Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens:) 

jeg bor på en studentbolig sammen med mange studenter, det finnes ei jente hver gang hun ser meg smiler hun, pluss hennes blikk til meg. 

betyr det at hun liker meg? Spørsmålet er rettet til flinke kvinner 😃😅

Anonymkode: 3765d...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei folkens:) 

jeg bor på en studentbolig sammen med mange studenter, det finnes ei jente hver gang hun ser meg smiler hun, pluss hennes blikk til meg. 

betyr det at hun liker meg? Spørsmålet er rettet til flinke kvinner 😃😅

Det betyr vel heller at hun er en blid, positiv og hyggelig person og at du er en smule innbilsk 😂😂

Anonymkode: c9516...ead

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Som en jente som smiler og holder blikkontakt jeg ser noen jeg kjenner så betyr det absolutt ikke at jeg liker dem sånn! Jeg kan like dem som person ja, men det kan også bare være høflighet eller for å være hyggelig. Det har blitt misforstått flere ganger før.. Det eller at jeg feks har vært engasjert i samtale med menn osv. 

Anonymkode: 9961c...c2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun liker deg sikkert. Men smiler hun slik til andre enn deg? Hvis «Ja» er det ikke sikkert hun liker deg bedre enn de andre, eller er mer tiltrukket av deg. Noen kvinner ser folk i øynene og smiler, for å vise vennlighet.

Anonymkode: 09ef8...b26

Skrevet

Jeg smiler til alle av ren høflighet.

Anonymkode: 4e4a7...208

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg smiler til alle av ren høflighet.

Anonymkode: 4e4a7...208

Det gjør jeg også. Man må kunne smile til folk uten at vedkommende skal tro at det er noen baktanker.

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde jeg bodd i en studentbolig, hadde jeg smilt til alle de jeg bodde med. Hadde følt meg rar hvis jeg ikke gjorde det.

Men kan jo være hun liker deg ekstra godt, siden du sier åt hun har blikk på deg (?). Innled en samtale med henne og snakk med henne. Liker du henne?

Skrevet

Det er litt tricky da, hvis en jente smiler eller er hyggelig mot noen så er det ikke lov å bli interessert 😄 Ikke rart fødselstallene stuper i dette landet 

Anonymkode: e8528...26a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er litt tricky da, hvis en jente smiler eller er hyggelig mot noen så er det ikke lov å bli interessert 😄 Ikke rart fødselstallene stuper i dette landet 

Anonymkode: e8528...26a

Noen som har sagt her at det ikke er lov å like en jente som smiler til deg?   Jeg liker bare folk som smiler. Men om den som smiler er interessert i noe mer enn å være hyggelig, vet man ikke. Det er det vi sier.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Det betyr ikke at hun liker deg.

Hun smiler trolig fordi det er folkeskikk og si hei og smile når man ser folk.

Om du er interessert i henne, anbefaler jeg deg og faktisk prate med jenta. 

Anonymkode: ab770...214

• Nyttig 1
Skrevet

Smile og si hei tilbake, så ser du hvordan det går. Om hun ikke er interessert, har du uansett fått deg en ny bekjent eller kanskje til og med en venn.

Uansett utrolig uhøflig å ikke gjengjelde et smil eller blikk når noen går forbi...

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun liker deg sikkert. Men smiler hun slik til andre enn deg? Hvis «Ja» er det ikke sikkert hun liker deg bedre enn de andre, eller er mer tiltrukket av deg. Noen kvinner ser folk i øynene og smiler, for å vise vennlighet.

Anonymkode: 09ef8...b26

Jeg er usikker på om at hun liker meg, men en dag møtte vi ved vaskeria ga hun meg en et blikk av beundring og smilte hun. Dagen etter så hun meg på gata foran bygget, det var i kveld, også smilte hun og prøvde å se på meg i hemmeligheten, en dag vi så hverandre ved heisen også smilte hun med et fint blikk, så sånn som skjer med denne jenta. Jeg liker henne. Men jeg er bekymra for det skal bli misforståelse og blir jeg skuffende😢

Skrevet
Blizz1 skrev (3 timer siden):

Smile og si hei tilbake, så ser du hvordan det går. Om hun ikke er interessert, har du uansett fått deg en ny bekjent eller kanskje til og med en venn.

Uansett utrolig uhøflig å ikke gjengjelde et smil eller blikk når noen går forbi...

Jeg blir litt sjenert når det gjelder slike situasjoner. Jeg vil ikke ha henne som en venn, jeg vil noe mer enn vennskap

Skrevet

Har dere pratet sammen? Har hun noen grunn til å like deg, eller for den saks skyld - har du noen grunn til å like henne? Et smil til en ukjent betyr som regel ingenting - så langt i sag har jeg smil til en mann jeg møtte i gangen, bussjåføren, en dame som holdt døren åpen for meg på fysikalske og en mann jeg flyttet meg for på bussen. Jeg har ingen sterke følelser for noen av dem. Jeg smiler også til naboene når jeg møter dem, selv om de følelsene jeg primært har for dem er knyttet til irritasjon over rotet de har stående i gangene....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som en jente som smiler og holder blikkontakt jeg ser noen jeg kjenner så betyr det absolutt ikke at jeg liker dem sånn! Jeg kan like dem som person ja, men det kan også bare være høflighet eller for å være hyggelig. Det har blitt misforstått flere ganger før.. Det eller at jeg feks har vært engasjert i samtale med menn osv. 

Anonymkode: 9961c...c2c

Ja, men vi har ikke snakket sammen fra før for at hun skal like meg som en person, spørsmålet, hvorfor vil smile til folk du ikke kjenner dem fra før??!! For å være hyggelig?!!!!!! Kan du ikke være hyggelig mot dem etter du blir kjent? Når du smiler sånn så folk ( gutter) tenker at dere ( liker dem) og når gutter tar initiativ så sier dere: ohh du har misforstått, jeg prøver bare å være hyggelig، beklager. Jeg synes det er dårlig gjort av jenter. Og ganske ekkelt. Ikke smil til noen du ikke kjenner fra før. Da blir det bare lureri. 

Skrevet
Daria skrev (11 minutter siden):

Har dere pratet sammen? Har hun noen grunn til å like deg, eller for den saks skyld - har du noen grunn til å like henne? Et smil til en ukjent betyr som regel ingenting - så langt i sag har jeg smil til en mann jeg møtte i gangen, bussjåføren, en dame som holdt døren åpen for meg på fysikalske og en mann jeg flyttet meg for på bussen. Jeg har ingen sterke følelser for noen av dem. Jeg smiler også til naboene når jeg møter dem, selv om de følelsene jeg primært har for dem er knyttet til irritasjon over rotet de har stående i gangene....

Det skjønner jeg, men det varierer fra et smil til et annet smil😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du smiler sånn så folk ( gutter) tenker at dere ( liker dem) og når gutter tar initiativ så sier dere: ohh du har misforstått, jeg prøver bare å være hyggelig، beklager. Jeg synes det er dårlig gjort av jenter. Og ganske ekkelt. Ikke smil til noen du ikke kjenner fra før. Da blir det bare lureri. 

Herregud. Nei, det er ikke lureri, det kalles høflighet og vennlighet og er en helt normal ting hos begge kjønn og i alle aldre (og smiler vi ikke, er det også feil...). Ro ned innbilskheten og overtolkningen din en smule.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det skjønner jeg, men det varierer fra et smil til et annet smil😉

Du skjønner jo tydeligvis ikke det, basert på sitatet over... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det gjør jeg også. Man må kunne smile til folk uten at vedkommende skal tro at det er noen baktanker.

Dette peker jeg på, det er ikke en vanlig smil jeg får fra jenten jeg snakker om, kjærlig smil 😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, men vi har ikke snakket sammen fra før for at hun skal like meg som en person, spørsmålet, hvorfor vil smile til folk du ikke kjenner dem fra før??!! For å være hyggelig?!!!!!! Kan du ikke være hyggelig mot dem etter du blir kjent? Når du smiler sånn så folk ( gutter) tenker at dere ( liker dem) og når gutter tar initiativ så sier dere: ohh du har misforstått, jeg prøver bare å være hyggelig، beklager. Jeg synes det er dårlig gjort av jenter. Og ganske ekkelt. Ikke smil til noen du ikke kjenner fra før. Da blir det bare lureri. 

Det heter å være høflig. Det er ikke hennes skyld at du tror alle som smiler til deg er interessert i deg.

Anonymkode: 97164...db7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Oisann! Dårlig gjort å smile til noen? 

Synes du fremviser et problematisk forhold til attraksjoner og det å bli kjent i det du skriver her. De enste som er redd for å bli misforstått er jo de som er ubehagelige i sin fremtreden. Det er ikke slik at en jente blir sur på deg om du ber dem ut på en kaffe når de har smilt til deg. Men de er heller ikke pålagt å si ja fordi de har smilt til deg.

Det er da helt normalt å smile til folk, snakke med en vennlig tone og ha blikkontakt. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...