråden. Jeg (ts) er selv høyt utdannet med doktorgrad, og tenker at utdanning er noe man faktisk kan gjøre noe med. Anonymkode: 3578e...463 Det jeg mente er skjevheten i hvor kvinner og menn bor, i tillegg til i hvilke sosiale miljø de er i. 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #6 Skrevet 2. oktober 2023 Utenlandsk kone eller dukke med ai😊👍 Anonymkode: faf47...701 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Utenlandsk kone eller dukke med ai😊👍 Anonymkode: faf47...701 Det er veldig logisk å ta ei utenlandsk kvinne om en ikke finner noen i Norge. Jeg vil nok prøve meg der om det ikke ordner seg i Norge. Anonymkode: 242c4...4f5 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://www.theofficialpassportbros.com/ Er ikke singel, men hadde nok sjekket ut noe sånt?? Bedre enn å binge netlix år etter år. Det finnes dame for deg og. Anonymkode: 9675d...5f9 Det forutsetter en del penger og fritid da. Anonymkode: 51d30...b79 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det forutsetter en del penger og fritid da. Anonymkode: 51d30...b79 Penger til utdanning dekkes av lånekassa dersom man ikke jobber på siden. Offentlig universitet og høyskole koster for øvrig ikke noe. Anonymkode: e359a...928 1
Ezners Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 Jobber ganske mye tenkte en videreutdanning i løpet av 1-2 år. Fokuset er først og fremst på å maksimere den økonomiske situasjonen jeg er i pr. dags dato . Lyst til å reise mye i 40 årene, da er jeg ferdig med boliglån. Elsker historie og har en liste med ruiner som skal besøkes. Bruke mer tid på hobbyer slik som golf, seiling, matlaging og trening. Lære et nytt språk er også på listen, er mye gøy man kan finne på. 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 Jobber, trener, leser, er med venner og familie, reiser. Gjør ting jeg vanligvis ville gjort bare uten kjæreste. Er det ting man ikke kan gjøre uten kjæreste? Kanskje skaffe ett kjæledyr? Anonymkode: 0df1e...119 4 1
norw Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 Virker som at du har nok interesser å fylle tiden med i hvert fall. Jeg har færre interesser som jeg bruker tid på og klarer meg fint med det. For meg virker det viktig å ikke deppe for mye og tenke at det er meg det er noe galt med. Det er forsåvidt noe galt med oss som ikke får napp særlig ofte og som kanskje kan være single i lengre perioder, men jeg vil si at det først og fremst er markedet det er noe galt med. Og til en viss grad damene også, som ofte er på vakt og har piggene ute, som også har med et dysfunksjonelt marked å gjøre, at det er fare for å bli utnyttet for sex mens man selv bare er interessert i et kjæresteforhold. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #13 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg var 38 da jeg fant Henne. Jeg var kanskje ikke klar før? Litt late bloomer? Jeg dro på gutteturer, var på byen med kollegaer mv. Det var sosialt, men det var ikke parmiddager osv. Jul og nyttår sugde, men somrene var fine. Anonymkode: 0bbad...bb3 1 2
Gjest Inverto Skrevet 2. oktober 2023 #14 Skrevet 2. oktober 2023 Hvor gammel er du? Om du ikke er eldre enn 50 synes jeg det er litt pessimistisk å kaste inn håndkleet og kalle seg for "evig singel" 😊
Bombasi Skrevet 2. oktober 2023 #15 Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Jeg lever èn dag av gangen, og gidder ikke tenke på fremtiden. For det er bortkastet, all den tid tankene om fremtiden nesten aldri innfrir. På godt og vondt. Ting endrer seg. Samfunnet, livet, hverdagen og meg. Så det går ikke an å vite hva som venter meg, dermed ingen grunn til å tenke på det. Jeg jakter ikke etter endringer, men er åpen for potensielle muligheter hvis det oppstår. Det har vært viktig for meg. Det handler om å fjerne stresset rundt alt du ikke har, men samtidig ikke lukke seg helt unna. Det er altfor mange som er enslige som stresser over situasjonen sin. Jeg gjør ikke det. Så er det bare om å gjøre å fylle dagene med ting man liker. Særlig siste 3 år har jeg funnet flere nye interesser som opptar meg, og det er ting i dag som jeg ikke ville vært foruten. Dagene raser avgårde, og jeg kjeder meg aldri. Det er viktig å skape gode ting og gode øyeblikk, selv om det ikke er storslått. Storslått er overvurdert. Det er det lille og hverdagslige som betyr noe. Jeg har vært så heldig å leve i et godt samboerskap med mye kjærlighet i 10 rake år. Det har skapt mange gode minner og opplevelser. Innimellom oppstår savn og tristhet for at jeg ikke kan oppleve dette nå, og heller ikke i nær framtid, men det er greit. Jeg tillater meg å både savne og være trist hvis det er det behovet jeg har. For på ett eller annet tidspunkt innser jeg at det er godt å savne, men samtidig at det er "nok". At det er på tide å heve hodet igjen, for jeg har det bra nå også. Så det går raskt over. Hvis du ikke tillater deg å savne og være trist, så kan det fort bygge seg opp og ting kan bli verre. Angående fremtiden så er ikke livet over før du ligger 2 meter under. Kjærligheten kan finnes i alle aldre, ja selv om du bor på eldresenter. Bestemor ble enke i en alder av 55, og fant seg ny i en alder av 76 til han døde 5 år etterpå, og så hanket hun inn en ny "venn" i en alder av 84 år. Så det går an. Aldri gi opp håpet. Din oppgave imellomtiden er å ta vare på deg selv. Det blir bra! Bare du tilrettelegger for at det skal bli bra! Endret 2. oktober 2023 av Bombasi 2 6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #16 Skrevet 2. oktober 2023 Ezners skrev (5 timer siden): Jobber ganske mye tenkte en videreutdanning i løpet av 1-2 år. Fokuset er først og fremst på å maksimere den økonomiske situasjonen jeg er i pr. dags dato . Lyst til å reise mye i 40 årene, da er jeg ferdig med boliglån. Elsker historie og har en liste med ruiner som skal besøkes. Bruke mer tid på hobbyer slik som golf, seiling, matlaging og trening. Lære et nytt språk er også på listen, er mye gøy man kan finne på. Fatter ikke at en mann med slike interesser ikke får seg dame. Anonymkode: 40003...338 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #17 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fylte år i helgen og situasjonen min er rett og slett blitt veldig smertefull. Etter å ha forsøkt å finne noen i ca. 15 år uten å lykkes bortsett fra et 2-årig forhold som var giftig fra start, så har jeg vel begynt å innse at jeg trolig ender opp alene. Sliter veldig med tanken på hva jeg skal drive med når alle andre etablerer seg og får barn, slik de gjør nå for tiden. Skaffe seg hund, kanskje? Foreløpig går mye av tiden med på trening, matlaging, planter, friluftsliv og piano, men kjenner det blir stusselig iblant. Kanskje spesielt ifm. bursdag slik som nå eller høytider. Nettverket krymper i takt med at folk får barn og jeg må enten henge med folk som er 10+ år eldre og forbi småbarnsfasen, eller folk i studentalderen. Føler jeg faller mellom to stoler. Hva gjør dere andre evig single menn, dere som blir "valgt bort"? Anonymkode: 3578e...463 Er du usosial? Tenker du degselv ned? Er du dårlig på å "se" kvinner? Du kan 100 prosent få kjæreste, det er umulig at det ikke skal gå. Jeg er overbevist over at folk tenker for mye for sitt eget beste. Mange er i akkurat samme aldersgruppe som deg som både singel, frivillig barnløs, eller ufrivelig, eller som par du kan henge med både dem med og uten barn. Men du må se etter løsninger, ta kontakt, være åpen og ha en håpefull liten gnist i deg om at det kommer en ny dag imorgen om den idag er sendt fra et dypt og mørkt sted. Siden du er redd du ikke har noen å være med, foruten de som er mye eldre eller mye yngre. Nå er det gode venner i dem også da 😊 Norske folk er sosialt tafatt, det gjelder meg også selvsagt. Men det er absolutt nødt til å være håp, du kan ikke gi opp. Teip stolene sammen med gaffateip. Gratulerer med dagen som var 🎉🧁 Anonymkode: 4ae2f...961 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #18 Skrevet 2. oktober 2023 Ezners skrev (5 timer siden): Jobber ganske mye tenkte en videreutdanning i løpet av 1-2 år. Fokuset er først og fremst på å maksimere den økonomiske situasjonen jeg er i pr. dags dato . Lyst til å reise mye i 40 årene, da er jeg ferdig med boliglån. Elsker historie og har en liste med ruiner som skal besøkes. Bruke mer tid på hobbyer slik som golf, seiling, matlaging og trening. Lære et nytt språk er også på listen, er mye gøy man kan finne på. Kan en av ruinene du skal besøke være mitt smadrede hjerte? Lover at det er en dyster historie der Anonymkode: 4ae2f...961 4 1
Gjest Refreng Skrevet 2. oktober 2023 #19 Skrevet 2. oktober 2023 Det sosiale er veldig vanskelig i Norge, rett og slett. Du må finne nye hobbyer og aktiviteter der du blir kjent med nye personer. Selv om du ikke får kjæreste, så kan du ihvertfall ha et stort sosialt nettvrk slik at du ikke ender opp ensom. Det er hardt arbeid å få venner, og potensielt kjæreste, i Norge. Jeg kjenner noen kvinner som er single og som også føler på at den biologiske klokken tikker. Men det er vanskelig for dem også. Dersom de bruker nettapper eller datingsider, må de forsøke finne gullet fra alle gråsteinene som vil sende dickpicks, som er dysfunksjonelle eller creepy. Det faller ikke i hendene av seg selv, verken som kvinne eller mann. Med mindre man har veldig flaks
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #20 Skrevet 3. oktober 2023 Lever fra øl til øl Anonymkode: c4cbb...459 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå