AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg har kun hatt sex med mannen min, og han har kun hatt sex med meg. Hva er da sjansen for HPV virus / celleforandringer? Anonymkode: 2e7c1...fe0
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Får man ikke livmorhalskreft om man er jomfru hele livet? Anonymkode: 1cfe5...db3
Andro Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Lavere enn for andre, men vit at HPV smitter ved all slimhinnekontakt, og ikke bare ved seksuell aktivitet. Jeg ville ikke trodd på en partner som sa at han bare hadde kysset, befølt eller hatt samleie kun med ett eneste menneske. Ta HPV-vaksine. 1 4
Rødstrupa Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kun hatt sex med mannen min, og han har kun hatt sex med meg. Hva er da sjansen for HPV virus / celleforandringer? Anonymkode: 2e7c1...fe0 Sjekk underliv(hvert 2-3 år) og byste( hvert 2. år) regelmessig. Da er sjansene gode for å fange opp og gjøre noe med celleforandring som er av alvorlig art, få fjernet det og bli frisk.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Det finnes livmorhalskreft som ikke er knyttet til hpv, så ville fulgt opp celleprøver uansett. Anonymkode: f272f...0b7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 Jupp klarte å få hpv av en partner, er operert og det går bra nå. Anonymkode: 06112...905
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Antall partnere er ingen forsikring mot kreft dessverre. Anonymkode: bd838...03a 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #8 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jupp klarte å få hpv av en partner, er operert og det går bra nå. Anonymkode: 06112...905 Men hadde han da hatt flere partnere enn deg? Anonymkode: 2e7c1...fe0
Majer Skrevet 2. oktober 2023 #9 Skrevet 2. oktober 2023 Om han var jomfru da dere møttes og ikke er utro vil sjansen vært svært lav selv om du skulle vært genetisk disponert. Men man har ingen garantier for hva som skjer i livet så ville tatt hpv vaksine uansett. Jeg har hatt sex med flere titalls jenter, men sannsynligvis unngått hpv fordi de igjen ikke hadde hatt sex på minst to år før vi møttes. Det er ikke antallet partnere, men hva slags partnere man har som avgjør risikoen. Heller ha sex med 100 jomfruer enn en som har hatt sex med 1 tilfeldig person.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #10 Skrevet 2. oktober 2023 Sjansene er minimale om ingen av dere har hatt annen partner. Nå screenes man kun for hpv, ikke vanlige celleprøver. Så mtp det så må man jo mene at det er hpv som gir livmorhalskreft og at sjansene for at man får livmorhalskreft uten hpv er så liten at man ikke lenger tar celleprøver om hpv er negativ. Og om man ikke har hpv så kan man vente i fem år før neste prøve. Anonymkode: 67bb4...a53 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #11 Skrevet 2. oktober 2023 Majer skrev (2 timer siden): Om han var jomfru da dere møttes og ikke er utro vil sjansen vært svært lav selv om du skulle vært genetisk disponert. Men man har ingen garantier for hva som skjer i livet så ville tatt hpv vaksine uansett. Jeg har hatt sex med flere titalls jenter, men sannsynligvis unngått hpv fordi de igjen ikke hadde hatt sex på minst to år før vi møttes. Det er ikke antallet partnere, men hva slags partnere man har som avgjør risikoen. Heller ha sex med 100 jomfruer enn en som har hatt sex med 1 tilfeldig person. Fint at du ikke har noen risiko-hpv men du hadde sex med et titalls jenter og alle de hadde ikke hatt sex på minst to år før dere møttes ? Er du helt sikker på det ? 😘 Anonymkode: 6d36e...507
Majer Skrevet 2. oktober 2023 #12 Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fint at du ikke har noen risiko-hpv men du hadde sex med et titalls jenter og alle de hadde ikke hatt sex på minst to år før dere møttes ? Er du helt sikker på det ? 😘 Anonymkode: 6d36e...507 Ble litt misvisende. Noen av dem har hatt sex de siste to årene, men det har vært med kjærester og de holdt sammen lenge nok til at hpv normalt sett vil være ute av kroppen. Noen kan selvfølgelig ha hatt typer som var utro. I såfall kan jeg ha fått det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå