AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 En dag er det 9 grader og regn, en annen dag er det 16 grader og full sol😅 Jeg synes det er så krevende å kle barna på barneskolen riktig for tiden. Jeg ser barn i tynne jakker som hakker tenner om morgenen, og barn som svetter i dunjakker. Synes det er mye lettere å kle barna i ull og tykke uteklær ved minusgrader. Hva kler dere barna i nå når det er 8-12 grader og sol/ regn om hverandre😅 Begge hater regntøy og støvler forresten 🫣 Anonymkode: ed1dd...47f
tussi84 Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Nå har jeg ikke skolebarn men bhg barn på 3. Vi bor 5 min unna gåavstand til bhg. Barnet bruker bomull fortsatt, og kun jakke til/fra bhg, regntøy når det regner. Det er fleece liggende i bhg, og strømpebukser. Temperaturen her om dagen er alt fra 10 - 15/16 grader.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Ja synes det er veldig vanskelig. Så stor forskjell på tempen når jeg leverer i bhg og bare et par timer senere. Pluss at jeg vet aldri om det er vått på bakken i bhg så de må ha regnbukse og støvler, eller plutselig skal begynne å regne. Men skalltøy er ganske safe da, har et som er litt foret (P&P). Det funker iallfall på morningen frem til barna skal inn for mat rundt 11. Og lue varmer godt men er lett å ta av om de blir varme. Anonymkode: b9a0e...95b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 tussi84 skrev (Akkurat nå): Nå har jeg ikke skolebarn men bhg barn på 3. Vi bor 5 min unna gåavstand til bhg. Barnet bruker bomull fortsatt, og kun jakke til/fra bhg, regntøy når det regner. Det er fleece liggende i bhg, og strømpebukser. Temperaturen her om dagen er alt fra 10 - 15/16 grader. Litt varmere enn her høres det ut til. Har hun sånn tynn høstjakke ?:) Anonymkode: ed1dd...47f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Goretex sko! Og gjerne skalljakke 👍😁 Fungerer både i fint vær, men også om det blåser opp og kommer litt regn. Anonymkode: ef102...75f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Goretex sko! Og gjerne skalljakke 👍😁 Fungerer både i fint vær, men også om det blåser opp og kommer litt regn. Anonymkode: ef102...75f Synes skalljakka virker så kaldt 😅 spesielt om morgenen, men mulig jeg tar feil Anonymkode: ed1dd...47f
tussi84 Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt varmere enn her høres det ut til. Har hun sånn tynn høstjakke ?:) Anonymkode: ed1dd...47f Ja han har en slags overgangsjakke ja. Har 2 forskjellige. En henger alltid I bhg.
Drizzt Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En dag er det 9 grader og regn, en annen dag er det 16 grader og full sol😅 Jeg synes det er så krevende å kle barna på barneskolen riktig for tiden. Jeg ser barn i tynne jakker som hakker tenner om morgenen, og barn som svetter i dunjakker. Synes det er mye lettere å kle barna i ull og tykke uteklær ved minusgrader. Hva kler dere barna i nå når det er 8-12 grader og sol/ regn om hverandre😅 Begge hater regntøy og støvler forresten 🫣 Anonymkode: ed1dd...47f Jeg synes det verste er at det er blitt så kaldt på morgenen og kvelden og varmere midt på dagen. Jeg kler mine litt ekstra så de kan ta av et lag ved behov midt på dagen enn å hakke med tennene. Jeg er et vår-sommer menneske og nå begynner halvåret jeg hater mest i Norge. Så må bare overleve til våren 2024.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Drizzt skrev (6 minutter siden): Jeg synes det verste er at det er blitt så kaldt på morgenen og kvelden og varmere midt på dagen. Jeg kler mine litt ekstra så de kan ta av et lag ved behov midt på dagen enn å hakke med tennene. Jeg er et vår-sommer menneske og nå begynner halvåret jeg hater mest i Norge. Så må bare overleve til våren 2024. Helt enig😂 liker ikke klimaet fremover nå Anonymkode: ed1dd...47f
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): En dag er det 9 grader og regn, en annen dag er det 16 grader og full sol😅 Jeg synes det er så krevende å kle barna på barneskolen riktig for tiden. Jeg ser barn i tynne jakker som hakker tenner om morgenen, og barn som svetter i dunjakker. Synes det er mye lettere å kle barna i ull og tykke uteklær ved minusgrader. Hva kler dere barna i nå når det er 8-12 grader og sol/ regn om hverandre😅 Begge hater regntøy og støvler forresten 🫣 Anonymkode: ed1dd...47f Jeg kler på han (han er 11) og han slenger fra seg alt av jakker fordi det er 20 grader på dagen men ti på kvelden. Kjempeslitsomt. Mangler jakker hjemme hele tida. Anonymkode: b17ef...3b5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 Skalljakke eller regnjakke med bomullscardigan eller fleecejakke under. Hun behøver ikke ha på alt sammen senere på dagen når det har blitt varmere. Jeg syns egentlig det er enklere nå enn i barnehagen, siden skolebarn er store nok til å ta ansvar for å vurdere selv, men det er fortsatt nødvendig å minne på at yttertøyet skal være med hjem fra skolen slik at det kan brukes igjen neste morgen. Anonymkode: 12675...0a9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 Har en 2. klassing. Han bruker skallklær på tur til skolen, men har regnjakke og regnbukse hengende der. Når han går hjem, har han enten på seg jakka eller jakke og bukse i sekken. Har goretex sko, men tvinger på han støvlene om det høljer, selv om han ikke er så glad i dem. Vi har allerede hengt fram vinterjakka, men det er fortsatt for varmt på dagen når han går hjem. Bruker vanlige klær, eventuelt får han på seg en hettegenser/fleecejakke om det er veldig kaldt på morgenen. Anonymkode: 97880...853
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 Skolebarn - nei. Bukse og t-skjorte på morgenen med college- eller tykkere jakke over. Så enten tar hun på seg eller tar ikke på seg jakka utover dagen hvis det blir varmere. Det har hun fint greid å vurdere selv fra før hun begynte på skolen. Anonymkode: aa94a...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå