Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang vi setter oss ned skal baby 5 mnd hoppe på fanget. Mye og lenge. Storkoser seg og gliser/ler. Vi må holde han/vekten hans for å beskytte han fra problemer i hoftene siden de ikke er ferdig utviklet. Men plutselig kan han slenge seg bakover i bro. Og gliser mens han holder på. Så tar han sit-ups opp, og fem sekunder senere går han tilbake i bro. 

Er dette normalt? 😅 har googlet og finner ikke så mye om det. Han har ingen låsninger eller problemer ifølge fysioterapeut. Glad og fornøyd gutt. 

Anonymkode: ff1f6...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min og slang seg mye bakover husker jeg. Dro seg og mye opp fra liggende (som en situp). Og ville gjerne stå og hoppe før hun var moden nok til det. Bra dere passer på hoftene :) 

Anonymkode: 55501...90d

Skrevet

Å jada. De kan slenge seg frem og tilbake som gærninger. Noen ganger gikk det rett i gulvet også. Jeg fikk senebetennelse i den perioden for det ble så mye akrobatikk fra mini :ler:

Anonymkode: 7e693...2fe

Skrevet

Jada, mye herjing. Min jente på 5 mnd skal helst løpe og gå, så det er opp på bena på alle mulige måter!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hver gang vi setter oss ned skal baby 5 mnd hoppe på fanget. Mye og lenge. Storkoser seg og gliser/ler. Vi må holde han/vekten hans for å beskytte han fra problemer i hoftene siden de ikke er ferdig utviklet. Men plutselig kan han slenge seg bakover i bro. Og gliser mens han holder på. Så tar han sit-ups opp, og fem sekunder senere går han tilbake i bro. 

Er dette normalt? 😅 har googlet og finner ikke så mye om det. Han har ingen låsninger eller problemer ifølge fysioterapeut. Glad og fornøyd gutt. 

Anonymkode: ff1f6...c7d

Ja det er helt normalt. Jeg har seks barn og fem av de har holdt på sånn. Den siste har sittet mer rolig og kikket rundt seg.

Anonymkode: d2bc0...23a

Skrevet

Hva mener du med at hoftene ikke er ferdig? Utover det som er normalt? En frisk baby tåler fint vektbelastning. Det er litt utdatert at de kan bli hjulbent ol. Andre steder i verden er man mer på, og hjelper de å gå fra de er små, uten at hofteproblemer er noe mer utbredt. Bare å søke på engelsk el for å finne informasjon.  På norsk er det litt vanskeligere å finne oppdatert informasjon 

Anonymkode: d8cb9...aa2

Skrevet

Vi hadde en baby som sto i bro, det viste seg at det skyldtes låsninger i en del muskulatur. Et par besøk hos en dyktig manuell fysioterapeut ordnet opp i dette.

Anonymkode: 01977...277

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...