Gå til innhold

Helgepappa hver helg og fridager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det at helgepappa har barnet hver helg og alle skolefridager? Bytter på jul/påske annet hvert år. 

Anonymkode: 6f343...d07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, ja det prøvde min ex seg på da han ikke ville ha hverdager fordi det var så stress å levere/hente i barnehagen og huske alle tingene og sånn. Syntes jeg var urimelig da jeg sa at jeg også ville ha helg med barna - jeg fikk jo alle hverdagene, og siden de var mange flere burde jeg være fornøyd. 🙄 Endte opp med annenhver helg i noen år. Så hver tredje/fjerde. Nå: ingenting. Han sitter og venter på at barna skal ta kontakt. 

Anonymkode: 5cd27...bef

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor vanlig er det at helgepappa har barnet hver helg og alle skolefridager? Bytter på jul/påske annet hvert år. 

Så bra.
At man er helgemamma eller helgepappa betyr jo ikke at man har mindre forpliktelser og tilknytning til barnet enn en heltidsforelder.
Sånn er det å være skilt. 
Ungen (og eksen) er en permamenent person i hans liv nå.

Anonymkode: 3a41a...c15

Skrevet

Aldri hørt om. Alle vil vel ha litt helg med ungene, sånn at også mor kan reise/gjøre på noe kjekt med ungene i helgene?

Men dere deler sommerferien? Halve hver?

Anonymkode: d43eb...e2d

• Liker 3
Skrevet

Så trist. Jeg hadde vært veldig lei meg om jeg som mor aldri hadde vært sammen med barnet mitt på fridager. Hverdagen er jo masse stress og mas.

Anonymkode: d2a96...475

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Aldri hørt om. Alle vil vel ha litt helg med ungene, sånn at også mor kan reise/gjøre på noe kjekt med ungene i helgene?

Ja, i prinsippet. Ungen velger selv, er 14år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, i prinsippet, men ungen velger selv, er 14år. Det har vært hele sommerferien han har vært med faren. TS som skriver dette er stemor og lurer på om dette er en vanlig ordning? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så bra.
At man er helgemamma eller helgepappa betyr jo ikke at man har mindre forpliktelser og tilknytning til barnet enn en heltidsforelder.
Sånn er det å være skilt. 
Ungen (og eksen) er en permamenent person i hans liv nå.

Anonymkode: 3a41a...c15

Man har jo mye mindre forpliktelser i oppfølging av barnehage/skole og eventuelle fritidsaktiviteter, legebesøk, tannlege etc etc. Det er hverdagene som har mest forpliktelser, helt klart. 

Anonymkode: 53098...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...