AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #1 Skrevet 2. oktober 2023 Var på date i helgen med en som fikk vite at jeg blir 34 til uken. Han sa «oi, det må være vanskelig for deg å bli eldre som en pen kvinne, hvordan takler du det?» Han er 38 selv. Har allerede følt på litt angst for det både fordi jeg ønsker et barn og også dette med at jeg gruer meg til å miste utseende, så han traff en nerve der. Har sjekket fruktbarheten som er veldig bra pdd men føler likevel på det kulturelle presset om at kvinner mister verdi med alderen. Men har aldri sagt det høyt til noen, og likte ikke at han sa det der og bekreftet frykten for at det snart er for sent for meg med et forhold 😕 Nå sendte han melding om å spise middag sammen etter jobb men jeg tror ikke jeg vil hvis han kommer med sånne kommentarer, er jeg nærtagende? Anonymkode: f18b9...221 2 25 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 2. oktober 2023 Jeg synes ikke du er nærtagende. Tipper han kjenner på frykt for å bli eldre selv. Anonymkode: 16573...f08 43 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #3 Skrevet 2. oktober 2023 Her mener jeg du tåler lite. Han konstaterer fakta, du BLIR eldre. Synes det blir ironisk å være redd for å ikke finne mann å få barn med, også avvise menn for så lite... Anonymkode: aab68...cfd 17 2 16
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #5 Skrevet 2. oktober 2023 Vanskelig å si egentlig. Kommentaren hans kan ha vært noe han sa uten å tenke seg om, eller den kan ha vært for å teste deg om du godtar å bli behandlet sånn. Noen mennesker er jo sånn at de får glede av å trykke andre ned, og de starter ofte sånn i det små for å teste grenser. Men så kan det like gjerne være en person med litt dårlige sosiale antenner. Men sånn du forklarer hvordan du reagerer tenker jeg at denne personen uansett ikke er bra for deg. Så personlig ville jeg takket nei til neste date. Anonymkode: ca1a3...26d 20 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her mener jeg du tåler lite. Han konstaterer fakta, du BLIR eldre. Synes det blir ironisk å være redd for å ikke finne mann å få barn med, også avvise menn for så lite... Anonymkode: aab68...cfd Så det er greit å si sårende ting uansett hva så lenge det er fakta? "Skal si du har blitt feit siden sist" er jo fakta hvis en person har lagt på seg mye siden sist du sa han/henne. Likevel ikke noe man slenger ut hvis man har et snev av sosiale antenner. Anonymkode: ca1a3...26d 51 17
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #7 Skrevet 2. oktober 2023 Har du lyst til å treffe ham igjen? Hvis ikke så takker du pent nei og sier noe om manglende kjemi. Anonymkode: 390b8...637 9 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 Det var en rar kommentar, men han sa ikke at du ER gammel. Han sa bare at du blir eldre. og han er jo enda eldre. Men om du får en dårlig magefølelse av han så bør du følge den, det stemmer som regel. Selv om det ikke nødvendigvis henger sammen med akkurat den ene kommentaren. Om du reagerer så sterkt på det så er det noe mer som skurrer litt tenker jeg. Anonymkode: 34ad4...eee 11 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Vanskelig å si egentlig. Kommentaren hans kan ha vært noe han sa uten å tenke seg om, eller den kan ha vært for å teste deg om du godtar å bli behandlet sånn. Noen mennesker er jo sånn at de får glede av å trykke andre ned, og de starter ofte sånn i det små for å teste grenser. Men så kan det like gjerne være en person med litt dårlige sosiale antenner. Men sånn du forklarer hvordan du reagerer tenker jeg at denne personen uansett ikke er bra for deg. Så personlig ville jeg takket nei til neste date. Anonymkode: ca1a3...26d Tror det er mer antenner enn at han ville være slem, han har kommet med lignende før hvor han har sagt ting jeg syns er litt ubehagelig, for eksempel ble jeg tagget i et bilde og han sa jeg var finere på det enn i virkeligheten så det burde jeg ha som profilbilde. Sånne litt rare ting, som gjør at jeg kvier meg for hva mer han kan si. Tror kanskje jeg sier nei ja Anonymkode: f18b9...221 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 Eldre??? Når man er 34? Veldig rar kommentar. Man er ikke eldre før man nærmer seg pensjonsalder. Anonymkode: 70e4a...59b 25 1 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 Hadde dumpet han før det blir noe mer. Han er jo eldre, så hvorfor skal han si at du er gammel/blir eldre? Blir jo som å være feit sjøl og så si at andre som er tynnere, er feite de å… Anonymkode: 83ad1...8d2 14 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 Hadde ikke møtt ham igjen. Dette signaliserer mangel på sosiale antenner og selvinnsikt. Det er det siste jeg vil ha i en mann. Avvisningen har ingenting med å avvise "fakta" å gjøre. Han der har nok vært singel en stund. Anonymkode: b7022...af3 26 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #13 Skrevet 2. oktober 2023 Er ikke sikkert at han mente det sånn. Kanskje han har venninner som har snakket om akkurat det og tror at alle damer tenker sånn? At du vil ha barn forstår jeg, men at du er redd du ikke vil ha draget når du blir eldre er bare å glemme. Tar du noenlunde vare på deg selv og har livsglede, så kommer du til å ha draget uansett alder. Det er så trist med aldersangsten som rir folk! Anonymkode: 68af5...9d5 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #14 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det er mer antenner enn at han ville være slem, han har kommet med lignende før hvor han har sagt ting jeg syns er litt ubehagelig, for eksempel ble jeg tagget i et bilde og han sa jeg var finere på det enn i virkeligheten så det burde jeg ha som profilbilde. Sånne litt rare ting, som gjør at jeg kvier meg for hva mer han kan si. Tror kanskje jeg sier nei ja Anonymkode: f18b9...221 Ok, han har dårlige antenner og er uvanlig opptatt av utseendet. Anonymkode: 68af5...9d5 23 5
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #15 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde dumpet han før det blir noe mer. Han er jo eldre, så hvorfor skal han si at du er gammel/blir eldre? Blir jo som å være feit sjøl og så si at andre som er tynnere, er feite de å… Anonymkode: 83ad1...8d2 Haha, ja. Jeg datet faktisk en fyr som sa det. Plutselig smalt det fra ham: Jeg skjønner ikke hvordan noen damer klarer å bli så feite. Sa tjukken. Anonymkode: b7022...af3 23 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #16 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror det er mer antenner enn at han ville være slem, han har kommet med lignende før hvor han har sagt ting jeg syns er litt ubehagelig, for eksempel ble jeg tagget i et bilde og han sa jeg var finere på det enn i virkeligheten så det burde jeg ha som profilbilde. Sånne litt rare ting, som gjør at jeg kvier meg for hva mer han kan si. Tror kanskje jeg sier nei ja Anonymkode: f18b9...221 Bekrefter hypotesen om at han har dårlige sosiale antenner. Ikke møt ham igjen. Han kommer bare til å såre deg mer, om det så er bevisst eller ikke. Anonymkode: b7022...af3 15 4
exictence Skrevet 2. oktober 2023 #17 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Var på date i helgen med en som fikk vite at jeg blir 34 til uken. Han sa «oi, det må være vanskelig for deg å bli eldre som en pen kvinne, hvordan takler du det?» Han er 38 selv. Har allerede følt på litt angst for det både fordi jeg ønsker et barn og også dette med at jeg gruer meg til å miste utseende, så han traff en nerve der. Har sjekket fruktbarheten som er veldig bra pdd men føler likevel på det kulturelle presset om at kvinner mister verdi med alderen. Men har aldri sagt det høyt til noen, og likte ikke at han sa det der og bekreftet frykten for at det snart er for sent for meg med et forhold 😕 Nå sendte han melding om å spise middag sammen etter jobb men jeg tror ikke jeg vil hvis han kommer med sånne kommentarer, er jeg nærtagende? Anonymkode: f18b9...221 Han begrunnet det med at du var en pen kvinne. Han mente å være hyggelig og tydeliggjorde at du var pen. Tydelig at ha liker deg godt. Hvordan sjekket han fruktbarheten, mener du? Hvis du liker han, så går du. 2
Hulderen Skrevet 2. oktober 2023 #18 Skrevet 2. oktober 2023 Han hadde ikke jeg villet være sammen med. En ting er at du kan velge å tolke ham i beste mening og være harhudet nok til å ikke bry deg. Men tenk så pinlig å være sammen med en fyr når han slenger ut tilsvarende til dine venner, kollegaer og familie? Hva kan han finne på å si til din kjære bestemor på 87 år? 9 11
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #19 Skrevet 2. oktober 2023 Altså, man blir eldre hver dag og det er ikke helt ukjent at midten av 30 årene er tiden når rynkene kommer osv. Han kalte deg ikke gammel, han spurte egentlig mer om hvor selvsikker du er på deg selv for å sjekke at han ikke endte opp med usikker dame som krever masse bekreftelse pga rynker som kommer i denne livsfasen... Anonymkode: eabb6...4e3 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #20 Skrevet 2. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Altså, man blir eldre hver dag og det er ikke helt ukjent at midten av 30 årene er tiden når rynkene kommer osv. Han kalte deg ikke gammel, han spurte egentlig mer om hvor selvsikker du er på deg selv for å sjekke at han ikke endte opp med usikker dame som krever masse bekreftelse pga rynker som kommer i denne livsfasen... Anonymkode: eabb6...4e3 Han har faktisk kommentert det motsatte at jeg har uvanlig glatt og rynkefri hud for min alder (jeg bruker ikke botox), så han sier mye fint også, men som en annen skrev mangler han antenner og ja, enkelte av kommentarene hadde jeg blitt flau over om han sa foran mine foreldre for eksempel. Slitsomt han er så opptatt av utseende. Takker for alle svar, det gjorde det litt enklere å se dette utenifra 😊 Anonymkode: f18b9...221 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå