rosemarin Skrevet 6. november 2023 #61 Del Skrevet 6. november 2023 Hemoglobin skrev (32 minutter siden): Konseptet er interessant, men jeg hadde ønsket at vi fikk se noen spilleregler før programmet startet. Vi får bare vite litt, og så må vi tenke oss til resten. Jeg regner med det er enkelte krav, som at de ikke har lov til å være mer enn f.eks 24 timer på ett sted. De må også legge ut noen spor (kanskje her i form av å ta ut penger), for det er ganske enkelt å holde seg skjult i lang tid med de ressursene etterforskerne har. Hadde det vært en reell politijakt med hunder, helikopter og store stryker, hadde det vært verre. Skjul innhold Det er derfor ganske logisk at programmet ikke er veldig realistisk. At alle par har noe de skal på blir også litt dustete, men forståelig siden vi har med kjendiser å gjøre. Selvsagt innafor at parene er trygge på selve arrangementet, men det er ganske håpløst at jegerne kan stå rett utenfor bygget, og vente på at parene (Harm og Hegseth) skal gå inn. Det burde vært en regel på at de måtte holde seg et lite stykke unna. Eventuelt burde guttene planlagt det bedre. At de er på luksustur er vel for så vidt greit. De er kjendiser og har kontakter, så da blir det litt naturlig at de har det litt godt. Christine og Petter har ikke hatt veldig mye luksus i forhold til f.eks Oddbjørn og Petter. Jeg liker programmet, og vil gjerne se en sesong 2, men helst med noen forbedringer. Og hvorfor er ikke den avlytting av telefoner konsekvent? Plutselig avlytta de telefonen til noen men de gjør ikke det på alle/flere ganger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 6. november 2023 #62 Del Skrevet 6. november 2023 Jeg synes det framstår som useriøst og viser mangel på respekt når en av etterforskerne ikler seg Agnetes beret (fra Kompani Lauritzen), og går rundt i leiligheten hennes med den på hodet. Og så finner de tilfeldigvis et brev til Johnny Brenna..... Det er tydelig at hele "ransakingen" var arrangert. Og hvem fikk de nøkkel av? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 6. november 2023 #63 Del Skrevet 6. november 2023 NordicViking skrev (24 minutter siden): Jeg synes det framstår som useriøst og viser mangel på respekt når en av etterforskerne ikler seg Agnetes beret (fra Kompani Lauritzen), og går rundt i leiligheten hennes med den på hodet. Og så finner de tilfeldigvis et brev til Johnny Brenna..... Det er tydelig at hele "ransakingen" var arrangert. Og hvem fikk de nøkkel av? Det blir mer og mer synlig at alt bare er planlagt tull ja.. og når de avhører folk- på butikker etc.. er jo bare tull og iscenesatt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemoglobin Skrevet 6. november 2023 #64 Del Skrevet 6. november 2023 rosemarin skrev (8 timer siden): Og hvorfor er ikke den avlytting av telefoner konsekvent? Plutselig avlytta de telefonen til noen men de gjør ikke det på alle/flere ganger? Enig. Denne virker diffus. Det virker som parene har oppgitt hvem som kan være hjelpere til produksjonen, og når disse hjelperne blir "oppdaget" av etterforskerne, får de beskjed om at disse har gitt tillatelse til ransakelse og avlytting. Det er det eneste jeg kan se for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 6. november 2023 #65 Del Skrevet 6. november 2023 Hemoglobin skrev (45 minutter siden): Enig. Denne virker diffus. Det virker som parene har oppgitt hvem som kan være hjelpere til produksjonen, og når disse hjelperne blir "oppdaget" av etterforskerne, får de beskjed om at disse har gitt tillatelse til ransakelse og avlytting. Det er det eneste jeg kan se for meg. Ja men fortsatt urealistisk og uklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LibertyNoCap Skrevet 7. november 2023 #66 Del Skrevet 7. november 2023 rosemarin skrev (16 timer siden): Det blir mer og mer synlig at alt bare er planlagt tull ja.. og når de avhører folk- på butikker etc.. er jo bare tull og iscenesatt 99% regissert og planlagt hele opplegget. Tidvis oppleves det som reklame for enkelte steder. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 7. november 2023 #67 Del Skrevet 7. november 2023 LibertyNoCap skrev (18 minutter siden): 99% regissert og planlagt hele opplegget. Tidvis oppleves det som reklame for enkelte steder. Jepp. skjønner jo at når det er TV-program så blir det ikke fullstendig realistisk og noe må jo tilrettelegges på annen måte enn om det var ekte men dette blir for dumt syns jeg- er sånn overtydlig veldig planlagt og regissert ja og de har ikke prøvd å skjule det en gang- så da har de faila med konseptet- det er ikke tydelig nok hva som egentlig er poenget med serien spesielt den scena hos Agnete med ransaking var veldig useriøs og forsterker inntrykket at de ikke er tydelige på hva de vil med denne serien 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 7. november 2023 #68 Del Skrevet 7. november 2023 Det virker nesten som det er en sponset reklame for turist Norge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 8. november 2023 #69 Del Skrevet 8. november 2023 Kommer til å se ferdig serien, men om det kommer flere sesonger, så kommer jeg ikke til å se de! Mye av dette blir bare for dumt, og tydelig reklame for diverse steder. Og det at de kan stå og vente utenfor der kjendisene skal ha show osv, er bare utrolig dust!! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 12. november 2023 #70 Del Skrevet 12. november 2023 På en måte virker det ikke iscenesatt heller, for reaksjonene dems virker ekte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 14. november 2023 #71 Del Skrevet 14. november 2023 Beetlegirl91 skrev (På 12.11.2023 den 20.24): På en måte virker det ikke iscenesatt heller, for reaksjonene dems virker ekte Jeg er enig! Og jeg er ganske sikker på at Farris bad ser på dette som veldig billig reklame. Klart de sier ja da. Og så står det selvfølgelig «produktplassering» ved programstart, for at tv-Norge skal ha alt på stell i forhold til det. Når Christine og Petter kom til det hotellet fikk de ikke overnatting på hotellet (men fikk overnatte hjemme hos hotelleieren). Jeg trur mye er tilfeldig, også trur jeg mange sier ja og gir kjendiser med kamera litt ekstra goder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 15. november 2023 #72 Del Skrevet 15. november 2023 Hadde skikkelig troen på dette konseptet og gledet meg til å se på, men nå har jeg gitt opp. Det er så over-regissert og lite realistisk at jeg sitter bare og blir irritert når jeg ser på, så det gidder jeg ikke utsette meg selv for mer. Hvordan de "etterforskerne" og teamene som er ute i bil snakker sammen er så falskt og hele imaget, med solbriller innendørs osv blir rett og slett for dumt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 19. november 2023 #73 Del Skrevet 19. november 2023 Så irriterende at Petter bare ga opp. Han kunne blitt værende der inne enda lenger, også kunne de planlagt en måte å komme seg bort på.. typ at hun dama kjørte han videre midt på natta eller noe. Er sikker på han hadde klart det om han hadde prøvd! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravleberta Skrevet 20. november 2023 #74 Del Skrevet 20. november 2023 lalaB skrev (2 timer siden): Så irriterende at Petter bare ga opp. Han kunne blitt værende der inne enda lenger, også kunne de planlagt en måte å komme seg bort på.. typ at hun dama kjørte han videre midt på natta eller noe. Er sikker på han hadde klart det om han hadde prøvd! Helt enig, så kjedelig å bare gi seg! Og hvorfor ransaket de ikke huset der? De har jo fått ransakelses-tillatelse andre steder, men plutselig ikke der. Og hvorfor holdt ikke teamet seg skjult, når de fulgte med på huset for å se om han var der? Hele "Jaget" irriterer meg, men så må jeg liksom se det også 🤪 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 20. november 2023 #75 Del Skrevet 20. november 2023 Linda1972 skrev (18 timer siden): Helt enig, så kjedelig å bare gi seg! Og hvorfor ransaket de ikke huset der? De har jo fått ransakelses-tillatelse andre steder, men plutselig ikke der. Og hvorfor holdt ikke teamet seg skjult, når de fulgte med på huset for å se om han var der? Hele "Jaget" irriterer meg, men så må jeg liksom se det også 🤪 Så enig!! Skjønte virkelig ikke poenget med at de lå oppi skogen og fulgte med på huset. Virker jo bare super-teit når vi har sett de har vært inne i andre boliger for å lete!! Mulig det er noen regler som sier at det ikke er lov å forflytte seg på nattestid. Men dumt at Petter ga seg, ja... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalaB Skrevet 21. november 2023 #76 Del Skrevet 21. november 2023 Cookie123 skrev (På 20.11.2023 den 20.36): Så enig!! Skjønte virkelig ikke poenget med at de lå oppi skogen og fulgte med på huset. Virker jo bare super-teit når vi har sett de har vært inne i andre boliger for å lete!! Mulig det er noen regler som sier at det ikke er lov å forflytte seg på nattestid. Men dumt at Petter ga seg, ja... Det styrker nok teorien noen over her har om at deltagerne har gitt produksjonen en liste over medhjelpere som har gitt godkjenning. Også sto ikke hun dama på lista. ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 26. november 2023 #77 Del Skrevet 26. november 2023 Bra finale, og verdige vinnere!! Men tviler jeg kommer til å se på en evt neste sesong... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 29. november 2023 #78 Del Skrevet 29. november 2023 Cookie123 skrev (På 26.11.2023 den 23.36): Bra finale, og verdige vinnere!! Men tviler jeg kommer til å se på en evt neste sesong... Første sesong blir alltid litt 'prøving-og-feiling', og det er en del å sette fingeren på. Dersom det blir flere sesonger, så må det nok en del endringer til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 29. november 2023 #79 Del Skrevet 29. november 2023 Synes de burde avklart reglene og forklart oss seere det tydelig med en gang. Er man trygg/fredet etter ett visst klokkeslett?, har etterforskerne sporing på samtlige telefoner så fort de kobles til en basestasjon så får etterforskerne varsel? Det samme med kortbruk? Hvordan er ransakings reglene? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langs veien Skrevet 29. november 2023 #80 Del Skrevet 29. november 2023 anon01 skrev (2 timer siden): Synes de burde avklart reglene og forklart oss seere det tydelig med en gang. Er man trygg/fredet etter ett visst klokkeslett?, har etterforskerne sporing på samtlige telefoner så fort de kobles til en basestasjon så får etterforskerne varsel? Det samme med kortbruk? Hvordan er ransakings reglene? Det var veldig rart når damene i siste episode plutselig var «trygge» på natta i Lier siden etterforskerne tok turen til Drammen først. Så enig i at det må være noen regler på når de er trygge. I tillegg så mistenker jeg at de ønsket å ha to lag igjen på slutten slik at det ble litt mer spennende på brygga. Og målpunktet? Jeg forsto ikke hvordan etterforskerne kunne finne utav det såpass spesifikt. I tillegg var jo hele opplegget med brygga og båter på kryss og tvers helt merkelig i seg selv - men samtidig underholdende å se på. Jeg synes hele greia var en blanding av absurditeter, merkelige regler som vi ikke ante noe om, helt klart mange sponsa steder og aktiviteter, men likevel fasinerende underholdene å følge med på. Bra casting egentlig for parene var ulike og morsomme i seg selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå