Gå til innhold

Jaget på Tv- Norge - ingen spoilere.

GrønnNellik68

Anbefalte innlegg

Nutz skrev (1 time siden):

Det der er helt på trynet. Da er det jo bare å møte opp da, så er de tatt

Veldig rart opplegg.

Spoiler

Med Hegseth og Harm som skulle ha 3 show  på kort tid, var det jo nesten umulig for dem å ikke bli tatt. Nå knotet de kanskje til muligheten, men det blir veldig lett for etterforskerne.

De burde hatt større frisone eller buffer før og etter showene.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langs veien skrev (1 time siden):

Veldig rart opplegg.

Skjul innhold

Med Hegseth og Harm som skulle ha 3 show  på kort tid, var det jo nesten umulig for dem å ikke bli tatt. Nå knotet de kanskje til muligheten, men det blir veldig lett for etterforskerne.

De burde hatt større frisone eller buffer før og etter showene.

Skjønner ikke greia, når de har show vet jo etterforskerne hvor de er? Er ikke hele poenget m det programmet borte da?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sett alle episodene til nå, og er veldig enig med resten. Jeg savner spillereglene. 

Ellers er jeg enig i at det er spesielt å ha med deltakere som er på turné. Det forstår jeg ikke poenget med, det sier seg selv at de blir tatt. 

Jeg synes også det er rart at det plutselig kommer to deltakere til midt i spillet. Da er jo ikke de på flukt like lenge som resten, men kan vinne på lik linje? Hva er årsaken til at de plutselig kom inn. Er det fordi at andre ble tatt så tidlig? Spilleregler er sårt savnet. 

Så er det det med avlytting da. Jeg forstår at dette er en lek, men lovverket for å avlytte andres telefoner gjelder vel? Eller har potensielle hjelpere godtatt dette på forhånd?🤔

De reiser jo i par, men når Tinashe ble tatt så kunne Martha bare reise videre uten henne. Hvorfor er de da på tur sammen i det hele tatt hvis de kan ofre hverandre? Eller er det slik at dersom én av de vinner, så vinner begge selv om den andre har ryki ut? 

Jeg liker konseptet veldig godt, men det er veldig mange hull som fører til mange spørsmål. Her burde de gjort en bedre jobb i forkant med å informere seerne om spilleregler og andre ting rundt spillet. Da tror jeg at totalopplevelsen hadde blitt bedre. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Matas said:

Da har jeg sett alle episodene til nå, og er veldig enig med resten. Jeg savner spillereglene. 

Ellers er jeg enig i at det er spesielt å ha med deltakere som er på turné. Det forstår jeg ikke poenget med, det sier seg selv at de blir tatt. 

Jeg synes også det er rart at det plutselig kommer to deltakere til midt i spillet. Da er jo ikke de på flukt like lenge som resten, men kan vinne på lik linje? Hva er årsaken til at de plutselig kom inn. Er det fordi at andre ble tatt så tidlig? Spilleregler er sårt savnet. 

Så er det det med avlytting da. Jeg forstår at dette er en lek, men lovverket for å avlytte andres telefoner gjelder vel? Eller har potensielle hjelpere godtatt dette på forhånd?🤔

De reiser jo i par, men når Tinashe ble tatt så kunne Martha bare reise videre uten henne. Hvorfor er de da på tur sammen i det hele tatt hvis de kan ofre hverandre? Eller er det slik at dersom én av de vinner, så vinner begge selv om den andre har ryki ut? 

Jeg liker konseptet veldig godt, men det er veldig mange hull som fører til mange spørsmål. Her burde de gjort en bedre jobb i forkant med å informere seerne om spilleregler og andre ting rundt spillet. Da tror jeg at totalopplevelsen hadde blitt bedre. 

Enig i alt, dette er spørsmål som burde sendes til produksjonen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller virkelig ikke vitsen med å ha med noen som har show e.l. Når det bare er å stille seg opp foran inngangen, så blir de jo selvfølgelig tatt. Liker konseptet, synes det er gøy og spennende, men akkurat dette ødelegger ganske mye! De skulle bare hatt med deltakere som ikke hadde noen andre planer den tiden dette tar!!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (9 timer siden):

Så teit at Harm og Hegseth ble tatt på den måten

Ja! Ødela veldig mye av serien for min del. Kommer neppe til å se om det blir flere sesonger. For dette ble bare for dumt!!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er kjendiser som deltar, så er det naturlig at noen har jobb underveis. De burde fått litt tid før og etter show hvor etterforskerne ikke fikk lov å spore/følge de. F.eks burde ikke etterforskerne få oppholde seg utenfor showet, men f.eks 15min unna med bil. De kunne likevel fått tilgang til overvåkning en viss tid etter endt show mtp bilnumre ol. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om alle tingene de gjør på flukt? Syns at virker planlagt..? Rart hvis det skaø være så lettvint og tilfeldig å få SÅ perfekt hjelp  til en hver tid? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, rosemarin said:

Hva tenker dere om alle tingene de gjør på flukt? Syns at virker planlagt..? Rart hvis det skaø være så lettvint og tilfeldig å få SÅ perfekt hjelp  til en hver tid? 

Jeg tror folk har veldig lett for å hjelpe kjendiser med kamera på slep

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (54 minutter siden):

Jeg tror folk har veldig lett for å hjelpe kjendiser med kamera på slep

Ja det er jo klart. Og vi får jo ikke se alt antagelig, men syns alt virker lite tilfeldig. Også med disse bekjente 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookie123 skrev (På 30.10.2023 den 23.39):

Skjønner heller virkelig ikke vitsen med å ha med noen som har show e.l. Når det bare er å stille seg opp foran inngangen, så blir de jo selvfølgelig tatt. Liker konseptet, synes det er gøy og spennende, men akkurat dette ødelegger ganske mye! De skulle bare hatt med deltakere som ikke hadde noen andre planer den tiden dette tar!!

Petter 'Katastrofe' hadde også flere show i juni i sommer, og det ble nevnt flere ganger av etterforskerne at Voss ikke var så langt fra et sted han skulle opptre på. Lurer på om det kan ha vært Målrock i Årdal (9. juni). I så fall kunne etterforskerne bare holde vakt utenfor døra og pågripe ham når han kom. Det blir jo ganske tåpelig dersom det skjer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 1.11.2023 den 15.52):

Ja det er jo klart. Og vi får jo ikke se alt antagelig, men syns alt virker lite tilfeldig. Også med disse bekjente 

Noe virker tilfeldig. Som da bobilgutta kjørte feil og fikk hjelp.  De bekjente er nok ikke tilfeldige, og det må jo være avtalt med all filmingen som skal skje. Men de bekjente vet ikke nødvendigvis om/når de blir kontaktet.
Fancy overnattinger og kule aktiviteter tror jeg ikke er tilfeldig i det hele tatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gurka skrev (På 17.10.2023 den 10.38):

Schjerven og Hjelmeset fikk noen 500-lapper av en venn (han som kjørte dem med båt), så da er det kanskje lov? Jeg ser episode 3 nå, og selv om Schjerven og Hjelmeset tilsynelatende ikke har brukt én krone til nå, tar de ut 1000 kr i minibank dagen etter at de fikk penger av vennen sin. Hvordan de betaler for suite på Farris bad sies det ingenting om. Er det virkelig så lett å være kjendis i Norge at man får suiter og hotellrom kastet etter seg? Samme med Harm og Hegseth, så får seg gratis hotellrom i Arendal (på det dyreste hotellet i byen). Dersom det er SÅ lett å loffe rundt og få alt gratis, synker jo underholdningsverdien noe veldig. Som om helt vanlige nordmenn hadde fått servert så mye luksus helt gratis dersom det var de som var på rømmen🙄

Farris Bad og det hotellet er vel en del av sponsorpakken? Mener å huske at det står noe om at programmet inneholder spons i starten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (19 timer siden):

Farris Bad og det hotellet er vel en del av sponsorpakken? Mener å huske at det står noe om at programmet inneholder spons i starten. 

Da kunne heller serien hatt navnet "Kjendiser som drar på sponset Sørlandsferie". Nå er det så mye "spons" der at selve jakten kommer i bakhånd. Tydeligvis viktigere med hummermiddager, spahotell, småflykjøring og fallskjermhopping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Gurka said:

Da kunne heller serien hatt navnet "Kjendiser som drar på sponset Sørlandsferie". Nå er det så mye "spons" der at selve jakten kommer i bakhånd. Tydeligvis viktigere med hummermiddager, spahotell, småflykjøring og fallskjermhopping. 

Haha ja. La oss prøve dette en gang til, denne gang med vanlige mennesker, ikke kjendiser.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så skuffet over hvordan dette programmet utviklet seg. Gledet meg til noe "nytt" som skulle være litt spennende og kreve litt ekstra, men det er jo som alt nevnt bare priviligerte folk som kjører dyre biler, båter og spiser hummer i strandsonen. Ok, litt overdrevent, but not really 😅 

Vet ikke hvor mye spoiling det er, men..

Spoiler

Når Oddbjørn og Petter sitter i den båten med champagneglass og rekesmørbrød som flyr vegg i mellom blir jeg rett og slett bare provosert. 

Christine og Petter (i sær C) tar nå det i det minste litt mer på alvor og legger inn ekstra innsats for å holde seg skjult (men litt "#spons" med Christine og DNT? 😉)

Agnete og Trine Lise er nå bare litt søte. A koser seg skikkelig, mens TL har supernoia, haha.

Nå blir jo spm; kommer politiet til å lyge? Grei cliffhanger. Christine burde bare holdt seg skjult mens Petter har gig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var spennende i starten, konseptet kunne jo fungert. Men etter å ha sett noen episoder, og nå sist måten Harm og Hegseth ble tatt på, så irriterer dette meg så mye nå at jeg ikke tror jeg vil se resten. Det blir for mange brister og mye virker oppkonstruert. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konseptet er interessant, men jeg hadde ønsket at vi fikk se noen spilleregler før programmet startet. Vi får bare vite litt, og så må vi tenke oss til resten. Jeg regner med det er enkelte krav, som at de ikke har lov til å være mer enn f.eks 24 timer på ett sted. De må også legge ut noen spor (kanskje her i form av å ta ut penger), for det er ganske enkelt å holde seg skjult i lang tid med de ressursene etterforskerne har. Hadde det vært en reell politijakt med hunder, helikopter og store stryker, hadde det vært verre. 

Spoiler

Det er derfor ganske logisk at programmet ikke er veldig realistisk. At alle par har noe de skal på blir også litt dustete, men forståelig siden vi har med kjendiser å gjøre. Selvsagt innafor at parene er trygge på selve arrangementet, men det er ganske håpløst at jegerne kan stå rett utenfor bygget, og vente på at parene (Harm og Hegseth) skal gå inn. Det burde vært en regel på at de måtte holde seg et lite stykke unna. Eventuelt burde guttene planlagt det bedre.

At de er på luksustur er vel for så vidt greit. De er kjendiser og har kontakter, så da blir det litt naturlig at de har det litt godt. Christine og Petter har ikke hatt veldig mye luksus i forhold til f.eks Oddbjørn og Petter. 

Jeg liker programmet, og vil gjerne se en sesong 2, men helst med noen forbedringer. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...