Gå til innhold

Spontanabort i uke 4+6 men tre dager senere er HCG kjempetydelig! Hva betyr dette??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenkte graviditet og kjøpte en 10 pk med graviditets tester type HCG strimler. Jeg skimtet såvidt en strek på alle 4 strimlene jeg hadde tatt og tok det som at jeg var gravid (har 2 barn fra før, så vet hva disse strimlene går i med supersvake streker) dette var Tirsdag ettermiddag.

Kjøpte Onsdag formiddag en digital graviditetstest, denne viste positiv til graviditet (ville bare være sikker)

dagen etterpå på Torsdag ettermiddag begynte jeg å blø. Ikke nok til at jeg tok fram bind til å ha i trusa, men nok til at dopapiret ble dekket med blod etter tørk. Jeg tolket det som at jeg hadde fått spontanabort.

Søndag kveld tok jeg 2 nye tester med strimler og disse var veldig tydelige. (Se bilde) Blødning har også stoppet. Hva skjer?? Har jeg mistet fosteret eller ikke? Skal HCG fortsette å stige når jeg har fått spontanabort når tester knapt viste graviditet før jegfikk blødning??

Noen med erfaring?? Skal på sykehuset imorgen for sjekk,men tankene kverner og håper at jeg ikke mistet fosteret likevel...

20231001_201404.jpg

Anonymkode: 1731e...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel være festeblødning?

Anonymkode: 3b2ff...372

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

blø. Ikke nok til at jeg tok fram bind til å ha i trusa, men nok til at dopapiret ble dekket med blod etter tørk. Jeg tolket det som at jeg hadde fått spontanabort.

Etter det jeg skjønner så hadde du blødd veldig mye pga spontanabort, du er nok fortsatt gravid! 

Anonymkode: 776bc...847

• Liker 3
Skrevet

Jeg blødde flere ganger i mitt første svangerskap. Fra uke 6 - 13. Fødte et friskt og fint barn. Er vel ikke helt unormalt å blø litt i svangerskapet. Lykke til !

Anonymkode: d0846...547

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter det jeg skjønner så hadde du blødd veldig mye pga spontanabort, du er nok fortsatt gravid! 

Håper virkelig du har rett :) håpet kom tilbake ikveld, men min mann ønsker ikke at vi skal bli skuffet på nytt nå ved å håpe der det ikke er er håp..

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper virkelig du har rett :) håpet kom tilbake ikveld, men min mann ønsker ikke at vi skal bli skuffet på nytt nå ved å håpe der det ikke er er håp..

Det skjønner jeg ❤️ ønsker dere det beste!

• Hjerte 1
Skrevet

Kan ha vært truende abort, festeblødning, ufarlig blødning, starten på en SA, potensielt en MA.. Hcg kan stige ved MA selv etter man eventuelt har hatt blødning. Lykke til med undersøkelsen. 

Anonymkode: a29f3...ac9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ha vært truende abort, festeblødning, ufarlig blødning, starten på en SA, potensielt en MA.. Hcg kan stige ved MA selv etter man eventuelt har hatt blødning. Lykke til med undersøkelsen. 

Er ikke MA medisinsk abort? Eller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så det kan være hva som helst mener du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er ikke MA medisinsk abort? Eller?

Missed abortion, fosteret er dødt men kroppen støter det ikke ut

• Nyttig 1
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Missed abortion, fosteret er dødt men kroppen støter det ikke ut

Å ja, takk..

Uff ts sender dere gode tanker og håper alt er bra 

• Hjerte 1
Skrevet

Dra til legen å få målt hcg nivå i morgen, med nye hcg-kontroll som du avtaler med legen. 

Ikke unormalt med blødninger. Tenk på alle de som ikke visste at de var gravide pga blødninger omtrent hver mnd

Anonymkode: 1c8ca...d21

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dra til legen å få målt hcg nivå i morgen, med nye hcg-kontroll som du avtaler med legen. 

Ikke unormalt med blødninger. Tenk på alle de som ikke visste at de var gravide pga blødninger omtrent hver mnd

Anonymkode: 1c8ca...d21

Ja det er sant :)min store søster visste ikke at hun var gravid med tredjemann pga hun fortsatt hadde mensen, hun merka at magen begynte å vokse og begynte på treningstudio for å trene den vekk 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg mistenkte graviditet og kjøpte en 10 pk med graviditets tester type HCG strimler. Jeg skimtet såvidt en strek på alle 4 strimlene jeg hadde tatt og tok det som at jeg var gravid (har 2 barn fra før, så vet hva disse strimlene går i med supersvake streker) dette var Tirsdag ettermiddag.

Kjøpte Onsdag formiddag en digital graviditetstest, denne viste positiv til graviditet (ville bare være sikker)

dagen etterpå på Torsdag ettermiddag begynte jeg å blø. Ikke nok til at jeg tok fram bind til å ha i trusa, men nok til at dopapiret ble dekket med blod etter tørk. Jeg tolket det som at jeg hadde fått spontanabort.

Søndag kveld tok jeg 2 nye tester med strimler og disse var veldig tydelige. (Se bilde) Blødning har også stoppet. Hva skjer?? Har jeg mistet fosteret eller ikke? Skal HCG fortsette å stige når jeg har fått spontanabort når tester knapt viste graviditet før jegfikk blødning??

Noen med erfaring?? Skal på sykehuset imorgen for sjekk,men tankene kverner og håper at jeg ikke mistet fosteret likevel...

20231001_201404.jpg

Varte blødningen fra torsdag til søndag, eller hadde du kun blødning torsdag? 
Det er en mulighet for at du mistet en tvilling, men fortsatt er gravid.

Anonymkode: 441dc...d21

Skrevet

Etter at jeg hadde abort så hadde jeg fortsatt positive tester en stund etterpå. Og man kan blø og likevel være gravid.

eneste måten, siden du er så tidlig, er å måle hcg hos legen med blodprøver, da ser man at de stiger. Du er fortsatt for tidlig til å se noe bankende hjerte på ultralyd

Anonymkode: f120e...b0f

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 03097...96a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Varte blødningen fra torsdag til søndag, eller hadde du kun blødning torsdag? 
Det er en mulighet for at du mistet en tvilling, men fortsatt er gravid.

Anonymkode: 441dc...d21

Jeg hadde blødning fra torsdag og på slutten av søndag stoppet det. Blødningen kom bare på papiret og ikke i trusa- så mindre enn vanlig mens.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde blødning fra torsdag og på slutten av søndag stoppet det. Blødningen kom bare på papiret og ikke i trusa- så mindre enn vanlig mens.

Når skal du til lege?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 6.54):

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 03097...96a

Gynekolog tok invendig ultralyd, men så ingen mistanke om graviditet. Slimhinne var også tynn. Jeg tok blodprøve og hcg var på 74, de skal ta ny blodprøve imorgen for å se om det stiger.

AnonymBruker skrev (På 3.10.2023 den 7.03):

Når skal du til lege?

Har ikke vært hos fastlegen enda, har kun vært hos jordmor og sykehus. Skal ta ny blodprøve på sykehuset til Onsdag. Hcg var på 74 igår og da ønsket de ny test for å sjekke stigning.

TS

• Hjerte 2
Skrevet

Hcg steg her til tross for at spontanabort var i gang.  

Anonymkode: ed103...bfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...