lalaB Skrevet 28. september #121 Skrevet 28. september «Jeg sjekker nettverket dems (…) se her ja, han er fra Bærum, og har to sønner. Jeg setter sporing på kjæresten til sønnen, hun har tilknytning til en hytte på Gressvik. Kjør å sjekk ut hytta» 🙄 Det blir jo for dumt. Det gir jo ingen troverdighet at etterforskerne jobber sånn. De som leiter etter de på Farris bad kan jeg jo skjønne, der har de faktisk noe å gå etter. Men hvorfor valgte de tilfeldigvis å sende noen til hytta til kjæresten til sønnen, og ikke hytta til tanta til naboen? 🙈 10 4
Hakkespett1 Skrevet 29. september #122 Skrevet 29. september Jegerne har liksom tilgang på både overvåkningskameraer, sporing av telefoner og bruk av bankkort. Men disse tingene er aldri i verden tilgjengelige for en TV-produksjon. Men de kan sikkert filme en del scener med deres eget kamera, og så late som om disse scenene ble tatt opp med overvåkningskamera. At en sånn TV-produksjon for eksempel kan få tak i passasjerlister fra fly / båt, eller what ever er jo bare sludder og vås. Sånne ting er det vel bare politiet som har muligheten til å tak i, og de trenger i så fall ransakingsordre før noen kommer til å utlevere sånn informasjon til dem. 8
Nowayback Skrevet 29. september #123 Skrevet 29. september (endret) Christina Vukicevic😍 Det er nok til å følge med denne sesongen. Har ikke sett på før. Men er denne jakten virkelig? Hvordan har etterforskningsteamet tilgang på kameraer i hele landet? Har de lov til å spore telefonene til gud og hverman? Dette må jo være delvis regissert. Endret 29. september av Nowayback 1
GørilB Skrevet 1. oktober #124 Skrevet 1. oktober "Har dere noen kjendiser her? Da skal vi inn å se litt vi", og så er det kun to barn hjemme. Dette hadde jo aldri skjedd i virkeligheten. Det blir for dumt. 7 1
Karen1987 Skrevet 2. oktober #125 Skrevet 2. oktober GørilB skrev (16 timer siden): "Har dere noen kjendiser her? Da skal vi inn å se litt vi", og så er det kun to barn hjemme. Dette hadde jo aldri skjedd i virkeligheten. Det blir for dumt. Det kunne ha skjedd, men i så fall ville det blitt betraktet som en ulovlig ransaking, og bevisene som ble funnet der, ville ikke vært brukbare i retten. Jeg har hørt flere historier om personer som åpenbart var skyldige i narkotikasaker, men som likevel ble frikjent fordi bevisene var innhentet på ulovlig vis. 2
Kaffe(vimse) kopp Skrevet 3. oktober #126 Skrevet 3. oktober Veldig kjekt program synes jeg. Men mye hadde aldri skjedd på ekte, tror det er mye rigget, som veldig mange andre program. Det et mange ganger i løpet av en episode, at jeg tenker, mmhmm ja særlig. 1
pep Skrevet 5. oktober #127 Skrevet 5. oktober Hakkespett1 skrev (På 29.9.2025 den 11.49): Jegerne har liksom tilgang på både overvåkningskameraer, sporing av telefoner og bruk av bankkort. Men disse tingene er aldri i verden tilgjengelige for en TV-produksjon. Men de kan sikkert filme en del scener med deres eget kamera, og så late som om disse scenene ble tatt opp med overvåkningskamera. At en sånn TV-produksjon for eksempel kan få tak i passasjerlister fra fly / båt, eller what ever er jo bare sludder og vås. Sånne ting er det vel bare politiet som har muligheten til å tak i, og de trenger i så fall ransakingsordre før noen kommer til å utlevere sånn informasjon til dem. Det står jo i begynnelsen av programmet at noe er rekonstruert. 2
pep Skrevet 5. oktober #128 Skrevet 5. oktober Jeg syns også det er litt rart å sette sporing på riktig person med en gang,men det kan jo være at det er klippet slik. For de kan jo ikke ta med alt,og de kan heller ikke spille av alle samtaler de lytter til. Det jeg også syns er litt rart,er at de som er på flukt tror de er trygge. Har de ikke sett på tidligere sesonger,og sett feks hvor mange kameraer det finnes rundt omkring? Men uansett,det er gøy å se på,og spennende slutt i dag! 1
lalaB Skrevet 5. oktober #129 Skrevet 5. oktober Det dummeste i år syns jeg er at de tar på seg utkledningstøy. Som at det liksom gjør at de ikke får MER oppmerksomhet! En ting hadde vært en ordentlig parykk, hatt og solbriller. Men når de tar på seg fulle kostymer og masker så blir det jo bare dumt. 5
Hallepalle2 Skrevet 7. oktober #130 Skrevet 7. oktober lalaB skrev (På 5.10.2025 den 23.53): Det dummeste i år syns jeg er at de tar på seg utkledningstøy. Som at det liksom gjør at de ikke får MER oppmerksomhet! En ting hadde vært en ordentlig parykk, hatt og solbriller. Men når de tar på seg fulle kostymer og masker så blir det jo bare dumt. Altså. De følges av et kamerateam. Da blir det litt teit å kle seg ut. Jeg har mistet helt sansen, alt er jo rigget. 4
Hensatt Skrevet 12. oktober #131 Skrevet 12. oktober Problemet er ikke at alt er rigget og regissert, men at de later som om at det alt er ekte. Tilgang på live overvåkingskamera med ansiktsgjenkjenning, skiltgjenkjenning, passasjerlister, telefoner osb. 4
Ninaen Skrevet 12. oktober #132 Skrevet 12. oktober Det som ødelegger ekstra er «overvåkning av alle hotellets, hurtigrutens osv telefoner» og at de kan lytte til telefonsamtaler. Det første har vel ikke vært sånn i de 2 første sesongene?! 4
pep Skrevet 19. oktober #133 Skrevet 19. oktober Litt rart i dagens episode: Jegerne forhører kona til Trond,og hun vet jo hvor de har vært og hvor de skal. Det tyder jo på at hun har snakket med han underveis. Hvorfor har de ikke sporet hennes telefon da? Hun har jo tydeligvis snakket mye med han. Og de sporer jo veldig raskt opp disse hjelperne som ikke alltid er folk rømlingene kjenner så godt,så rart at de ikke har gjort det med de nærmeste. 4 1
Ninaen Skrevet 19. oktober #134 Skrevet 19. oktober Denne sesongen er ikke særlig gøy, det er så tydelig nå hvor mye som er rigga. Lag heller en versjon der de ikke kan lytte til samtaler, mer begrenset tilgang til overvåkning, og sett heller begrensninger i det geografiske området de kan bevege seg. Så må etterforskerne jobbe mer etter grunnleggende logikk og deduksjon og allmenn tilgjengelig opplysninger. Sesong 1 var i det minste litt mer nedpå, hvis ikke jeg har ekstremt selektiv hukommelse nå da. 7 1
Ninaen Skrevet 27. oktober #135 Skrevet 27. oktober Gårsdagens ble automatisk så mye artigere når 3 av 4 par gikk over til å bruke fullstendig fremmede folk som hjelpere etter innfallsmetoden! (Så føkka jo Javad og Nora opp- igjen -med den telefonen, men…) Nå må jo faktisk etterforskerne jobbe, og på et helt annet nivå, i stedet for å bare sette sporing og lytte til telefonsamtaler og se på åpenbare overvåkningsbilder. Den turen til Martine og Trijana er jo fantastisk 😂For en legende han fyren var. 6 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 9. november #136 Skrevet 9. november Trodde siste episode var i kveld, jeg??
Kaffe(vimse) kopp Skrevet 9. november #138 Skrevet 9. november Sikkert siden det er finale, vi prøvde å se den tidligere, men da var den ikke det. Ser den nå da 😊 1
lalaB Skrevet 9. november #139 Skrevet 9. november Gøy finale! Surt at Triana og Martine ble tatt, men syns de burde vært litt lurere etter at de passerte jegerne. Veldig morsomt med Torjus og Johannes som fikk tak i lik bil og outfit som jegerne. 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 12. november #140 Skrevet 12. november «Etterforskerne» har hatt på seg samme klær i åtte episoder. Betyr det at alt er spilt inn samme dag/rekonstruert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå