AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #1 Skrevet 1. oktober 2023 Vi har nå vært sammen i 6 år, fått to barn sammen pluss at han har en fra et tidligere forhold. De siste årene har jeg vært forlover 3 ganger, og har ofte nevnt at jeg gleder meg til vi skal gifte oss. Jeg fortalte han tidlig i forholdet at jeg var en jente som ønsket å gifte meg, mest for at begge går inn i et forhold hvor vi ønsker å dele resten av livet sammen. Nå som vi har barn sammen så føler jeg at det er naturlig å gifte seg. Søsknene hans er også gift, så er en vanlig tradisjon i hans familie også. Jeg føler at han til tider tar meg litt for gitt og lar meg gjøre det meste hjemme, inkludert barna. Litt fordi jeg føler at det er mannen som skal fri, så ønsker jeg at han stiller spørsmålet. Når jeg nevner at jeg ønsker å gifte meg så feier han det bare bort. Virker ikke som det er i tankene hans engang. Er det bare jeg som er kravstor eller er det en grunn til bekymring? Kjenner det har blitt så sårt at det tærer på forholdet… Anonymkode: 2df04...386 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #2 Skrevet 1. oktober 2023 Vært forlovet 3 ganger de siste årene? Hva er grunnen til at du ikke frir til han? Anonymkode: 5f068...b08 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #3 Skrevet 1. oktober 2023 Sånne bridzillas er slitsomme greier. Er du sikker på at han ønsker å gifte seg da? Når du har vært forlovet 3 ganger virker det ikke som du heller tar det så veldig seriøst Anonymkode: 3045a...558
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #4 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vært forlovet 3 ganger de siste årene? Hva er grunnen til at du ikke frir til han? Anonymkode: 5f068...b08 ForloveR Anonymkode: e0aab...4b2 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #5 Skrevet 1. oktober 2023 Det er viktigst for deg, ikke så viktig for ham. Hinting har ikke ført til ønsket resultat. Da er det på tide du kaster alle tradisjonelle idéer du har om at mannen skal fri til side, og spør selv. Anonymkode: e4c45...104 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #6 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånne bridzillas er slitsomme greier. Er du sikker på at han ønsker å gifte seg da? Når du har vært forlovet 3 ganger virker det ikke som du heller tar det så veldig seriøst Anonymkode: 3045a...558 Hun har vært FORLOVER...... Vært det for noen andre.........🙈 Anonymkode: 768e7...fa6 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #7 Skrevet 1. oktober 2023 Hadde spurt om han var interessert i å gå på tinghuset og ordne det formelle. Kan forstå dersom det er bryllup han ikke vil ha. Men om det er selve det å bli gift, så er det rødt flagg for meg. Men du har jo allerede fått barn med han da, så dere har jo valgt hverandre. Men et romantisk frieri tror jeg ikke du skal vente på. Anonymkode: c5b78...33b 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #8 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånne bridzillas er slitsomme greier. Er du sikker på at han ønsker å gifte seg da? Når du har vært forlovet 3 ganger virker det ikke som du heller tar det så veldig seriøst Anonymkode: 3045a...558 Har vært forlovER tre ganger. En forlover er en som bruden velger å ha ved sin side. Har ikke vært forlovet tre ganger. Hilsen ts Anonymkode: 2df04...386 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #9 Skrevet 1. oktober 2023 Slutt å vente på frieri. Vi bor i Norge, ingen tradisjon for frieriet. Spør heller om dere skal finne tid og sted for bryllup. Vis initiativ, ikke vent på en kunstig handling. Anonymkode: 68cb9...bed 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #10 Skrevet 1. oktober 2023 Syns det er dårlig gjort av han når du tydelig sa du er ei som vil gifte seg. Hadde han ikke lyst kunne han sakt det for lenge, lenge siden så ikke du skulle gått rundt å vente på noe han aldri kommer til å orke. Håper han vil da, ellers er det som sakt veldig kjipt. Anonymkode: fb42d...533 1
Andro Skrevet 1. oktober 2023 #11 Skrevet 1. oktober 2023 Har han sagt at han ønsker å gifte seg, eller er det noe du har tenkt at man bør ønske seg? Et samboerskap er like verdifullt som et ekteskap. Legg fram samboerkontrakt og gjensidig testamente, og forlang å ha dette til dere eventuelt gifter dere - eller istedet for å gifte dere. Ikke aksepter papirløshet. Her er det tvang eller brudd - alltid. Han kommer ikke til å gjøre mer hjemme av å gifte seg, der er det du som må slutte å gjøre hans oppgaver. Å gå og vente på at han skal ta initiativ for at du skal ha noe å klage over kan du slutte med: Ta tak i livet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #12 Skrevet 1. oktober 2023 Du er sikker på at du har lyst å gifte deg. Men har han sagt at han er ein person som vil gifte seg? Anonymkode: fbc6e...67a 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #13 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ForloveR Anonymkode: e0aab...4b2 Å ja. Beklager lesefeilen. Anonymkode: 5f068...b08
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #14 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å vente på frieri. Vi bor i Norge, ingen tradisjon for frieriet. Spør heller om dere skal finne tid og sted for bryllup. Vis initiativ, ikke vent på en kunstig handling. Anonymkode: 68cb9...bed Kunstig handling. Hvorfor skal det være så kunstig for han å fri til kvinnen han har barn med? Syns det er direkte latskap. Han vet hun vil gifte seg og hat visst det i årevis allerede, gått gjennom store livsenringer med henne, hva stopper han? For det er på han ballen ligger å det ser ikke bra ut. Anonymkode: fb42d...533 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #15 Skrevet 1. oktober 2023 Det er du som ønsker å gifte deg, så da blir det vel mer naturlig at du frir? Anonymkode: f7406...6b4 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #16 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har vært forlovER tre ganger. En forlover er en som bruden velger å ha ved sin side. Har ikke vært forlovet tre ganger. Hilsen ts Anonymkode: 2df04...386 Men hva er grunne til at du ikke frir? Vi lever i 2023. Anonymkode: 5f068...b08 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #17 Skrevet 1. oktober 2023 Vet du, idag blir det seksistisk kommentar fra meg, å rasistisk? Tafatte norske menn, at det går an. Anonymkode: fb42d...533 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #18 Skrevet 1. oktober 2023 Jeg var helt tydelig med min nåværende mann om at jeg ønsket å gifte meg, men av ulike grunner, uten at han klarte å si noe tydelig hva det var(men sa tydelig da vi fikk barn at han ville leve med meg resten sv sitt liv) var han ikke klar. Jeg var helt tydelig og sa: jeg har lyst å gifte meg, og romantikeren i meg ønsker å bli fridd til, så den dagen du er klar for å gifte deg ønsker jeg at du frir. Da vi ble sammen var det motsatt, da var det jeg som holdt igjen. Han fridde til slutt. Viste seg at det mest var bryllupsfesten han hadde blandede følelser til, så vi gjorde det på en måte som passa oss. Anonymkode: d2d77...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #19 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vært forlovet 3 ganger de siste årene? Hva er grunnen til at du ikke frir til han? Anonymkode: 5f068...b08 Om jeg hadde vært forlovet 3 ganger de siste årene hadde jeg nok hatt nok selvinnsikt til å forstå hvorfor han ikke frir😂 men jeg har vært forlover for noen, altså en bruden velger å ha ved sin side. Har aldri vært forlovet selv. Føler vi kvinner gjør veldig mye, og at det er en tradisjon rundt at akkurat mannen skal fri Anonymkode: 2df04...386 1
Pippi Lotta Skrevet 1. oktober 2023 #20 Skrevet 1. oktober 2023 Hva svarte han når du fortalte han at du ville bli gift? Har du noen gang spurt om han ønsker å gifte seg? Det er slike ting det ikke er så lurt å bare hinte om. Sett deg ned og snak skikkelig med han 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå