Gjest Gurka Skrevet 17. oktober 2023 #21 Del Skrevet 17. oktober 2023 Saltwatertaffy skrev (1 time siden): Ja, tenkte det samme. Har de noen regler om at de ikke får låne penger av bekjente? Siden de absolutt MÅ ta ut penger i minibank eller bruke kort? Schjerven og Hjelmeset fikk noen 500-lapper av en venn (han som kjørte dem med båt), så da er det kanskje lov? Jeg ser episode 3 nå, og selv om Schjerven og Hjelmeset tilsynelatende ikke har brukt én krone til nå, tar de ut 1000 kr i minibank dagen etter at de fikk penger av vennen sin. Hvordan de betaler for suite på Farris bad sies det ingenting om. Er det virkelig så lett å være kjendis i Norge at man får suiter og hotellrom kastet etter seg? Samme med Harm og Hegseth, så får seg gratis hotellrom i Arendal (på det dyreste hotellet i byen). Dersom det er SÅ lett å loffe rundt og få alt gratis, synker jo underholdningsverdien noe veldig. Som om helt vanlige nordmenn hadde fått servert så mye luksus helt gratis dersom det var de som var på rømmen🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 18. oktober 2023 #22 Del Skrevet 18. oktober 2023 Kunne de ikke bare satt seg på første tog til Bodø eller flydd til et annet land og gjemt seg? Virker jo som de har ubegrensede midler gjennom sine venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gurka Skrevet 18. oktober 2023 #23 Del Skrevet 18. oktober 2023 Blizz1 skrev (3 timer siden): Kunne de ikke bare satt seg på første tog til Bodø eller flydd til et annet land og gjemt seg? Virker jo som de har ubegrensede midler gjennom sine venner. Det ble sagt i første episode at de kunne dra hvor som helst i Norge. Jeg tolker det derfor som at de ikke har lov til å krysse landegrensa. Litt vittig at samtlige trekker ned på Sørlandet, som om det er en veldig original greie å gjøre midt på sommeren🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 18. oktober 2023 #24 Del Skrevet 18. oktober 2023 Gurka skrev (8 timer siden): Det ble sagt i første episode at de kunne dra hvor som helst i Norge. Jeg tolker det derfor som at de ikke har lov til å krysse landegrensa. Litt vittig at samtlige trekker ned på Sørlandet, som om det er en veldig original greie å gjøre midt på sommeren🤣 Sette seg på toget nordover da. Kan vel ta toget til Bodø for 499 kroner. Kunne bare hoppet av et tilfeldig sted på veien og allerede hatt et par dagers forsprang. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 19. oktober 2023 #25 Del Skrevet 19. oktober 2023 Her har det nok vært et krav på forhånd om å skape god underholdning. Morten snakker i første episode om å dra inn i maridalen og bli der en uke, noe jeg syntes er den beste ideen. Klart, det hadde ikke blitt god TV av at de to bare lå i telt en uke, der inne hadde de jo faktisk ikke blitt funnet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 19. oktober 2023 #26 Del Skrevet 19. oktober 2023 Nutz skrev (1 time siden): Her har det nok vært et krav på forhånd om å skape god underholdning. Morten snakker i første episode om å dra inn i maridalen og bli der en uke, noe jeg syntes er den beste ideen. Klart, det hadde ikke blitt god TV av at de to bare lå i telt en uke, der inne hadde de jo faktisk ikke blitt funnet. Harm og Hegseth på telttur i skogen tror jeg absolutt kunne vært mer underholdende enn dette tullet her. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 19. oktober 2023 #27 Del Skrevet 19. oktober 2023 1 hour ago, Meadow said: Harm og Hegseth på telttur i skogen tror jeg absolutt kunne vært mer underholdende enn dette tullet her. Det er jeg HELT enig i, men det hadde blitt mindre spenning i form av at de ikke legger igjen spor. Martha og Tinashe kunne også bare satt seg på hver sin hest og ridd avgårde. Å holde på sånn som de gjør nå med å kjøre hit og dit, ta ut penger og bli sett på kameraer er jo helt idiotisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 19. oktober 2023 #28 Del Skrevet 19. oktober 2023 Blizz1 skrev (På 15.10.2023 den 20.53): I dag snakket de om lovlig avlytting. "Etterforskerne" altså et tv-selskap har altså tilsynelatende lov til å avlytte alle landets telefonsamtaler når de kunne lytte til Märtha Louise sin venninnes telefon? Nei, det har de ikke. Politiet har ikke lov til å avlytte eller spore telefonen din med mindre vilkårene i straffeprosessloven kapittel 16 a er oppfylt (straffeprosessloven § 216a). Dersom vilkårene er oppfylt, må politiet først få en kjennelse fra domstolen på at de får lov til å avlytte eller spore telefonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beetlegirl91 Skrevet 22. oktober 2023 #29 Del Skrevet 22. oktober 2023 Spoiler Spennende er det iallefall 😃 Men jeg tror nok at Martha kommer til å bli tatt i neste episode, stakkars hun så så sliten ut atte =( Vegard og Morten er morsomme 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langs veien Skrevet 22. oktober 2023 #30 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg synes Jaget er underholdende, men lurer også på hvor mye sponsing det er. Lista begynner allerede å bli ganske lang på spektakulære steder og aktiviteter. Men kanskje det bare er kjendislivet🤷♀️ Farris Bad Beste hotell i Arendal Flor og Fjære Fallskjermhopping på Voss Privat småfly Kanskje også Go-Ahead? Veldig tydelig logo med iallefall. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravleberta Skrevet 23. oktober 2023 #31 Del Skrevet 23. oktober 2023 Jeg syns programmet er litt morsomt jeg, men savner veldig det å få vite hvilke regler deltakerne har. Märtha og Tinashe har ikke imponert meg stort 😁🙈 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koktreke Skrevet 23. oktober 2023 #32 Del Skrevet 23. oktober 2023 Veldig kjedelig når man ikke får vite regler/rammer for spillet. Mye av det spillerne gjør blir ganske uforståelig og lite logisk...det samme med tilgangene til etterforskerne. Holdt med en episode for meg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 23. oktober 2023 #33 Del Skrevet 23. oktober 2023 On 10/15/2023 at 7:53 PM, Hensatt said: I dag snakket de om lovlig avlytting. "Etterforskerne" altså et tv-selskap har altså tilsynelatende lov til å avlytte alle landets telefonsamtaler når de kunne lytte til Märtha Louise sin venninnes telefon? Det er "lovlig" i den forstand at ML har gitt tillatelse til at samtaler med visse personer under opptak kan bli avlyttet, det handler nok ikke om Norges lover. Er slik jeg har tolket det. De har jo ikke lov til å bare ransake husene til familien til tilfeldige kjendiser heller. Deltakerne har garantert måttet gi en liste over venner/bekjente de har tenkt å benytte seg av og som etterforskerne dermed får lov til å avlytte/ransake som de vil uten masse byråkrati rundt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 23. oktober 2023 #34 Del Skrevet 23. oktober 2023 Linny111 skrev (17 minutter siden): Det er "lovlig" i den forstand at ML har gitt tillatelse til at samtaler med visse personer under opptak kan bli avlyttet, det handler nok ikke om Norges lover. Er slik jeg har tolket det. De har jo ikke lov til å bare ransake husene til familien til tilfeldige kjendiser heller. Deltakerne har garantert måttet gi en liste over venner/bekjente de har tenkt å benytte seg av og som etterforskerne dermed får lov til å avlytte/ransake som de vil uten masse byråkrati rundt det. Det skjønner jeg jo, men det er ikke helt slik de fremstiller det i serien. Der har de "full tilgang" til alle trafikkamera, minibanker, havnekamera, avlytting, gps-sporing osb. Er jo ganske latterlig å se på når de gjemmer seg for kamera i båthavnene, som om de er direkte koblet til operasjonssentralen... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 23. oktober 2023 #35 Del Skrevet 23. oktober 2023 5 minutter siden, Hensatt said: Det skjønner jeg jo, men det er ikke helt slik de fremstiller det i serien. Der har de "full tilgang" til alle trafikkamera, minibanker, havnekamera, avlytting, gps-sporing osb. Er jo ganske latterlig å se på når de gjemmer seg for kamera i båthavnene, som om de er direkte koblet til operasjonssentralen... Jepp, de kunne absolutt lagt ut reglene noe sted. Har lest litt om hvordan den britiske serien Hunted funker (samme konsept, har holdt på lenge). Og det ser ut til at de i hvert fall klipper sånn at det ser ut som om etterforskerne har full kontroll selv om de sannsynligvis har brukt lang tid og ligger lenger etter enn vi tror. Noen som jobba på programmet har sagt at personen som er med og filmer sier fra til etterforskerne når de tar ut penger eller er ved overvåkningskameraer. Hvis de "blir sett" av et ekte overvåkningskamera, har ikke etterforskerne tilgang på de faktiske bildene, så crewet må filme så det ser ut som overvåkningsbilder og får dette tilsendt. Det eneste som faktisk er ekte, er konseptet om å ikke være i rekkevidde til kameraene. De på rømmen får også en liste over ting de MÅ gjøre. Som "dere må ringe minst ett familiemedlem", "dere må ta ut penger av minibank minst tre ganger", "dere må handle mat", "dere må flytte på dere hver 2. dag". Så de kan ikke bare bo i et telt i skogen. I den britiske versjonen er det normale mennesker som er med, og de kan vinne en stor sum penger, derfor er det selvsagt en lang rekke regler om hva som er lov og ikke. Tenker den norske produksjonen bare har lånt alt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 25. oktober 2023 #36 Del Skrevet 25. oktober 2023 Linny111 skrev (På 23.10.2023 den 11.31): Jepp, de kunne absolutt lagt ut reglene noe sted. Har lest litt om hvordan den britiske serien Hunted funker (samme konsept, har holdt på lenge). Og det ser ut til at de i hvert fall klipper sånn at det ser ut som om etterforskerne har full kontroll selv om de sannsynligvis har brukt lang tid og ligger lenger etter enn vi tror. Noen som jobba på programmet har sagt at personen som er med og filmer sier fra til etterforskerne når de tar ut penger eller er ved overvåkningskameraer. Hvis de "blir sett" av et ekte overvåkningskamera, har ikke etterforskerne tilgang på de faktiske bildene, så crewet må filme så det ser ut som overvåkningsbilder og får dette tilsendt. Det eneste som faktisk er ekte, er konseptet om å ikke være i rekkevidde til kameraene. De på rømmen får også en liste over ting de MÅ gjøre. Som "dere må ringe minst ett familiemedlem", "dere må ta ut penger av minibank minst tre ganger", "dere må handle mat", "dere må flytte på dere hver 2. dag". Så de kan ikke bare bo i et telt i skogen. I den britiske versjonen er det normale mennesker som er med, og de kan vinne en stor sum penger, derfor er det selvsagt en lang rekke regler om hva som er lov og ikke. Tenker den norske produksjonen bare har lånt alt dette. Hvor kan man se det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 25. oktober 2023 #37 Del Skrevet 25. oktober 2023 3 minutter siden, refill said: Hvor kan man se det? Vet ikke hvor i Norge. Jeg bor i Storbritannia og ser det på nett på Channel 4. Men jeg har fått kjeft for å endre tema i en programtråd før, så ikke la denne tråden handle om den britiske versjonen. Jeg ville bare sammenligne for å finne ut hva "reglene" kunne være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrigpernille Skrevet 29. oktober 2023 #38 Del Skrevet 29. oktober 2023 Veldig «forfriskende» med noe helt nytt på tv, som faktisk er litt spennende 👏🏻 Helt enig i at det er ganske frustrerende å ikke vite hvilke regler deltakerne forholder seg til! Synes også at det er veldig merkelig at de har tatt med deltagere som har show mens de er med på programmet, slik som Vegard og Morten, og Petter.. Hvertfall når spanerne har lov til å stille seg opp, og stå klare ved alle dører, det synes jeg ikke er heeelt innafor 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 30. oktober 2023 #39 Del Skrevet 30. oktober 2023 Alle de tingene de gjør og de folka de får hjelp av underveis virker så planlagt?! Fallskjermhopp og fly? Og flotte hotell og båtturer? Ser ut som reiseprogram..? Og at alle folka tilfeldigvis er tilgjeneglig på sekundet med akkurat det deltagerne ønsker seg? Nekter å tro at alt er så tilfeldig. Og skjønte ikke dette med at de plutselig avlytta telefon langt uti serien.. hvorfro ble ikke det gjort tidligere og Hvoefor har de lov og vet hvilke telefoner de skal avlytte sånn plutselig?! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 30. oktober 2023 #40 Del Skrevet 30. oktober 2023 21 hours ago, Nysgjerrigpernille said: Synes også at det er veldig merkelig at de har tatt med deltagere som har show mens de er med på programmet, slik som Vegard og Morten, og Petter.. Hvertfall når spanerne har lov til å stille seg opp, og stå klare ved alle dører, det synes jeg ikke er heeelt innafor Det der er helt på trynet. Da er det jo bare å møte opp da, så er de tatt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå