GrønnNellik68 Skrevet 1. oktober 2023 #1 Del Skrevet 1. oktober 2023 ja da har jeg sett første episode av Jaget. Det ser veldig vanskelig ut å skulle holde seg skjult når en ser hvor mye tilgang disse etterforskerne har til ting rundt omkring i samfunnet vårt. Jeg tror Märtha hun vil bli tatt først. Det har vært litt kjødesløse. Og kan jo forstå hvor vanskelig det må være å komme på alt en må passe seg for. Nei syns det var spennende. Hva syns Dere andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniedoug Skrevet 1. oktober 2023 #2 Del Skrevet 1. oktober 2023 Dette er overhodet ikke realistisk. Jeg tror ingenting på at «etterforskerne» har så rask og enkel tilgang til digitale spor. Selv politiet får ikke så kjapp tilgang og det må følge strenge prosedyrer. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 1. oktober 2023 #3 Del Skrevet 1. oktober 2023 (endret) Anniedoug skrev (18 timer siden): Dette er overhodet ikke realistisk. Jeg tror ingenting på at «etterforskerne» har så rask og enkel tilgang til digitale spor. Selv politiet får ikke så kjapp tilgang og det må følge strenge prosedyrer. Jeg synes også det virker totalt urealistisk at "etterforskerne" har den tilgangen de gir inntrykk av å ha til digitale spor. Akkurat kortbruken er grei nok, kortene har jo deltakerene fått av produksjonen, så der har vel etterforskerne fått tilgang til nettbanken. Men å spore mobilbruk, biler, bompasseringer, direkte tilgang på alle mulige overvåkingskameraer etc. er ikke realistisk. Spoiler At Märtha og Tinashe var så skjødesløse at de bare ruslet ned gågata i Drammen til Starbucks for å kjøpe kaffe virket for meg veldig iscenesatt. Endret 2. oktober 2023 av Christiane_W 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 2. oktober 2023 #4 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg ble også litt opphengt i hvor lite realistisk det er. Jeg er klar over at dette ikke rekonstruksjon av hvordan politiet jobber 😅 men jeg får litt hang up på sånt likevel. Når det er sagt så ser jeg frem til å se videre. Konseptet er egentlig gøy og spennende. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 2. oktober 2023 #5 Del Skrevet 2. oktober 2023 Dette var jo bare latterlig. Man ser jo at "overvåkningskameraene" er falske. Inne i butikken er det f.eks en kameramann som holder kamera over hodet og later som at det er fra butikken. Sammen med minibanken. Jeg hadde gledet meg til dette programmet, men det var bare flaut å se på. Alt er jo avtalt spill og skuespillet i hovedkvarteret er tydelig spilt inn utenom. Hadde det hatt et snev av realisme hadde noen blitt tatt allerede første dagen, hvis det er så at de har tilgang til alle landets kamera og bomstasjoner i real time (noe de selvsagt ikke har) Tipper alle er med hvertfall til det er 48 timer igjen. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 2. oktober 2023 #6 Del Skrevet 2. oktober 2023 Det fikk meg til å begynne å se på litt på Hunted på Channel 4. Der ble en del tatt skikkelig tidlig ved å f.eks. bo hos venner og familie, mens andre haiker og bor i telt og tigger/tar småjobber, og de holder ut ganske lenge. Jeg mener ikke å dra inn en annen serie her 😅 Jeg syns den er ganske gøy å se på. Noen deler er det urealistisk at går så fort, men det har jo med å gjøre at folk på rømmen kan gjemme seg i evigheter, mens de ikke har all verdens tid til dette TV-konseptet fordi kjendisene har liv og ikke kan gjemme seg på et skjulested i flere måneder mens politiet samler inn all denne informasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 2. oktober 2023 #7 Del Skrevet 2. oktober 2023 Linny111 skrev (2 minutter siden): Det fikk meg til å begynne å se på litt på Hunted på Channel 4. Der ble en del tatt skikkelig tidlig ved å f.eks. bo hos venner og familie, mens andre haiker og bor i telt og tigger/tar småjobber, og de holder ut ganske lenge. Jeg mener ikke å dra inn en annen serie her 😅 Jeg syns den er ganske gøy å se på. Noen deler er det urealistisk at går så fort, men det har jo med å gjøre at folk på rømmen kan gjemme seg i evigheter, mens de ikke har all verdens tid til dette TV-konseptet fordi kjendisene har liv og ikke kan gjemme seg på et skjulested i flere måneder mens politiet samler inn all denne informasjonen. Man kunne jo bare gått og kjøpt turmat for 10 dager og gjemt seg i en kjeller eller på en øde øy. Noe de åpenbart ikke har lov til i Jaget. Men de kunne i det minste informert seerne om spillereglene de har og droppet alt det skuespillet og falske kameraene osv. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 2. oktober 2023 #8 Del Skrevet 2. oktober 2023 13 minutter siden, Blizz1 said: Man kunne jo bare gått og kjøpt turmat for 10 dager og gjemt seg i en kjeller eller på en øde øy. Noe de åpenbart ikke har lov til i Jaget. Men de kunne i det minste informert seerne om spillereglene de har og droppet alt det skuespillet og falske kameraene osv. Veldig enig. De får vel noen oppdrag de må følge under veis, de sa jo at de fikk styre den første natta selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 4. oktober 2023 #9 Del Skrevet 4. oktober 2023 I starten av epiosden sto det: "Av hensyn til TV-produksjonen er enkelte overvåkningselementer rekonstruert". Hva betyr dette? Er det det som enkelte nevner her, at "overvåkningskamera" fra butikker, minibanker osv er falske? At det typ er kameramenn som har filmet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 4. oktober 2023 #10 Del Skrevet 4. oktober 2023 Jeg liker Tinashe og Martha Louise som par, de er morsomme og har tydelig god kjemi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 5. oktober 2023 #11 Del Skrevet 5. oktober 2023 Jeg synes det var til tider rotete og usammenhengende. Vi fikk bl.a. se at Petter Schjerven og Odd-Bjørn Hjelmeset brukte kortet (tok ut 900 kroner), og det samme gjorde Märtha Louise og Tinashe Williamson (kjøpte kaffe). Da fikk etterforskerne kjapt beskjed. Men hva med Morten Hegseth og Vegard Harm? Vi fikk se dem inne i en butikk, men fikk egentlig ikke vite om de hadde brukt kortet. Vi fikk i alle fall ikke høre noe fra etterforskerne om dette. Senere får vi se dem kjøpe mat på en Prix-butikk. Brukte de kortet der, hadde de fått ut cash tidligere på dagen, eller hadde de lånt penger? Kanskje vi får vite mer i neste episode. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. oktober 2023 #12 Del Skrevet 5. oktober 2023 Enig i at der fremstår veldig konstruert og urealistisk. Men jeg synes det var gøy å se på likevel, jeg liker parene. Så skal følge med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 8. oktober 2023 #13 Del Skrevet 8. oktober 2023 Ransaking av hus? Seriøst? Er det arrangert for å gi en slags "dramatisk effekt"? Kan ikke forstå at det vil være tillatt å få en rettslig beslutning om ransaking for en TV-serie. Det er ikke tillatt for myndighetene å ransake i private hjem dersom det ikke foreligger et kriminelt tilfelle. (Link) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 8. oktober 2023 #14 Del Skrevet 8. oktober 2023 On 10/4/2023 at 1:45 AM, Janzypants said: I starten av epiosden sto det: "Av hensyn til TV-produksjonen er enkelte overvåkningselementer rekonstruert". Hva betyr dette? Er det det som enkelte nevner her, at "overvåkningskamera" fra butikker, minibanker osv er falske? At det typ er kameramenn som har filmet? Kanskje de har satt opp kamera på et spesielt sted så man ser dem godt for god TV, men at det egentlig er skikkelig uklart og man bare såvidt kan se dem på de "egentlige" bildene? 43 minutter siden, NordicViking said: Ransaking av hus? Seriøst? Er det arrangert for å gi en slags "dramatisk effekt"? Kan ikke forstå at det vil være tillatt å få en rettslig beslutning om ransaking for en TV-serie. Det er ikke tillatt for myndighetene å ransake i private hjem dersom det ikke foreligger et kriminelt tilfelle. (Link) Det hørtes litt ut som om hver av deltakerne har sendt inn en liste over personer de kan bruke som hjelpere til produksjonen, og at disse har godtatt at husene deres ransakes, men at "jegerne" ikke vet hvilke hjelpere det er snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 14. oktober 2023 #15 Del Skrevet 14. oktober 2023 Er det noen som vet hvilket bygg etterforskerne sitter i? Det var så stilig arkitektur, med flere hvite rektangel oppå hverandre liksom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 15. oktober 2023 #16 Del Skrevet 15. oktober 2023 Ab_naturals skrev (På 14.10.2023 den 17.03): Er det noen som vet hvilket bygg etterforskerne sitter i? Det var så stilig arkitektur, med flere hvite rektangel oppå hverandre liksom. Det er Equinor-bygget (tidligere Statoil-bygget) på Fornebu. https://www.visitoslo.com/no/produkt/?tlp=3019363&name=Equinor-bygget-tidligere-Statoil-bygget- 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 15. oktober 2023 #17 Del Skrevet 15. oktober 2023 NordicViking skrev (31 minutter siden): Det er Equinor-bygget (tidligere Statoil-bygget) på Fornebu. https://www.visitoslo.com/no/produkt/?tlp=3019363&name=Equinor-bygget-tidligere-Statoil-bygget- Ah, takk! Det var så stilig 👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 15. oktober 2023 #18 Del Skrevet 15. oktober 2023 I dag snakket de om lovlig avlytting. "Etterforskerne" altså et tv-selskap har altså tilsynelatende lov til å avlytte alle landets telefonsamtaler når de kunne lytte til Märtha Louise sin venninnes telefon? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
refill Skrevet 15. oktober 2023 #19 Del Skrevet 15. oktober 2023 Blizz1 skrev (2 timer siden): I dag snakket de om lovlig avlytting. "Etterforskerne" altså et tv-selskap har altså tilsynelatende lov til å avlytte alle landets telefonsamtaler når de kunne lytte til Märtha Louise sin venninnes telefon? Kunne ønske de opplyste om hvilket regelverk deltakerne har å forholde seg til. Under programmets pressemelding stod bare følgende: Sitat Deltakerparene må holde seg på rømmen i ti dager, mens den erfarne etterforskningslederen Johnny Brenna og hans team av jegere puster dem i nakken gjennom hele flukten. Deltakerne har begrensede midler, og de legger igjen elektroniske spor hver gang de tar ut penger, slår på mobiltelefonen eller kjører på motorveien. De kan få hjelp av venner og familie, men jegerne har mulighet til å foreta avhør av alle i kjendisenes omgangskrets. Jegerne har også tilgang til overvåkningskameraer, mobiltrafikk, kortbruk og andre spor deltakerne kan etterlate seg. Klarer kjendisene å holde hodet kaldt, holde seg under radaren og nå frem til målpunktet? At ML og Tinashe ikke kobler at det er avlytting på tlf deres og at den ikke bare etterlater digitale spor om hvor de befinner seg er helt 🤯. De gjorde jo nøyaktig samme feil i starten. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltwatertaffy Skrevet 17. oktober 2023 #20 Del Skrevet 17. oktober 2023 refill skrev (På 15.10.2023 den 23.32): Kunne ønske de opplyste om hvilket regelverk deltakerne har å forholde seg til. Under programmets pressemelding stod bare følgende: Ja, tenkte det samme. Har de noen regler om at de ikke får låne penger av bekjente? Siden de absolutt MÅ ta ut penger i minibank eller bruke kort? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå